לחץ אמריקאי על ממשלת לבנון להתחיל ולהצר את צעדי חיזבאללה ואיראן

נשיא ארה'ב דונאלד טראמפ במסר חריף במהלך ביקורו של חרירי ראש ממשלת לבנון בארה'ב :

"טפל בחיזבאללה ובמליציות התומכות באיראן מי שיתמוך בהם כבר לא יהיה חסין. ההשפעה ההולכת וגוברת של חיזבאללה" בתוך לבנון תהיה הסיבה העיקרית ליישום צעדים בינלאומיים וארה"ב קשה מאוד בנושא ".

מנכ"ל " המרכז לעניינים אסטרטגיים בלבנון ", ד"ר סמי נאדר, אמר בהמשך לביקורו של ראש ממשלת לבנון חרירי כי צפויים לו נושאים כבדיי משקל ועיקריים בשולחן הישיבות עם גורמים רשמיים בארה"ב. ראשית, הסכסוך עם איראן והתכנות של מתקפה ישראלית בלבנון בעקבות אזהרות חוזרות של הקהילה הבין לאומית אודות מפעליי הטילים במימון איראן על אדמת לבנון. המשך הסנקציות נגד חיזבאללה, שהשפיעו לאחרונה על סגניו בפרלמנט הלבנוני .

שנית-מהלכיי הפוליטיקה הלבנונית והרכבה שהתעורר לאחרונה , ושלישית, המצב הכלכלי העדין בלבנון והאתגרים שהציבה לה הממשלה.

כמו כן, צפוי, על פי פוליטיקאים ומומחים לבנונים, כי נושא תיחום גבולות היבשה והים בין לבנון לישראל יהיה מוקד הדיון בפגישות, במיוחד מכיוון שאמריקה נכנסת כמגשר מרכזי בכדי לפתור אותן.

עם זאת, הצהרותיו של פומפאו בביירות מביקורו האחרון לפני חמישה חודשים ואשר תוארו אז כדחופים ביותר, עשויים להצביע על עמדותיהם התקיפות והבלתי מתפשרות של דיפלומטים בארצות הברית נוכח ערעור היציבות הביטחונית באזור לה אחראית איראן והחיזבאאלה.

פומפאו פתח במתקפה קשה על מפלגת הטרור חיזבאללה, בדרישה שלבנון " חייבת את האומץ הנדרש לעמוד בפשעיהם ובאיומיהם", ודרש לעשות ככל שניתן ולהבטיח את שלום העם הלבנוני.

" חיזבאללה מאתגר את המדינה באמצעות סוכניי הטרור שלה לרבות גנבת משאבי המדינה בכסות נכסים ציבוריים אשר ממומנים על ידיי איראן".

שר החוץ האמריקני קרא לא אחת ל"עמדה לבנונית אמיצה נגד פשעי חיזבאללה "והזהיר את העם בלבנון להמשיך ולהתנהל כאומה אמיצה ולדאוג לאזרחיה במקום לתמוך ולעודד את שאיפותיה המסוכנות של איראן והחיזבאללה ".

ד"ר סמי נאדר הוסיף וטען בראיון שלו לסוכנות החדשות " אל-עין " כי כל מי שחושב שהמשבר הפוליטי האחרון בלבנון היה בנושא אחר שלא קשור למחלוקת הפנימית בין ממשלת לבנון לבין איראן וחיזבאללה טועה בהחלט.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for ‫לבנון חיזבאללה ארה"ב‬‎

כתיבת תגובה