מבזקי חדשות ליום 4-8-2019. מתעדכן

*- היריד הבינלאומי ה-61 בדמשק יהיה עד להשתתפות איראנית חסרת תקדים ורחבת היקף.

מהדי סעדוזקרין, מנכ"ל חברת Pars Rastak לארגון ירידים וכנסים בין לאומים מדווח כי מעל 100 חברות איראניות ישתתפו ביריד, המהווה הזדמנות חשובה עבורן להציג את מוצריהן בתחומי התשתית ,לרבות שירותי תכנון והנדסה הדרושים לשוק הסורי.

*- גורם סורי בכיר אישר כי אירע פיצוץ אדיר שפגע בשבת בשדה התעופה בכפר חומס והשאיר מספר הרוגים ופצועים בקרב כוחות מליציות איראנים .

הגורם דחה בתוקף את הדיווח של המשטר הסורי, שהוצג בסוכנות "SANA", שטענה כי כוחות המשטר הובילו תחמושת שפג תוקפה ונגרם פיצוץ כתוצאה מתקלה טכנית.

מגיעים דיווחים על 20 קצינים איראנים הרוגים בפיצוץ "המסתורי"

קרדיט:מאיר בא מקבוצת נציב

*- מתחילים להגיע שמות ההרוגים בפיצוץ בשדה התעופה אלשעיראת בצפון סוריה היום בצהרים.

סגן "מג'ד מוחמד עלי" מהכפר קפרון. וסגן "עבדול רחמן חמיד אל-ח'דר" מהכפר אל-קלואה / בניאס. הם 2 מההרוגים בשדה התעופה בשעיראת לאחר פיצוץ של תחמושת בשדה התעופה .

*- טייסים טורקים עוזבים את ארצות הברית, לאחר שבוטל החוזה עם אנקרה, לרכישת 100 מטוסי " F-35 "
הטורקים חשבו שארה"ב לא תעז לבטל את החוזה, בגלל גודל ההזמנה.
מי שירוויח מהחוזה שבוטל, היא דווקא ישראל , שתקבל את המטוסים מוקדם מהצפוי, למורת רוחו של ארדואן.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- כלי תקשורת בסוריה:
הגברת הראשונה אסמא אל אסד הבריאה לחלוטין ממחלת הסרטן.
בדיווחים של השעה האחרונה נאמר כי אשתו של נשיא סוריה סיימה בהצלחה את הטיפולים הכימותרפיים ולא תזדקק יותר להגיע לבתי החולים. (קרדיט:יוסי אליעזר)

*- מחר בשעות הבוקר יחל תרגיל בהובלת זרוע הים בצפון הארץ ובנמל חיפה בפרט, שעתיד להסתיים ביום חמישי. התרגיל כולל שיתוף פעולה בין-לאומי בשטח מדינת ישראל ובו ישתתפו עשרה ציים זרים. במסגרת התרגיל יתורגל תרחיש סיוע הומניטרי במקרה של רעידת אדמה רבת עוצמה וכן תורגש תנועה ערה של מסוקים, כלי שיט של צה"ל וכלי שיט זרים. מדובר צה"ל נמסר: "נדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2019 ונועד לשמירה על כוננות הכוחות וכשירותם".

*- לראשונה זה הרבה זמן,  סיירו 2 כטב"מים של צבא סוריה ,ביום שישי בבוקר , באזור ג'יידור – #الجيدور וכן בכל האזור הצפוני של מחוז דרעא ובמיוחד בשמי העיר צנאמין.

*- ביום שישי בערב נשמע פיצוץ עז על האוטוסטרדה של דמשק בקרבת שגרירות איראן. מדובר במכונית האמר השייכת למיליונר פלסטיני המקורב למשפחת אסד. לא ברור מי ניסה לחסל אותו .

*- סין החלה לבנות את נושאת המטוסים השלישית שלה.

*-  אתר בעיר חאלב – משנת 2017 מול 2019 :

*- מכה קשה לסינים.

מל"ט חדיש מדגם  Wing Loong II שנכנס לשרות מבצעי בצבא סין רק בחורף האחרון ועומד למכירה לצבאות העולם ככטב"מ מהמתקדמים בעולם , הופל בלוב כשהיה בשרות חיל האוויר של האמירויות. המל"ט הופל ככל הנראה בטיל נ"מ שסופק ע"י הטורקים

 

 

 

כתיבת תגובה