בכירים עיראקים קוראים לפעול נגד מחסני נשק שבידי גורמים לא ממשלתיים

פיצוץ מחסן הנשק של מיליציית אלחשד אלשעבי באזור אלדורה שבבגדד ,היום – יום שני,הביא למותו של אחד ופציעתם של 29 אחרים וזאת כתוצאה מנפילת טילים שהתעופפו מהמחסן המתפוצץ על בתי תושבים הגרים בשכנות למחסן – כך מסר משרד הבריאות העיראקי.

המחסן , השייך לכוח חמוש של אלחשד אלשעבי, הנתמך ע"י איראן , נמצא בתוך מפקדת המשטרה העיראקית של השכונות הדרומיות של בגדד.

מקור ביטחוני עיראקי אמר לסוכנות רויטרס כי במחסן המתפוצץ היו טילים לטווח קצר וטילי קטיושה.

דובר משרד הבריאות האזורי – קאסם אלעתאבי אמר כי שרפה פרצה במחסן וגרמה לשיגור מספר טילים שנפלו בטווח של קילומטרים מהמחסן ופצעו מספר אנשים רובם ילדים.

כמו כן אישר דובר המשטרה כי אפשר והשרפה פרצה בגלל הזנחה ותנאי אחסון גרועים וטמפרטורות גבוהות . משרד הפנים העיראקי הורה לפתוח בחקירה בנושא.

היום נשמעו בכל רחבי בגדד קולות פיצוצים ועשן כבד עלה מהזירה . בתים רבים של אזרחים וכוחות הביטחון נפגעו.

התגובה הראשונה לפיצוץ המחסן   

בתגובה רשמית ראשונה לפיצוץ, ביקשו סגן יו"ר מועצת הנבחרים העיראקית חסן אל-קאבי, ומפקד הכוחות המזוינים עאדל עבדול-מהדי, להדק את הנהלים לפירוז הערים מנשק.

אלכעבי קרא לזרז ביצוע מבצעי חיפוש נרחבים בתוך הערים בכדי להבטיח את יישום ההחלטות בדבר החרמת מחסני נשק כבד ובינוני ותחמושת שנמצאים בידי גופים לא ממשלתיים ולהעמיד לדין את כל מי שמעמיד בסכנה את ביטחון האזרחים.

אלכעבי ציין כי "הימצאותם של מחסני נשק ליד ערים מאוכלסות בצפיפות הפכה לדאגה מתמדת לאזרח ומשפיעה על בטיחותם של אזרחים ותובעת את חייהם."

 

כתיבת תגובה