אחמדינג'אד דוחק בשליט איראן לשאת ולתת באופן ישיר עם ארה"ב

אחמדינג'אד מציע משא ומתן ישיר עם ארה"ב, בניגוד לח'אמנאי.

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדי-נג'אד, ביקש מממשלתו להיכנס למשא ומתן ישיר עם ארצות הברית, בניגוד לדוקטרינה של המנהיג העליון, עלי ח'אמינהאי, המתנגדת לפתרון המדיני עם וושינגטון, המתאר את המשא ומתן כ"רעל כפול ".

בדבריו לניו יורק טיימס ,הציע אחמדינג'אד כי על ממשלות איראן וארה"ב ,לדון בנושאי המחלוקת בין שתי המדינות באמצעות משא ומתן ישיר.

"טראמפ הוא איש עסקים,ובמשא ומתן נציג לפניו את היתרונות והחסרונות של ההסכם החדש, כדי שיוכל לחשב את יתרונות העלות ולקבל החלטה", אמר אחמדינג'אד ל"ניו-יורק טיימס ", כמו כן אנחנו אומרים לו לתת לנו לחשב את תועלת ביחסי 2 המדינות לטווח הארוך ולא להיות קצר-רואי ".

קריאתו של אחמדינג'אד מנוגדת לקביעה האיראנית כי היא לא תיכנס למשא ומתן ישיר עם ארה"ב בייחוד נוכח הסנקציות הכלכליות ההולכות וגוברות של וושינגטון.

היחסים בין איראן לארה"ב, מתוחים ברמה הדיפלומטית, הכלכלית, ואפילו הצבאית, בייחוד לאחר שטהרן פגעה בביטחון הבינלאומי של ארצות הברית, במפרץ ובמצרי הורמוז, ומאיימת להגביל את תנועתם של מכליות נפט.
עכשיו הגיעה העת למשא ומתן.

אחמניג'אד שהיה תמיד בצד הקיצוניים מוצא עצמו,לפחות כלפי חוץ,בצד המתון בנושא זה ולא מן הנמנע שזה לא יותר מצעד טקטי שנועד להבאיש את ריח ההנהגה האיראנית כפחדנית וכזאת שלא פועל לטובת העם , מהלך שהוא בונה עבור תדמיתו לקראת הבחירות הבאות לנשיאות איראן.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה