גנרל סולימני האיראני מכין כוחותיו לאפשרות מלחמה עם ארה"ב

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים-הגנרל קאסם סולימני ביקש מהמיליציות הנאמנות לאיראן והפועלות תחת פיקודו בסוריה להתכונן למלחמה אפשרית עם ארה"ב – כך מסרה סוכנות הידיעות הטורקית "אנאטוליה".

הסוכנות הטורקית הסיפה כי סולימני ביקר ביום חמישי האחרון בעיר אלבוכמאל שבמחוז דיר א-זור  שבדרום מזרח סוריה,על גבול עיראק,במחנות המיליציות הפועלות לצידו ,תחת אמצעי אבטחה כבדים,ונפגש עם היועצים הצבאיים האיראנים הפועלים בשורותיהם ,וכן נפגש עם מפקד המיליציות שבאזור.

"אנאטוליה" אישרה  כי סולימני ביקש מהכוחות להתכונן למלחמה אפשרית עם ארצות הברית והדגיש כי גם משטר אסד מעריך שישנה אפשרות שכזאת.

סולימני ביקר גם במסוף הנפט T2 במדבר המזרחי של דיר אל-זור, שנמצא על קו צינור הנפט המשתרע בין עיראק וסוריה.

הסוכנות הטורקית ציינה  כי ביקורו של מפקד כוח קודס באזור, בא במקביל לחידוש האימונים של  מיליציות צבא הסורי חופשי  ע"י הכוחות האמריקאים בבסיס "אלתנף" שבדרום מזרח סוריה,על גבול עיראק-סוריה, לאחר שהפסיק את תמיכתו  בהם במשך כמעט שנה.

בימים האחרונים הורה הגנרל סולימני למיליציה העיראקית הגדולה -אלחשד אלשעבי ,הנתונה למרותו,להעביר כוחות גדולים מעיראק לתוך שטח סוריה , לאזור אלבוכמאל ,כשהם מצוידים בנשק נ"מ , ולהיערך באזור לקראת כל הפתעה שלא תבוא.

מקורות זרים טענו כי בשבוע שעבר תקפה ישראל מחסני נשק שהכילו טילים בליסטיים שהובאו מאיראן לבסיס מיליציית אלחשד אשעבי בשטח עיראק.

 

כתיבת תגובה