דיווח: "רכבת אווירית איראנית לסוריה נושאת נשק וטילים"

בימים האחרונים דיווחו אמצעי תקורת שונים כי ישראל הרחיבה את שדה המערכה שלה עם איראן כך שהיא כוללת עכשיו לא רק את שטח סוריה,אלא גם את שטח עיראק.

ישראל,כך על פי המקורות, החליטה לפעול נגד התבססות איראן מול גבולה הצפוני . אמנם ישראל לא לקחה אחריות אך מקורות ערביים יודעים לספר כי רק בשבוע האחרון תקפה ישראל פעמיים מחסני טילים איראנים בבסיסי מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקים. ישראל כבר הודיעה בגלוי כי לא תאפשר לאיראן להקים מערך טילים בליסטיים היכולים להגיע לשטחה ,לא בסוריה ולא בעיראק. איראן עברה לפעול ביתר שאת על אדמת עיראק לאחר שישראל תקפה מאות פעמים מטרות שלה,שכללו מחסני נשק ותחמושת ומפקדות ובסיס תשתית לוגיסטית ותקשורתית ומודיעינית בשטח סוריה.

התקיפות האחרונות בשטח עיראק לא הפתיעו את האיראנים שמשנים כל הזמן את מתווה התבססותם מול ישראל.

מדיווח המגיע מפי עיתונאי סורי בכיר עולה כי בימים האחרונים נודע לישראל כי איראן חידשה את הרכבת האווירית ממנה לסוריה להעברת נשק וטילים . מסלול הטיסה של מטוסי רכבת אווירית זאת עובר דרך שמי בגדאד ומשם הם פונים לעבר השטח הסורי.

איראן מנחיתה את מטוסי המטען במספר שדות תעופה ברחבי סוריה.

את הרכבת האווירית, להובלת הנשק והטילים, מבצעת,כך על פי הדיווח , חברת התעופה האיראנית האזרחית "כספיאן אייר" שהיא למעשה זרוע התובלה של חיל האוויר האיראני.

"ישראל מודאגת מאוד ממה שמתרחש בימים אלו לנגד עיניה וככל הנראה צפויות תקיפות ישראליות על מטרות בסוריה" – מסיים העיתונאי הסורי את דיווחו.

לאיראן ברור כי כל התנועות האוויריות שלה לכיוון ישראל נצפות היטב המודעת גם לתוכן המשלוחים וכי ישראל צפויה לפעול כמו שפעלה במאות פעמים קודמות. אז למה היא ממשיכה לפעול דווקא בשיטה הזאת ? האם כל יתר האופציות "טובות" כמו אופציית הרכבת האווירית ? האם איראן דואגת לספק לישראל את "ליטרת הבשר" כדי שיתקפו את המשלוחים האלו ספציפית בעוד שאת המסה העיקרית הם מובילים בדרכים שלהערכתם ישראל טרם חשפה לכן היא טרם הצליחה לעוצרם ? 

הדבר היחיד שבטוח כרגע הוא שישראל לא תפסיק לפעול נגד מאמץ ההתבססות האיראנית לא בסוריה ולא בעיראק ואם צריך אז גם בלבנון.

כתיבת תגובה