מחסן נשק של המיליציה העיראקית הנאמנה לאיראן ליד בגדד התפוצץ. דיווחים

בשעה האחרונה מתקבלים דיווחים על פיצוץ בתוך מחסן נשק של המיליציה השיעית-עיראקית – אלחשד אלשעבי הנאמנה לאיראן.

אזור המחסנים בשכונת דורא דרומית לבגדד

המחסן נמצא באלדורה שליד בגדד.

מתחילים להגיע סרטונים ותמונות משם .

תמונה

תמונה

תמונה

דיווחים מהשטח:

*-אזעקות באזור שגרירות ארה"ב בבגדד,ככל הנראה עקב ירי רקטי לעבר השגרירות.

הטענה כי זאת תגובה לפיצוץ מחסן הנשק של האיראנים . Israel attack IRGC, IRGC retaliates against U.S. embassy.
This is escalating quite fast if true.

*-פיקוד המבצעים בבגדד פרסם היום הצהרה, על פיצוץ ציוד התחמושת באזור דורה דרומית לבגדד. "היה פיצוץ תחמושת בתוך מחנה סקר דרומית לבגדד", נאמר בפיקוד. מוקדם יותר אמר גורם בהגנה אזרחית כי שריפה פרצה במחנה סקר באזור אווארייג ', מה שהוביל לפיצוצים שנשמעו באזורים שונים בבירה. הגורם אמר כי "תקיפה העלתה גרמה לאש בתוך מחנה סקר באזור אוויריג ', שהביא לשיגור מספר טילים." כנראה פיצוצים משניים "צוותי ההגנה האזרחית נאבקים בכיבוי השרפה", אמר והוסיף כי לא היו דיווחים על נפגעים באירוע בינתיים.

*- טילים ממטוסי קרב לא מזוהים בבגדאד

מטוס מלחמה לא מזוהה הפציץ תחמושת של המיליציות המגובות איראניות בעירק (IMIS) בבסיס סאקר (פלקון) בדרום בירת עירק, בגדאד, כך אמרו עדי ראייה ל- The Baghdad Post ביום שני.

(קרדיט:עמרם אל)

*- גורם בכיר במשטרת בגדד אמר כי בעקבות פיצוץ הערב במחסן תחמושת השייך למליציות בחסות בגדד פרצה שריפה שמקורה ככל הנראה מרשלנות שהובילה לתנאי אחסון ירודים וטמפרטורות גבוהות מהרגיל . משרד הפנים הורה על חקירת הארוע.14 אנשים נפצעו רובם ילדים.

*- תגובת מפקדיי חיזבאללה בעיראק

"אנו מזהירים את כוחות הכיבוש האמריקאים והבריטים לאור התקפות האחרונות ומעשייהם הזדוניים באנשיינו וברפובליקה האסלאמית והם ייענשו בחומרה על ידי בני חיזבאללה שיגרום להם להתחרט על מעשייהם הניבזיים ולחשוב על העתיד אלף פעמים לפני שתנקוט בצעד נוסף כלשהו שיערער את היציבות של המשטר האיסלאמי באיראן .

*- פיצוץ במחסן התחמושת בדרום בגדאד

13 נפגעים הגיעו לבתי חולים בבגדאד, בהם שבעה אנשים בבית החולים ירמוק ושישה נוספים שהגיעו לבית חולים מחמודיה.

ג'ויס קראם(כתב ערוץ חדשות בבגדד) – 12 באוגוסט 2019

כתוצאה מפיצוץ שהתרחש במחסן תחמושת של "המשטרה הפדרלית " נפצעו 13 בני אדם בדרום בגדד ביום שני, דיווחים שמגיעים מאזור התקרית מצביעים על פיצוץ שהתרחש במחסן תחמושת המנוהל ע"י משטרת בגדד.
ממשרד הבריאות העיראקי דווח הבוקר (שני) בכלי התקשורת המקומיים כי מספר נפגעים הגיעו לבתי חולים בבגדד, בהם שבעה אנשים בבית החולים ירמוק וששה בבית חולים מחמודיה.
הפיצוץ אירע בסביבות השעה 19:00 שעון מקומי באזור אבו דשיר, דרומית לבגדד. סרטונים שהופצו במדיה החברתית הציגו ענני עשן מסיביים מעל האזור, כאשר נשמעו לאחר מכן קולות נפץ מרובים.

כוחות ההגנה אזרחיים בעיראק מיהרו למקום הפיצוץ. לא ידוע מי ומה גרם לפיצוץ. פקידים עיראקים אמרו שהיא ממוקם בבסיס צבאי השייך למשטרה הפדרלית, בשם פלקון, אבל דיווחים רבים סותרים ושוללים את שייכות מחסן התחמושת ברשות משטרת בגדד כולל סקיי ניוז הסעודית ואל-ערבייה אמר הטוענים כי מחסן תחמושת זה מנוהל על ידיי גורמים
של המיליציות קטאיב חיזבאללה וקטאב סייד אל שוחדה ועלול להימצא בו טיולים לטווחים קצרים וביניהם טילים ארוכי טווח ונשק שנמצא ברשות משמרות המהפכה לרבות מליציות פרו-איראניות וחלק ממנהלת ה- PMF.

בחודש שעבר פורסם בעיתון " אשרק אל אווסט " כי מטוסים ישראלים תקפו פעמיים יעדים איראניים בעירק ליד בגדאד. תקיפה אחת התמקדה במתקני אחסון טילים של ה- PMF ברשות איראן צפונית-מזרחית לבגדאד, ואילו בתקיפה השנייה פגעה במחנה אשרף, צפונית-מזרחית לבגדאד.

(קרדיט:מאיר בר)

 

כתיבת תגובה