מקבצי חדשות עולמיים ליום 20-8-201

*- רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה דורג במקום הראשון בקטגוריית "מנהיגי העולם הבלתי נסבלים", כך פורסם בדו'ח שנכתב על ידי הפדרציה העולמית לאיגוד העיתונאים העולמית, הממוקמת בניו יורק.

*- תמונות לוויין חושפות כי סין שגרה מטוסי קרב ,מטוסיי ביון ומספר מכמ"ים נוספים ליד קשמיר.

*- אלביט מערכות רשמה הכנסות של 1.6 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת הכספים בשנת 2019, כך התוצאות שהתפרסמו ב- 15 באוגוסט. נתון המכירות, עלייה של 19.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב -2018, מכירותייה עלו בעיקר על ידי הרכישה של חברת IMI מערכות עם עסקה שהושלמה בנובמבר 2018.

הרווח התפעולי של אלביט גדל אף הוא באופן משמעותי משנה לשנה והגיע ל -89.6 מיליון דולר לעומת 73.1 מיליון דולר בשנת 2018. מצבור ההזמנות של החברה גדל במהלך התקופה ל9.796 מיליארד דולר, כ -60% מהם היוו לקוחות מחוץ לישראל.

*- בסיס חמימים הרוסי הותקף במטח טילי גראד מה שהביא להריגתו של גנרל רוסי .גנרל זה פיקח על חפ'ק המבצעים האוויריים שעסק בתקיפות האוויריות הרוסיות על מחוז אידליב.

*- שליט סודן לשעבר -עומר אלבשיר הודה היום כי קבל 90 מיליון דולר ממנהיג סעודיה- בן סלמאן כדי שישלח חיילים סודנים להילחם לצד סעודיה בתימן.

*- קצין סורי בדרגת אלוף – מפקד גייס 3 נפצע בקרבות באידליב.

*- ההערכה כי תקיפת 2 מטוסי הסוחוי הסורים את השיירה הטורקית נעשתה בהוראה רוסית ישירה. ה-12 השעות הקרובות יגידו אם פנינו למלחמה בין סוריה לטורקיה או לנסיגה טורקית מבישה. ארדואן מבין כרגע שהוא נבגד ע"י פוטין והוא שוקל את צעדיו . בכל מקרה תגבורות טורקיות זורמות כדי לקבוע עובדות בשטח ולמנוע את הכיבוש של סוריה את חאן שייחון . הכדור כרגע במגרש של ארדואן .

*- על פי הדיווחים בעקבות תקיפת בסיס/מחסן הנשק שבוע שעבר בעיראק שעל פי גורמים זרים מיוחס לישראל היה שייך למיליציית קאטאיב סייד אל-שוחאדה הפרו-איראנית, וההערכה כי תחמושת בשווי 110 מליון דולר נמחקה.

*- שיעור אבטלה גבוה בטורקיה. עלה ל 12.8%, עלייה של 1.21 מיליון מובטלים בהשוואה לשנה שעברה.

*- רוסיה מבצעת יירוט אוויר בגובה של 20,000 מטר
ערוץ הטלוויזיה Zvezda פרסם סצינות של תרגילי יירוט בסטרטוספרה של כדור הארץ על ידי מטוסי הקרב הרוסים MiG-31BM של צי האוקיאנוס השקט.
*- דובר משרד החוץ האיראני:איראן מזהירה את ארה"ב מכל ניסיון לעצור את המיכלית "גרייס 1".

בנוסף,איראן הודיעה ,כי אין קשר בין שחרור המיכלית "גרייס 1" לבין המיכלית נושאת דגל בריטניה (היום נושאת את דגל איראן שעצורה בנמל בנדר עבאס.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה