דיווחים סותרים סביב נסיבות הפיצוץ בש"ת צבאי סורי שגרם ל-35 הרוגים

לפני יומיים דיווח האתר נציב.נט כי – "מדיווח המגיע מפי עיתונאי סורי בכיר עולה כי בימים האחרונים נודע לישראל כי איראן חידשה את הרכבת האווירית ממנה לסוריה להעברת נשק וטילים . מסלול הטיסה של מטוסי רכבת אווירית זאת עובר דרך שמי בגדאד ומשם הם פונים לעבר השטח הסורי".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית פרסמה כי היום בצהרים אירע פיצוץ בשדה התעופה הצבאי אלשעיראת –    שבמחוז חומס שבצפון סוריה.

תמונה

הסוכנות הסורית טענה כי הפיצוץ אירע עקב תקלה טכנית בתחמושת שתוקפה פג והיה בתהליך העברה ממקום למקום . הסוכנות הסורית דיווחה בהתחלה על יותר מ-10 הרוגים וכן על פצועים אך יותר מאוחר עידכנו סוכנויות חדשות סוריות כי עד כה נספרו כ-35 הרוגים ועשרות פצועים שהובאו לבתי חולים בחומס לקבלת טיפול רפואי.

קרדיט: GOOGLE MAPS

עד כה, כל סוכנויות החדשות הנאמנות למשטר אסד דבקות בגרסה כי מדובר בתקלה טכנית שהביאה לפיצוץ תחמושת שפג תוקפה.

תמונה

אלא שבשעות האחרונות מדווחים אתרי חדשות עצמאיים בסוריה כי בשדה התעופה אלשעיראת נמצאים,לא רק כוחות רוסיים, אלא גם כוחות איראנים הקולטים בשדה זה מטוסי מטען המגיעים מאיראן כשהם עמוסים, לא רק בלוחמים אירנים ומיליציות שיעיות שגוייסו באיראן , אלא גם נשק ותחמושת מתקדמים שנועדו הן לצבא סוריה,הן לכוחות האיראנים הפועלים בסוריה והן להעברה למחסני החיזבאללה בצפון לבנון הנמצאים לא הרחק משדה זה.

לדברי עיתונאי סורי בכיר, הפיצוץ שאירע היום בשדה התעופה אלשעיראת-الشعيرات נגרם בתוך משלוח נשק איראני שהיה בתהליך העברה לחיזבאללה.

אמנם כולם כבר רומזים ל-"חשוד המיידי" והמוכר,אך עד כה לא הופנתה כל אצבע מאשימה לכיוון ישראל. כנראה שזה רק זמני.

באפריל 2017 תקפו האמריקאים את בסיס אלשעיראת ב-59 טילי שיוט וזאת בתגובה לתקיפה בנשק כימי שביצע משטר אסד על אזרחים באזור חאן שייחון שבצפון סוריה.

תמונה

כתב צוות נציב-מאיר בר מוסיף:

רמי עבד אל רחמן, מנהל המצפה לזכויות אדם הסורי, אמר כי "הסיבות לפיצוץ המסתורי היום בשדה התעופה עדיין לא ברורות, האם הן נגרמו על ידי כוח עויין לעניות דעתי " לא סביר שהפיצוץ התרחש מתקלה טכנית".

"איננו יודעים על נשק שפג תוקף בבסיס . המשטר הסורי מדווח כי הפיצוצים היום עשויים להיות מסתוריים", כך אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה "אל-חיאת". "המשטר הסורי והמיליציות האיראניות הנאמנות לו פעילים מאוד באזור זה, ובמיוחד נצפים על ידי המודיעין הישראלי במעקב ישיר על המיליציות האיראניות.

שדה התעופה הוא אחד משדות התעופה הצבאיים הבולטים בסוריה, והוא מאויש על ידי לוחמים איראניים התומכים בכוחותיו של הנשיא בשאר אל-אסד.

 

כתיבת תגובה