איראן מציעה 2 אפשרויות לאיחוד האירופי לשמור על עסקת הגרעין

בעוד האיחוד האירופי לא מצליח למצוא דרך לתמוך בכלכלה האיראנית בתוך הסנקציות האמריקאיות, איראן הציעה לאיחוד האירופי שתי אפשרויות, כדי לשמר את הסכם הגרעין משנת 2015.

האפשרויות כוללות בקשה מארצות הברית להחזיר את הויתורים על הסנקציות למדינות המייבאות נפט איראני או לספק מסגרת אשראי לאיראן, כך על פי "בלומברג".

עבאס אראחצ'י, סגן שר החוץ של איראן, אמר כי נשיא איראן, חסן רוחאני, שיתף באפשרויות את מקבילו מצרפת, עמנואל מקרון, במהלך סדרת שיחות טלפון שנערכו בינהם לאחרונה.

"מה שאמר רוחאני למקרון, הוא שבמידה ומעצמות אירופה רוצות לשמור על הסכם הגרעין הן חייבות לבסס את היכולת שלנו [של איראן] למכור נפט", אמר סגן שר החוץ האיראני.

"יש שתי אפשרויות או פתרונות – אחת היא לפנות לאמריקאים ולקבל שוב ויתורים לרוכשי נפט, כדי שהם שיוכלו לקנות נפט מאיראן, או במידה והם לא יכולים לעשות זאת, הם עצמם [אירופה] צריכים לקנות רמה מסויימת של נפט, באמצעות מסגרת אשראי", הוא הוסיף.

בעוד סיכויי האפשרות הראשונה להצליח היא מזערית, לאפשרות השנייה יש סיכוי, זאת לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר שהוא לא נגד הרעיון של אירופה לספק לאיראן: "מכתב אשראי", בגיבוי נפט, שיאפשר לאיראן לעמוד בהתחייבויות התשלום שלה.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה