מבזקי חדשות מהעולם ליום 22-8-201

*- שתי רקטות נחתו לאחר שנשמעו אזעקות בנחל עוז.21.08.2019 09:14 אחר הצהריים
מקורות מקומיים אמרו היום ,(רביעי) שנשמעו התראות צבע אדום ביישוב נחל עוז.
באתר של "ידיעות אחרונות" נמסר כי תושבי העוטף שמעו ביום רביעי בערב, את קולות הפיצוצים ביישובי עוטף עזה, ואילו צפירות לא נשמעו באזור.
דובר צבא ישראל אמר כי זוהתה רקטה אחת מרצועת עזה לעבר ישראל, שהובילה לשיגור צבע אדום. (קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב)

*- *ישראל מאתגרת את המיליציה העירקית אלחשד אלשעבי

גורמי ממשל בכירים בעיראק אומרים כי בתקיפות האחרונות בארצם (בין אם הן היו לכאורה בלבד ובין אם לא) ניסתה ישראל להוציא לשטח את מפקדיה ומנהיגיה הבכירים של ה-PMU (או בשמם האחר PMF) – איגוד של עשרות מיליציות שיעיות הפועלות בעיראק תחת מטרייה אחת וממומנות במרבית חלקן ע"י האיראנים. מיליציות אלו נלחמו בשנים האחרונות בעיקר בסוריה נגד המדינה האיסלמית.

בדיווח העיראקי נאמר כי ישראל שמה לה למטרה לחסל את מנהיגי המליציות ובכך לעורר כאוס בקשר שבין האיראנים לעיראקים.

כאמור, לאחרונה טוענים בעיראק כי ישראל עומדת מאחורי לפחות 3 תקיפות כנגד אל חשד אל שעבי, אותו ארגון שיעי הפועל בעיראק בכוונה ישירה של איראן. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- עימות בין המיליציות של רוסיה לאירן סביב עיירה אסטרטגית באלרוטה המערבית.

המאפיינים של ניגוד האינטרסים והשפעה בין הכוחות הביא את בשאר אל-אסד להגן על כסאו שלו החלו להתגלות בחודשים האחרונים, עד כדי כך שהסכסוך הזה הפך לקרבות עזים בין רוסיה לאירן, בעלי בריתם המובהקים של המשטר במספר מוקדים בסוריה כמו הבירה דמשק ופרבריה , חאלב, דיר א-זור, חומס ודרעא.
מרשת החדשות הסורית –  "קול הבירה" נמסר כי העיירה "זקיה" שבמערב ריף דמשק מצויה במתח ביטחוני מאז כניסת כוחות הביטחון  הפרו-רוסים לבין כוחות איראנים הפועלים במקום להשגת מטרותייהם המנוגדות לאינטרס הרוסי. (קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב)

*- הערה קטנה בנוגע לירי הרקטה הערב:
כשיש אזעקת צבע אדום בעוטף עזה, תושבים לא מדווחים על פיצוצים ודובר צה"ל מודיע שזו אזעקת שווא – הציבור טוען דובר צה"ל שקרן.
כשאין אזעקת צבע אדום ונשמע פיצוץ, דבר שדו"צ יכול לתרץ באין ספור סיבות אחרות, הוא מעדיף לפרסם את האמת שהייתה אזעקה בשטח פתוח – הציבור מאמין לדובר צה"ל. (קרדיט:האיש החושב)

*- מחקר חדש של מועצת הפליטים הנורווגית(NRC) בדו'ח מ2019 חושף כי ילדים פלסטינים ברצועת עזה חווים הידרדרות מהירה בבריאותם הנפשית .

על פי ה- NRC, ממצאיי הדו'ח עולה כי 68 אחוז מתלמידי בתי הספר "באזורים הסמוכים לגדר המערכת הישראלית סובלים מתסמונות ברורות למצוקה פסיכו-סוציאלית".

הארגון הוסיף שהילדים דיווחו כי הם עדים לאלימות ממקור ראשון בסביבת מקום מגורייהם, בנוסף לאנשים שנפצעו, נהרגו או איבדו את בתיהם"

עוד עולה מהדו'ח…

"כוחות ישראלים הרגו 34 ילדים במסגרת הפגנות מצעד השיבה הגדול בתשעת החודשים שבין 30 במרץ ל -31 בדצמבר 2018."

*- בשיחות של ג'ון בולטון היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ושריו בלונדון בשבוע שעבר , התבקש משרד החוץ הבריטי ע"י בולטון לזרז תכנון מגירה עבור בריטניה להעביר את שגרירותה בישראל מתל אביב לירושלים, וביקש צפי ל"הכרזה מוקדמת "בדבר.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- הכטב"מ האמריקאי שהופל בשמי תימן מול חופי הים האדום בחודש יוני – נפגע מטיל SA-6 רוסי שהאיראנים העבירו לחות'ים .

*- הפוליטיקלי קורקט עוד יהרוס את העולם – דוח FDD שפורסם ביום שני. טען כי החשיפה בפומבי באפריל 2018 של מוסד שקיבל קטלוג קבצים #Iran איראנים ובו מידע על המאמצים לפתח נשק גרעיני הדגישו "פערים" ב #IAEA בהערכה שלהם על פעילויות איראן בתחום.

*- אוסטרליה תצטרף לארצות הברית ובריטניה בקואליציה בינלאומית ימית המגנה על מכליות נפט ואוניות משא מפני איומים שהציבה איראן במיצר הורמוז, כך אמר ראש הממשלה סקוט מוריסון ביום רביעי.אוסטרליה גם תשלח מטוס ביון – פוסידון לעזרת כוח המשימה במיידי ומשחתת אוסטרלית תגיע לאזור בתחילת 2020 .

 

 

כתיבת תגובה