ארה"ב לוחצת על גרמניה לחזור בה מסירובה להשתתף בכוח המשימה הבנ"ל במפרץ

דיפלומטים בכירים בארה"ב לוחצים על ממשלת גרמניה לשקול מחדש את החלטתה שלא להשתתף ביוזמה של ארה"ב, לבניית קואליציה תחת חסותה במשמר הפרסי, כך דווח ב-"וושינגטון ביקון" , תוך ציטוט מספר גורמים אמריקאים.

לטענת כמה גורמים, המכירים את הפרטים, סירובה של גרמניה להצטרף לקואליציה בהנהגת ארה"ב רק מוכיחה לאיראן, המכחישה בתוקף את המעורבות שלה באירועי המכליות, כי המערב אינו מאוחד.

"גורמים רשמיים בגרמניה מספרים לנו כל הזמן שהם בצד שלנו, אולם הם חייבים לצדד בסוגיות הגרעין של איראן – בשל העסקה הגרעינית", כך צוטט באומרו גורם בכיר מארצות הברית.

"איראן תוקפת מכליות נפט, אשר אין להן שום קשר לעסקה – אז מהו התירוץ של גרמניה לא התייצב איתנו הפעם?" הוא שאל.

באופן דומה, שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'רד גרנל, אמר ל"ואשינגטון ביקון":"ההשתתפות הגרמנית תסייע להקל על המצב, משום שאיראן תראה את המערב מאוחד".

דובר שגרירות ארה"ב בגרמניה אישר בפני כלי התקשורת, כי המאמצים של הדיפלומטים הבכירים ללחוץ על גרמניה להצטרף לקואליציה הימית במפרץ: "נכשלו".

"ביקשנו באופן רשמי מגרמניה להצטרף לצרפת ובריטניה, כדי לסייע בהבטחת מיצרי הורמוז. הובהר לחברי ממשלת גרמניה כי צריך להגן על חופש הניווט", כך אמר הדובר.

בינתיים, תוך ציון החששות של גרמניה כי היא עלולה להגרר למלחמה נגד איראן, במידה והמתיחות במפרץ תמשיך להסלים, שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, הגן על החלטתה של מדינתו להימנע מהקואליציה שהציעה ארה"ב במפרץ.

"כרגע הבריטים יעדיפו להצטרף לכוח המשימה של ארה"ב… אנחנו לא נעשה את זה", כך אמר מאס מוקדם יותר השבוע, זאת לאחר שהדגיש בעבר: "לא יכול להיות פתרון צבאי להתמודד עם המצב באזור".

גרמניה היא לא בעלת הברית האירופית היחידה של ארה"ב, שאינה מוכנה להיות חלק מהכוח של המבצע האמריקאי, המכונה "מבצע סנטינל" –  צרפת גם היא: אינה ששה להצטרף למשימה.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מבית נציב

 

כתיבת תגובה