מקבצי חדשות עולמיים ליום 18-8-2019

*- מתקפת המל"טים בשדה הנפט הסעודי גורמת לשריפת גז, התפוקה אינה מושפעת

פיגוע מזלט ע״י קבוצת החות'ים בשדה נפט במזרח ערב הסעודית ביום שבת גרם לשריפה מוגבלת במפעל דלק אך לא השפיע על ייצור הנפט, כך מסרה חברת הנפט הסעודית.

*- התובע הכללי של גרמניה האשים את עבדולה ש', מתרגם צבאי ואזרח בעל אזרחות כפולה מגרמניה ואפגניסטן, בבגידה ממלכתית לטובת ממשלת איראן, כך מסרה התביעה ביום שישי בהצהרה.

בהודעה נמסר כי "הנאשם חשף מידע מסווג סודי ביותר וסודות רשמיים ב-18 סעיפים".

על פי החקירה עבדאללה עבד כמתרגם ויועץ ביטחוני של הצבא הגרמני במשך שנים רבות, במהלכן העביר לשירותי הביון האיראניים מידע סודי ביותר, השייך לממשלת גרמניה.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, שיבח אתמול (חמישי) במהלך פגישתו עם ראש ממשלת לבנון את מחויבותה של ממשלת לבנון להגן על ארצו לנוכח האיום שמציבים איראן וחיזבאללה.
במהלך פגישתו של פומפאו עם חרירי בוושינגטון נכחו גם דייוויד שנקר, עוזר מזכיר ענייני המזרח התיכון, ודיויד היל, מזכ"ל המדינה לעניינים פוליטיים.
פומפאו גם הזכיר לחרירי את״התחייבותה של ארצות הברית לתמוך בלבנון ובמוסדותיה, לשמור על ביטחונה ויציבותה, ולהשיג את צרכיו של העם הלבנוני. "
הוא גם שיבח את "המחויבות של לבנון לספק תמיכה ליותר ממיליון פליטים סורים החיים על אדמתה, פליטים אשר נמלטו מההתקפות חסרת הצדק של משטר אסד."
"אנו קוראים להמשיך את הדיונים הקשורים לנקודות הנותרות הקשורות לקו הכחול (תיחום הגבולות של האו"ם בין לבנון לישראל) ולגבולות הימיים הלבנוניים (עם ישראל). אנו מוכנים לתווך בין הצדדים לעם הבנה והסדרת הגבולות הימיים בין לבנון לישראל ומקווים להגיע לתוצאות קונקרטיות ", הוסיף פומפאו.

*- מטוסי קרב סיניים ורוסיים התקרבו יותר ויותר לכיוון המרחב האווירי של דרום קוריאה, וביצעו סיורים קרובים המאפשרים לבייג'ינג ומוסקבה לבדוק את ההגנות האוויריות של ארה"ב ובעלות בריתה באזור.

*- דוברת משרד החוץ של רוסיה מריה זכארובה הצהירה אמש (15 באוגוסט) על פעולה צבאית אפשרית במזרח פרת.

בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי של משרד החוץ של רוסיה, הדגישה מריה זכארובה
כי "יש לקבל את אישור דמשק לכל פעילויות התקפיות המתבצעות בסוריה" וקבעה את הדברים בקצרה:

"המצב בסוריה ממשיך להיות מתוח. המצב הקשה ביותר הוא באזור ההסלמה של אידליב.
עוד אמרה כי :
"רוסיה נותרה מחויבת למזכר סוצ'י מיום 17 בספטמבר 2018 בנושא הקמת אזור מפורז. עם זאת, אין להשתמש בו כתירוץ להגנה ולהגן על הטרוריסטים שהוסמכו ככאלה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם.
"אנו מקווים ששותפינו הטורקיים ישמרו בקפדנות על ההתחייבות המתחייבת בתזכיר זה.
"הניסיונות לבודד את צפון מזרח סוריה הם מקור לדאגה גוברת. גישתה של רוסיה לנושא זה נותרה ללא שינוי.
"כמו בעבר, אנו תומכים במאמצים להגיע ליציבות וביטחון לטווח הארוך בצפון-מזרח על ידי השבת ריבונותה של סוריה ודיאלוג מניב בין דמשק לכורדים כחלק מהעם הסורי."

*- ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, אמר ביום חמישי כי הוא פתוח למשא ומתן עתידי בתיווך אמריקני לפתרון סכסוכי הגבול של ארצו עם ישראל.

לאחר פגישה עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר חרירי כי הוא "אישר" את מחויבותה של ביירות "להמשך בהליך המשא ומתן" שפתחה ממשלת ארה"ב בנושא "גבולות יבשתיים וים".

*- ככל שמלחמת הסחר עם ארה"ב ממשיכה להסלים, סין התחייבה מחדש עם איראן על שלושה פרויקטים מרכזיים ושוקלת את השימוש במה שמכונה בארה"ב ובסין: "האופציה הגרעינית", כך על פי מקור בכיר בתעשיית הנפט והגז, העובד בצמוד למשרד הנפט האיראני, שאמר את הדברים לoil"-price" בשבוע שעבר.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה