מבזקי חדשות מהעולם ליום 18-7-2019

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח עם עמיתו הצרפתי עמנואל מקרון, ביום חמישי, על המגעים הדו-צדדיים העתידיים שלהם ועל תוכנית העבודה המשותפת עם איראן.
והמצב באוקראינה. -פוטין, ומקרון דנו בתוכנית פעולה משותפת עם איראן. הכוונה כנראה, לעקוף את ארה"ב וליצור שוק משותף, שיקל על הסנקציות האמריקיות על זה נאמר. "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב".

*- בריטניה מבקשת מידע נוסף, לאחר דיווחים על מעצר של מכלית במפרץ.

ממשלת בריטניה הודיעה היום (ה ') כי היא מבקשת מידע נוסף, לאחר דיווחים כי איראן, מחזיקה במכלית נפט , וקראה לרשויות האיראניות להפסיק להגביר את המתחים במפרץ.

*- ארגון הסיוע: התפרצויות של תת-תזונה ומחלות בצפון קוריאה.
הפדרציה הבינלאומית של אגודות הצלב האדום והסהר האדום אמרה, ביום חמישי כי שיעורי תת תזונה ומחלות, נמצאים במגמת עלייה בצפון קוריאה.

*- משמרות המהפכה- מעצר של מכלית נפט זרה במפרץ
הטלוויזיה הממלכתית של איראן ציטטה את המשמרות המהפכה שאומרים, כי ביום חמישי עצרה מכלית נפט זרה שהבריחה דלק מהמפרץ.
*- משרד הביטחון הרוסי פרסם קלטת וידיאו , של תרגילי חיל הים של שתי ספינות מלחמה רוסיות, (ספינת טילים ומשחתת) של צי האוקיינוס השקט במימי הים היפני.

*- שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף אמר בראיון עם בלומברג כי יש סיכוי טוב יותר מ -50% , כי טראמפ יישאר נשיא בבחירות הבאות, ולאחר מכן נצטרך להתמודד אתו עוד שש שנים.
כנראה רומז לחמינאי ולמשמרות המהפכה, שלא יבנו על זה, שהסיוט יגמר בסוף הכהונה הזאת.

*- הממשל האמריקני שולח עוד 500 חיילים לסעודיה

כוח אמריקני בעל כוח של 500 איש, יישלח לסעודיה, במסגרת מהלך שמטרתו לחזק את קשריה הצבאיים עם הממלכה, עם התגברות המתיחות האמריקנית עם איראן, אמרו מקורות .
*- רעידת אדמה בעצמה של 4.2 בסולם ריכטר, פוגעת בדרום מערב איראן,
רעידת אדמה בעצמה של 4.2 מעלות, פגעה באזור הסמוך לעיר הדרומית אחוואז,כך דיווחה סוכנות הידיעות מהר.

*- משרד החוץ הטורקי פרסם ביום חמישי הודעה, לפיה הכרזת הבית הלבן ומשרד ההגנה האמריקאי, להפסיק למכור מטוסי קרב F-35 לאנקרה, ואת הגירוש של טייסים טורקים, היא מהלך חד-צדדי לרוח של ברית שבננו. ואינה מסתמכת על שום הצדקה , על פי משרד החוץ הטורקי.

"חשוב מאוד שנשיא הרפובליקה של טורקיה, והנשיא טראמפ, יהיו נאמנים להבנה שהושגה בפסגת ה- G20 באוסקה", אמר משרד החוץ בהצהרה.

*- ארצות הברית מכריזה רשמית, על תגובתה לרכישת הטורקים "S-400,
ארצות הברית השעתה את השתתפותה של טורקיה בתוכנית לוחמת ה- F-35, בשל רכישת מערכות טילים רוסיות מסוג S-400 ואמרה, כי המהלך יפגע בשיתוף הפעולה בין אנקרה לוושינגטון.

 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה