נקמה רוסית:מעצרים בלשכת אחיו של נשיא סוריה וסיכול משלוח סמים רב ערך

אתר חדשות לבנוני – אלמודון מדווח כי מאהר אל-אסד ,אחי הנשיא הסורי, כועס מאוד לאחר מעצרו של מנהל לשכתו רסאן בילאל יחד עם שותפו העסקי  ג'ראח  נעים.

המעצר התבצע בעקבות בקשה רוסית , ככל הנראה ,כדי לחקור את הקשר של  רסאן בילאל ביצור וסחר בסמים בשיתוף עם האיראנים דרך  המפעל  של ג'ראח נעים הנמצא באלרוטה המזרחית ליד דמשק.

Image result for ‫מאהר אלאסד‬‎

בעקבות מעצר מקורביו החליט מאהר אל-אסד  להסיג את כוחותיו, דיויזיה 4 ,  מן הקרבות באזור אלחמה, וכןהחליט להפסיק לתמוך בלירה הסורית באמצעות מוסדות פיננסיים, לרבות חברות העוסקות בהמרות מט"ח, מניעת הפקדת מטבע קשה בבנקים, ובמיוחד בבנק המרכזי, לאחר שהוא, באמצעות הפעילות הפיננסית שלו , היה אחד מהתומכים הגדולים של הבנק המרכזי במכירת הדולר במחיר נמוך יותר ממחיר השוק.

גורמים שונים בסוריה מעריכים כי מעצר מקורביו של אסד בא לאחר שהרשויות היווניות עצרו ,לפני מספר ימים ,ספינה שהגיע מנמל סורי, ועליה סמים בשווי של  600 מיליון דולר , תפיסה הנחשבת לגדולה ביותר בהיסטוריה.

ככל הנראה הלשנה שהגיעה מסוריה ונועדה לא רק לחבל במעמדו של אח הנשיא במבנה השלטוני הבכיר במדינה היות ובמאבק על ההשפעה בסוריה בין רוסיה ואיראן הוא מצדד באיראנים ופועל נגד האינטרס הרוסי אלא ובעיקר במקורות הכנסותיו המבססות את מעמדו הפוליטי.

 

כתיבת תגובה