אתר חדשות לבנוני: החיזבאללה מצייד כוחותיו בצפון סוריה בפצצות גז כלור

מקור מיוחד אמר לסוכנות הידיעות "ג'רף ניוז – جُرف نيوز הלבנונית כי החיזבאללה העביר לבסיסו ליד העיירה ג'ורין בצפון מערב חמאת שבסוריה,רכיבים כימיים מהם ניתן לייצור פגזים הנושאים גז כלור רעיל .

על פי המקור 3 משאיות  שנעו תחת אבטחה כבדה מאוד של חמושים מהחיזבאללה הגיעו לבסיס בג'ורין ,עיירה הנמצאת בתוך אזור צבאי מרכזי גדול של צבא סוריה ומנגנוני הביטחון שלו ומיליציות חמושות של משטר אסד ומיליציות חמושות הנאמנות לאיראן.

גז הכלור היה בשימוש פעמים רבות על ידי כוחות המשטר בקרבותיו נגד האופוזיציה באזורים הכפריים של דמשק, חלב, דיר אל-זור ולטקיה.

הערות:

*- אם הדיווח נכון הרי שניתן להבין שהחיזבאללה נמנע מלייצר פצצות כימיות בשטח לבנון מחשש לתגובה בין לאומית נגד המדינה  וכי הוא לא מהסס להשתמש בנשק כימי נגד אויביו בסוריה, לא רק כדי להמעיט בנפגעים מצדו אלא גם כדי לנסות ולסיים את הקרבות במהירות המרבית ובכך לצבור נקודות אצל הפיקוד הרוסי המקומי.

*- עצם העברת החומרים הכימיים המולבשים על פגזי ארטילריה מלבנון לסוריה מעיד כי לחיזבאללה יש את הידע הטכני ואת היכולות לייצר פצצות כאלו ולא מן הנמנע כי במחסניו בהחלט ישנם כמויות של נשק כימי שהוא יוכל לעשות בהם שימוש במקרה של עימות צבאי עם ישראל וכאשר מנהיגיו יחשבו שכלו כל הקיצין.

*- ברור לכל שלא צריך יותר מדיי ידע נוסף להטעין פצצות במקום בגז כלור רעיל להטעינם בגז סארין רעיל או גז דומה האסור לשימוש בכל האמנות הבין לאומיות.

המומחה הצבאי של האתר נציב. נט -גיא א. מעיר כי "אין להשוות זיווד בכלור לזיווד אמל״ח בסארין או גז עצבים אחר. שמירה, ערבוב והכנת סארין הם תהליך מורכב בהרבה שדורש לוגיסטיקה וידע. כלור זה רכיב ״טיפש״ ולכן גם לא מוגדר חל״כ. זה לא שחיזבאללה לא נחשף ליכולת ואולי למד אותה אבל זה דורש היערכות ומערך מיומן

*- ההנחה הבסיסית כרגע ,אם כי ככל הנראה היתה גם בעבר,מאז נעלמו מאות טונות של גז רעיל ממחסניו של העריץ קדאפי בלוב כאשר הוא נפל , צריכה להיות כי ברשות החיזבאללה ארסנל רחב של נשק כימי שהוא ישקול לעשות בו שימוש בתנאים "מסויימים".

כתיבת תגובה