רצונה של ישראל להצטרף לקואליציה במפרץ מלחיצה את איראן

אתמול דיווח האתר נציב.נט כי "ישראל מצטרפת לקואליציה הבין לאומית לאבטחת השייט במצרי הורמוז בראשות ארה"ב" .

לאף אחד עדיין לא ברור מה מאחורי הצהרה זאת,האם הייתה או לא , אבל זה כבר הכניס את איראן ללחץ למצוא את ישראל בשעריה. אין דבר יותר מפחיד את האיראנים מאשר להראות לעולם את נחיתותה הטכנולוגית צבאית מול ישראל, מה שיביא לשבירת מחסום הפחד של שכניהם מכל עבר לחשוב שאכן איראן היא "נמר של נייר" ואין מה לחשוש ממנה ומכאן עד התנגדות פעילה למעשי העוול של איראן באזור, קצרה.

לקח רק זמן קצר לאיראן להבין לפחות חלק מהמשמעויות והיא כבר החלה לפעול לסיכול הרעיון.

וכשאיראן מפחדת היא "שורקת בחשכה" ובקול רם מאוד.

שר ההגנה של איראן הזהיר, כי ההצטרפות של ישראל לקואליציה, בהובלת ארה"ב באזור המפרץ הפרסי, תביא להפרת היציבות האזורית וביקש את תמיכתן של מדינות ערב, כדי להתנגד ליוזמה שמובילה ארה"ב.

במאמץ להפוך את המדינות הסוניות, הסמוכות לאיראן, נגד ארה"ב, אמיר חתאמי, שר ההגנה האיראני, קיים ביום חמישי שיחות טלפון נדירות עם שלושת עמיתיו ממדינות ערב:

"הברית הצבאית בהנהגת ארה"ב רק תגביר את חוסר הביטחון באזור, בתואנה של אבטחת ספנות", כך אמר חתאמי לעמיתיו.

"הרפובליקה האיסלאמית של איראן לא חוסכת כל מאמץ לשמור על נתיבי המים במפרץ הפרסי, מיצרי הורמוז וים עומאן, והביטחון האזורי הוא עניין נפוץ עבור איראן ושכנותיה האחרות במפרץ הפרסי, ולכן אנו מאמינים שיש לספק ביטחון על ידי המדינות אזוריות וכי על המדינות האזוריות לנהל דיאלוג", אמר חתאמי למקביליו ממדינות ערב, שאיתם שוחח בטלפון.

חתאמי האשים גם את "הגורמים החיצוניים" בשיבוש היחסים בין "אחים", אשר בשליטתם נמצאים נתיבי המים האסטרטגיים באזור.

"ארצות הברית היא הגורם העיקרי לחוסר הביטחון באזור", אמר חתאמי, ואז התייחס לרצונה של ישראל להצטרף למאמץ, אשר מובל על ידי ארה"ב במפרץ הפרסי, והזהיר: "מהלך כזה יכול להיות פרובוקטיבי מאוד ויש לו השלכות הרות אסון עבור האזור".

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה