מיזוג המיליציות השיעיות אל צבאות מדינות ציר הרשע- אסטרטגיה מנצחת

מפקד בכיר במיליציית "אלחשד אלשעבי" העיראקית פנה לראש ממשלת עיראק והודיע לו כי בתוך חודשיים יתמזגו אנשיו בתוך צבא עיראק.

בכך מכניסה איראן סוס טרויאני בגודל של יותר מ-50 אלף חיילים לתוך צבא עיראק ואת מלאכת המימון השוטף שלהם הם מעבירים לממשלת עיראק וחוסכים בכך כמה מאות מיליוני דולרים בשנה .

טקטיקה דומה נוקט סולימני עם צבא סוריה כאשר הוא ממזג לתוכה מיליציות שיעיות עירקיות ואפגניות שהובאו להלחם לצד צבא אסד .

מיזוג שכזה כבר היה בדיויזיה 4 של האלוף מאהר אלאסד הנאמן לאיראן והמבין היטב את משמעות המיזוג. כמו כן מוזגו מיליציות שיעיות נוספות, הנאמנות לאיראן, לעוד דיויזיות לוחמות מצבא סוריה.

התוכנית של סולימני גם לגבי תימן – זהה . ביום מן הימים להכניס עשרות אלפי לוחמים חות'ים לצבא תימן הממשלתי וגם שם הסוס הטרויאני יכרסם את השלטון המרכזי מבפנים ולמעשה יבצע את האינטרסים האיראנים ולא את אלו של ממשלתו הלגיטימית.

והחיזבאלה הלבנוני ? גם הוא פועל בשיטה דומה.ממשלת לבנון ומדינות רבות בעולם הרוצים לראות צבא אחד במדינה ריבונית כבר הציעו מספר רב של פעמים למזג את הכוחות המזויינים של החיזבאללה עם צבא לבנון והגבלת פעילות אירגון החיזבאללה רק לתחום הפוליטי-חברתי.

איראן בהחלט שואפת גם לזה אך הרעיון יתבצע במועד ובתיזמון שאיראן תראה לנכון.

אסטרטגיה שעובדת,כרגע, בגדול.

יש לציין כי כרגע המדיניות האיראנית מליחה בגלל המימון האיראני הנדיב בעבר.כיום עם הסנקציות האמריקאיות החונקות והתרסקות הכלכלה האיראנית , כאשר אפילו מימון החיזבאללה נראה חלום רחוק , יש להדגיש כי אם אך תיווצר הזדמנות מתאימה ואיראן תהפוך לחסרת אונים נראה את ה את כל המדינות הסוניות חותכים ,את היחידות הסוניות ,שמוזגו לתוכה בכוח הזרוע  ,החוצה מהצבאות שלהן. לא צריך להיות נביא לכך.

כתיבת תגובה