מבזקי חדשות מהעולם ליום 18-7-2019

*- ארצות הברית מכריזה רשמית, על תגובתה לרכישת הטורקים "S-400.
ארצות הברית השעתה את השתתפותה של טורקיה בתכנית לוחמת ה- F-35, בשל רכישת מערכות טילים רוסיות מסוג S-400 ואמרה, כי המהלך יפגע בשיתוף הפעולה בין אנקרה לוושינגטון.

*- ההשקעה של רוסיה באגרות חוב ממשלתיות בארה"ב הגיעה לכ -12 מיליארד דולר במאי השנה, הרמה הנמוכה ביותר מזה 12 שנים, כך דיווחה סוכנות החדשות הרוסית "רוסיה היום".

הערוץ אמר באתר האינטרנט שלו , ביום רביעי כי נתוני משרד האוצר האמריקני, מצביעים על כך שההשקעות ברוסיה באג"ח בארה"ב ירדו בחודש הקודם, ביותר מ -100 מיליון דולר.

ממשלת רוסיה עבדה בשנתיים האחרונות, כדי להפחית את השקעותיה באג"ח ממשלת ארה"ב, לאחר שזה היה פעם מקום ההשקעות העיקרי באיגרות אלה, כפי שהיה בשנה האחרונה, מוסקבה צמצמה ההשקעות מ -96.9 מיליארד $ בחודש ינואר 2018 ל -13.2 מיליארד $ בחודש דצמבר 2018, כלומר ההשקעות ב -12 חודשים הופחתו ב -81 מיליארד דולר.

למרות מלחמת הסחר הסוערת, סין נותרה המחזיקה הגדולה ביותר, באג"ח של ארה"ב ,בהשקעה של 1.11 טריליון דולר בחודש מאי האחרון. בייג'ינג, שהינה בעלת המניות השנייה בגודלה בארה"ב, גייסה השקעות ל -1.101 טריליון דולר, הרמה הגבוהה ביותר כמעט שנתיים.

*- האהבה שלי: חיילים ותיקים לשעבר מהווים תמיכה המונית למדיניותו של טראמפ.
סקר שנערך על ידי המרכז לחקר דעת הקהל והציבור, שפורסם על ידי צבא ארצות הברית, גילה רמה גבוהה של תמיכה מוותיקי צבא ארה"ב לשעבר.
*- איראן שוב מסרבת לשאת ולתת על טילים בליסטיים, הטילים שלנו הם קו אדום.
איראן אינה מנהלת משא ומתן על מערכות ההגנה שלה, ויכולות ההגנה שלה הן קו אדום, אמר הנשיא האיראני ביום רביעי, לאחר ששר החוץ אתמול דרש מוושינגטון, להפסיק למכור נשק למזרח התיכון, ולנהל משא ומתן על טילים בליסטיים.
איראן שוב מסרבת לשאת ולתת על טילים בליסטיים, הטילים שלנו הם קו אדום.

*- עיתון "הארץ" גילה כי ממשלת ישראל קיבלה החלטות אסטרטגיות דחופות, בעקבות נאומו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה.

העיתון ציין כי פיקוד העורף הישראלי החליט ,לחזק 20 אתרים אסטרטגיים ישראליים מהתקפות הרקטות, מחשש כי "יעד" ה"חזבאללה "יהיה לשדרג את הרקטות למדויקות.

העיתון הוסיף, כי החלטת באה, בעקבות הערכות מודיעיניות כי "חיזבאללה" יפנה, לאתרים אסטרטגיים ישראליים, כדי לפגוע ביכולות הלחימה הצבאית, ולרשום ניצחון מוסרי בעתיד.

בין 20 האתרים המיועדים להיות מבוצרים, הם מתקנים של חברת החשמל, חברת נתיבי הגז הטבעי וכן אתרים אסטרטגיים ישראליים רגישים בכלל.

בראיון טלוויזיוני שנערך לאחרונה, הבהיר מזכ"ל חיזבאללה, כי למפלגה יכולות שיוכלו להתמקד בכל מקום בישראל, כלומר, חיזבאללה יוכל למקד את כל ישראל עד לעיר אילת בדרום.

*- דובר מחלקת המדינה, מורגן Oortajus, אישר ביום רביעי כי וושינגטון לא תסבול איומים איראניים במיצרי הורמוז, כפי שהוא לא מאמין על הכוונה האיראנית, לנהל משא ומתן ,על תוכנית הגרעין.
*- ראיון עם עם אשה ערביה מוסלמית במרוקו, האומרת את האמת על היהודים ועל הציונות ,בצורה ברורה מאוד יש תרגום בעברית .
תפקידה :משוררת אמזיגית מרוקאית שמה מליקה מיזאן

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה