אתר אחסון טילים בליסטיים איראנים ענק בעיראק בשליטת חיזבאללה. תצא"ות

מחלקת הבריאות במחוז כרבלא בדרום עיראק קיבלה מספר גופות לא מזוהות אשר מחלקת הבריאות במחוז באבל-بابل סירבה לקבל.
הערוץ העיראקי "א-שרקיה" – "الشرقية" דיווח בחדשות כי מחוז באבל סירב לקבל את הגופות מסיבות "לא ידועות", במיוחד כאלו שלא מזוהות.
בדו"ח צוין כי באזור ג'רף אל-סאחר – جرف الصخر  נמצאו 31 גופות המתוארכות לשנים  שבין 2015  ל- 2018, בהן נראו סימני ירי , שחיטה והתעללות.

סרטון הגעת הגופות:

על פי הדיווחים העיראקיים, האזור נמצא כרגע בשליטת מיליציות "חיזבאללה העיראקי".
המונח "לא מזוהה" הוא "מטאפורי" עבור אנשים שנחטפו, עונו, ונרצחו בדם קר ואז הושלכו לצד הדרך עד שיקיריהם יבדקו עם קהילת הרפואה המשפטית.
ערוץ סקיי ניוז בערבית טוען מצדו, כי האירוע חושף באופן משמעותי את כוחן של מיליציית חיזבאללה-עיראק ובתי כלא החשאיים שלהם באזור ג'רף אל-סאחר שנכבש על ידי המיליציה לפני  יותר מארבע שנים ולאחר סילוק  התושבים המקומיים הפך האזור לאזור השפעה של איראן שם הם בנו מחסן גדול לאחסון טילים בליסטיים איראניים.

אגב, מרחק האתר לאחסון טילים בליסטיים איראנים משטח ישראל הוא כ-800 ק"מ.
לאף גוף ביטחוני עיראקי אסור להיכנס לאזור ג'רף אל-סאחר.
יש ספקולציות שבבתי הכלא הסודיים של המיליציות עצורים מאות עיראקים חטופים, ששניים מהם שוחררו בשנה שעברה בעקבות משא ומתן בין סוכנויות ממשלתיות עיראקיות לחיזבאללה-עיראק, אירוע המשקף גם את חולשת הממשלה העיראקית  שחובה עליה לחקור גורל אזרחיה שנעלמו.

תמונה

המומחה הצבאי של אתר נציב.נט מציין כי אתר האחסון לטילים בליסטיים איראנים באזור ג'רף אל-סאחר הוא אחד הגדולים והמוכרים בעיראק.

תצ"א של האזור:

ליד אתר חיזבאללה עיראק ישנו שדה תעופה ענק של חיל האוויר העיראקי – תקאדום.

ש"ת תקאדום העיראקי  המרוחק לא יותר מ-15 ק"מ ממחסן הטילים של החיזבאללה:

ולא לחינם היא. האיראנים מנסים כשיטה למקם אתרים "מפלילים" שהם חוששים שיותקפו , ליד בסיסי צבא גדולים של המדינה המארחת . כך הם גם עושים בסוריה.

איראן פועלת כך שבסיסי הצבא הגדולים הסמוכים יתערבו לטובת האתר אם יותקף.

שדה התעופה מקרוב:

כתיבת תגובה