סד"כ מטוסי האפ-16 הטורקים "על הפנים":אין טייסים ואין חלקי חילוף

עניבת החנק האמריקאית על התעשיות האוויריות הטורקיות יחד עם חיל האוויר שלה ממשיכה להתהדק לאחר שארדואן התעקש לממש את עסקת רכישת סוללות האס-400 מהרוסים .

בימים האחרונים הזדרזה רוסיה להשלים את עסקת הקניה של טורקיה כדי לא לתת לה לזמן להתחרט.

מימוש העסקה בין טורקיה, שהיא חברה בנאט"ו, לבין רוסיה, עליה מוטלות סנקציות אמריקאיות חריפות,הבעירה את חמתו של הנשיא טראמפ שהודיע כי הוא מבטל לא רק את אספקת יותר מ-100 מטוסי האפ-35 שטורקיה רכשה מארה"ב אלא גם יבטל את חוזי ייצור חלקי מטוס זה על ידי התעשיות האוויריות הטורקיות.

מקורות בפנטגון מדווחים כי ארה"ב עומדת להורות לחברת לוקהיד -מרטין, יצרנית האפ-35 , וחברות אמריקאיות לייצור בטחוני נוספות , להשהות אספקת חלקי חילוף לצי מטוסי האפ-16 של חיל האוויר הטורקי .

בסד"כ חיל האוויר הטורקי נמצאים כרגע 239 מטוסי קרב מדגם אפ-16 מדגמים שונים,כאשר רק מחצית מהם נמצאים במוכנות קרבית מלאה .

תמונה

חיל האוויר הטורקי נאלץ בשנים האחרונות להעביר עוד ועוד מטוסי אפ-16 מהסד"כ שלה לאיחסון בגלל חוסר בטייסים שעשרות מהם נעצרו בעקבות ניסיון ההפיכה שכשל בשנת 2016.

אם ארה"ב אכן תיישם את אמברגו חלקי החילוף על מטוסי האפ-16 הטורקיים , חיל האוויר יוכל להמשיך לטוס רק אם מפעלי התחזוקה יורשו לפרק חלקים חיוניים מהמטוסים שבאחסנה אך ברור שתוך זמן לא ארוך ילך ויקטן מאוד מספר מטוסי הקרב מדגם זה שיוכלו לבצע משימות מבצעיות כנדרש.

תמונה

כמו בן הולך להיעצר פרויקט ענק של שדרוג ומודרניזציה של צי מטוסי האפ-16 הטורקיים שהיה מתוכנן לצאת בקרוב לפועל היות ומפעלי אסלסאן – #ASELSAN ומפעלי תעשיה אווירית נוספים יעמדו במצב שהם לא יקבלו חלקים לפרוייקט וכן לא יוכלו לקבל חלפים ממפעלים שמחוץ לארה"ב היות ויופעל עליהם לחץ כבד "להתיישר" לפי המדיניות האמריקאית ולמנוע חלפים מהטורקים.

תמונה

 

כתיבת תגובה