מבזקי חדשות ליום 29-8-2019

*- רוסיה מוכנה להיות ערבה לכל עסקת שלום באפגניסטן, שתוסכם בין ארצות הברית לטליבאן, כך אמר משרד החוץ הרוסי ביום רביעי.

*- בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ברוסיה, ביום שלישי, אמר השייח נעים קאסם, סגנו של מנהיג חיזבאללה, כי לא ניתן להבליג על מתקפות המל"טים האחרונות של ישראל על אדמת לבנון כ"נושא חולף".

הוא סירב למסור פרטים על אופי התגובה, הצפוייה של חיזבאללה, ורק אמר כי התגובה תהיה "הפתעה" עבור ישראל.

*- סין דחתה את בקשת חיל הים האמריקאי לעגינת ספינת המלחמה שלה ברציף בעיר הנמל המזרחית, קינגדאו.

זו הפעם השנייה שסין דוחה עגינה של כלי השיט של ארה"ב, לאחר שדחתה ביקור משתי אוניות מלחמה מוקדם יותר החודש.

משחתת אמריקאית הייתה אמורה להגיע לעיר הסינית ביום ראשון, כך דווח ברויטרס, כאשר מצוטט גורם אמריקאי שאמר כי סין דחתה את הביקור זמן קצר לפני שהוא אמור היה להתקיים.

*- יושב ראש הוועדה הפרלמנטרית של קשמיר, סייד פחר אימאם, הודה היום (שלישי) לאיראן, מלזיה וטורקיה על שמעניקות תמיכה לפקיסטן בנושא קשמיר.

"אנו מודים לאיראן, מלזיה וטורקיה על שמעניקות תמיכה לפקיסטן בנושא קשמיר.  עלינו להתכונן להתמודד עם כל מצב גם הגרוע ביותר".

הוא הוסיף כי קשמיר היא עורק החיים של פקיסטן והזהיר כי פקיסטן מוכנה להקריב כל סוג של הקרבה למען קשמיר".

*- חיזבאללה הנתמך על ידי איראן מכין "תקיפה מחושבת" נגד ישראל בתגובה לשני מל"טים, שהתרסקו בביירות בסוף השבוע. כך אמרו היום (שלישי) שני גורמים, המקורבים לחיזבאללה, לסוכנות הידיעות רויטרס.

אחד המקורות אמר כי התגובה "מסודרת באופן שלא תביא למלחמה שלא חיזבאללה ולא ישראל מעוניינות בה. הכיוון כעת הוא לתקיפה מחושבת, אבל איך שהעניינים מתפתחים, זה משהו אחר".

*- שר החוץ של איראן אמר כי המדינה תתחיל להשעות ב-6 בספטמבר עוד מהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין משנת 2015.

"השלב השלישי (של הגבלת ההתחייבויות הגרעיניות שלנו) יתחיל ב -6 בספטמבר," אמר מוחמד ג'וואד זריף בראיון לעיתון "סודוצ'טה צייטונג" שפורסם ביום שלישי.

האיחוד האירופי התחייב על 11 נקודות.  איננו מבקשים אף אחת מאלו כתנאי מוקדם ליישום מלא של התחייבויות הגרעין שלנו. אנחנו רוצים רק למכור את הנפט שלנו ולקבל את הכסף, אמר זריף.

הוא הוסיף כי איראן תשקול מחדש את החלטתה הקרובה אם תשיג הסכם עם אירופה והצד האירופי יתחיל ליישם אותו.

*- איראן טוענת שנתניהו עשה את ה"טעות בחישוב" הגדולה שלו שהחליט לתקוף את לבנון והבטיח כי התגובה תיהיה "מזעזעת ומכרעת"

סגן שר החוץ לעניינים בינלאומיים של איראן, חוסיין אמיר-עבדוללהיאן, תיאר את ההתקפה של ישראל על ביירות כ"החישוב השגוי הגדול" של בנימין נתניהו, ואמר כי הציונים ישלמו את המחיר עבור התוקפנות שלהם נגד לבנון, סוריה ועיראק.

"התוקפנות הישראלית על ביירות הייתה טעות בחישוב גדולה [ביותר] של נתניהו. התגובה הצפויה תהיה מזעזעת ומכרעת", כך הוא צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו.

"אין ספק, הציונים ישלמו מחיר עצום עבור התוקפנות בלבנון, סוריה ועיראק. המשוואה תשתנה", הוא הוסיף.

"שמירה על ביטחון בר-קיימא הוא הקו האדום של האזור", הוא הדגיש.

*- יממה לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ציין כי יש מקום למשא ומתן עם איראן, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הפציר בטארמפ לפתוח בשיחות שלום באמצעות ביטול הסנקציות במכירת הנפט הגולמי של איראן להודו.

*- נשיא איראן, חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי על ארצות הברית "לעשות את הצעד הראשון" על ידי הסרת כל הסנקציות נגד איראן, זאת יממה לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שהוא פתוח לפגישה.

"הצעד הוא לסגת מהסנקציות. עליכם [ארה"ב] לסגת מכל הסנקציות הלא חוקיות, הלא צודקות והשגויות נגד איראן”, אמר רוחאני בנאום ששודר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית.

*- שר החוץ הטורקי אמר ביום שני כי "משחק מלוכלך" מתנהל לפני הבחירות בספטמבר בישראל.

מוקדם יותר ביום שני, שר החוץ של ישראל, ישראל כץ, הנחה את המשרד לגבש חבילת צעדים "להפסקת ההסתה והחתרנות של טורקיה במזרח ירושלים".

טורקיה "לעולם לא תוותר על תמיכה באחינו ובאחיותינו הפלסטינים במזרח ירושלים, בירת פלסטין, שנמצאת תחת כיבוש, ולהגן על המטרה הפלסטינית, אמר שר החוץ הטורקי.

כץ הודיע ​​על המהלך בציוץ בטוויטר בעברית ובערבית, ואמר כי "פרטים נוספים על התוכנית" ייחשפו בהמשך.

*- רמות הקרינה בעיר סברודווינסק שצפון רוסיה נמצאו גבוהות פי 16 מהרגיל, כך מסר ביום שני השירות המטאורולוגי של רוסיה והוסיף כי נמצאו ארבעה חומרים רדיואקטיביים באזור.

*- רוסיה הביעה חשש מהסלמת הסכסוך במזרח התיכון בעקבות מתקפת המל"ט של ישראל על מרכז התקשורת של חיזבאללה בלבנון, כך מסר משרד החוץ הרוסי ביום שני.

"רוסיה מודאגת ברצינות מההסלמה המתמדת באזור.  הצד הרוסי הדגיש שוב ושוב את הסכנה בפעולות מהסוג הזה בתוך האווירה המתוחה ביותר באזור, ואף הזהיר כי הם עלולים לעורר סכסוך צבאי נרחב עם השלכות בלתי צפויות", כך מסר משרד החוץ הרוסי.

"שוב אנו קוראים לצדדים להפגין איפוק מוחלט ולהקפיד על החוק הבינלאומי, לרבות ההחלטות המקובלות של מועצת הביטחון של האו"ם, הוסיף משרד החוץ הרוסי.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה