איראן:"הצטרפות ישראל לכוח הבינ"ל לאבטחת המפרץ איום ישיר על ביטחוננו"

בעקבות הידיעות על הצטרפות ישראל לכוח השייט הבין לאומי שמארגנת ארה"ב לאבטחת נתיבי השייט במפרץ הפרסי החלה איראן לפזר איומים לכל עבר.

מבחינת איראן זה בסדר לפלוש לנמלים בתימן ,בסוריה ובלבנון בגלל הטענה כי "בקשו" את עזרתה , אבל כשמגיעים כוחות המפחידים את איראן לקרבת חופיה, ואפילו שהם משייטים בנתיבים בין לאומיים ,הרי שזאת "התגרות ישירה בביטחון איראן".

איראן טוענת היום,יום שישי, בתגובה להצטרפותה האפשרית של ישראל לקואליציה במפרץ הפרסי בהנהגת ארה"ב, כי היא תממש את "זכותה" להתמודד גם עם האיום כזה.

עבאס מוסאווי, דובר משרד החוץ האיראני, ציין כי כל ההשלכות יהיו באחריות ארצות הברית וישראל, "איראן שומרת לעצמה את הזכות להתמודד עם איום זה ולהגן על עצמה במסגרת מדיניות ההרתעה וההגנה שלה. . "

דובר משרד החוץ האיראני כינה את נוכחותם של כוחות טרנס-אזוריים במפרץ הפרסי "תחת כל שם שהוא", תוך יצירת "מתח ומשבר", וכינה אותו "איום ברור לביטחונה, ריבונותה ושל שלמות איראן".

מוקדם יותר הודיעה תל אביב על נכונותה להצטרף לברית הצבאית של ארה"ב שנועדה לאבטח את תנועת הספינות האזרחיות במפרץ הפרסי.

שר החוץ הישראלי כץ אמר ב -2 באוגוסט בישיבת הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ של הכנסת כי "תל אביב היא חלק מברית צבאית בהנהגת ארה"ב נגד איומי איראן על ביטחון הספנות במפרץ "

דובר משרד החוץ האיראני, בהתייחס למפרץ הפרסי, כינה אותו "שטח איראני" ואמר: "הרפובליקה האיסלאמית של איראן הצהירה על התנגדותה להיווצרות קואליציות מסוג זה, והיא זיהתה את חבריה כתורמים למתח ולמשבר העתידי האפשרי. "וזה ישפיע על האזור."

המתחים ההולכים וגוברים בין טהראן לוושינגטון מחד, וביניהם אירועים כמו התקיפה על מכליות נפט, הפלת המל"ט האמריקני ותפיסת מכליות הנפט, גרמו לארה"ב להקים כוח ימי המגן במפרץ הפרסי בתמיכה בריטית.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה