תזמון מקרים מפתיע או מלחמת סייבר גלויה בין ישראל לציר הרשע האיראני

בהתחלה פירוט 3 אירועים שהתרחשו אתמול בכמה מוקדים במזרח התיכון. האם זהו רצף אקראי ? או שיש הגיון כלשהו שזור לאורכו ?

*- אזרחים דיווחו בשעות הבוקר כי שמעו פיצוץ בשטח של מפעל התעשייה הצבאית בצומת מורשה וכי ענן עשן גדול מתמר באזור.

אתר החדשות של ישראל היום דיווח כדלקמן:

עשן רב מיתמר ממפעל התעשייה האווירית באזור שבין הרצליה לרמת השרון. דיווחים סותרים המגיעים מהמקום אומרים שלעשן קדם גם פיצוץ. ככל הנראה מדובר באירוע שהחל בקצר או כשל מסוים שהתרחש בחדר בו מאוחסנים, בין היתר, רימוני עשן. 

מעיריית הרצליה נמסר: "בעקבות סדרת פיצוצים שהייתה הבוקר בשטחי תע״ש בהרצליה: לסדרת הפיצוצים, שהייתה גם בשבוע שעבר, אין הסבר למעט העובדה שמדובר בשטחים מזוהמים מפסולת של מפעלי התעשיה הצבאית ששכנה במקום עד לפני 30 שנה".
משה פדלון ראש עיריית הרצליה הגיב ואמר  כי "העירייה עוקבת מקרוב אחר הנעשה בשטח יחד עם כוחות הכיבוי ואנשי איכות הסביבה.קרקע שהוטמנו בה במשך שנים נפלי פגזים, חומרי נפץ, חומרים כימיים וחומרי בעירה, סופה להתלקח ללא כל התראה. זה בדיוק החשש מקרקעות כאלה. אני מקוה שהותמ״ל שמתכנן בניה המונית על כל קרקע פנויה ללא אבחנה בין שטחים מסומנים או ירוקים יקח את הענין לתשומת ליבו״
*- אתמול,בעיתוי שכנראה מובן רק לו,צייץ ראש ממשלת ישראל נתניהו כדלקמן:
"כנראה שיש כאלה באירופה שלא יתעוררו עד שיפלו על אדמת אירופה טילים גרעיניים איראניים. אז זה כבר יהיה מאוחר מדיי. אנחנו בכל מקרה נעשה הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני". והוסיף כי רק ישראל מוכנה להתעמת עם איראן.
https://twitter.com/netanyahu/status/1150806292866506753
*- אמש בסביבות השעה 22:00 החלו אמצעי תקשורת ועדי ראיה ברשתות חברתיות בסוריה לדווח כי הבחינו בפטריית פיצוץ גדולה בשמי עיר הנמל הצפונית-לטקיה וכי בעקבות הפיצוץ הוחשכה העיר כליל למספר שעות. דקות אחר כך דיווחו אמצעי התקשורת הרשמיים של סוריה כי שנאי מרכזי בתחנת הכוח שבעיר לטקיה התפוצץ עקב תקלה טכנית וכי התקלה תתוקן במהרה.
דוגמת דיווח סורי: ظهور وهج في سماء ريف #اللاذقية مع انقطاع عام بالكهرباء نتيجة انفجار المحولة الرئيسية للكهرباء والتي تغذي محافظة اللاذقية وريفها.
https://twitter.com/syriawatannews/status/1150849135605616640?s=21
לכאורה 3 אירועים, ברצף די "מקרי",שלא קשורים אחד לשני.
אלא שלאור מה שדווח והמכנה המשותף ההגיוני השזור לאורך 3 המקרים אני מעריך כי מה שחזו עינינו אתמול,לאורך היום, היתה מלחמת סייבר שעלתה מהמחשכים לאור היום והיא ממש כמו קרחון ענק המטלטל לו באוקיינוס כאשר רוב רובו שקוע בים ורק עשירית משטחו גלוי לעיני המתבונן.
אם הייתי צריך לכתוב תסריט לאירוע דמיוני כאשר התנאי הוא להטמיע בתוכו את 3 האירועים שקרו אתמול הייתי מדמיין לעצמי כדלקמן:
איראן מחליטה לגמול לישראל על תקיפותיה הקשות נגדה ב-1 ביולי 2019, ואולי גם על התקיפות הקודמות, אך כדי למנוע תגובה ישראלית קשה נגד נוכחותה בסוריה היא החליטה להעלות את תקיפות הסייבר שלה "לפני השטח" כך שאת התוצאות יראו האזרחים בעין בלתי מזויינת.
TO GO WITH AFP STORY BY JOHN DAVISON – Trainees work in front of their computers at the "Cyber Gym" center, where IT and infrastructure company employees train to defend against cyber attacks on October 30, 2013 near the Israeli city of Hadera. The facility, a series of small buildings in the shadow of the looming Orot Rabin power station on Israel's northern coastline, was inaugurated this month by the Israel Electric Corp (IEC), which has experienced its fair share of cyber attacks. AFP PHOTO/MENAHEM KAHANA (Photo credit should read MENAHEM KAHANA/AFP/Getty Images)
לאיראן גם היה ברור כי ביכולתה של ישראל לגלות מיד מה מקור התקיפה ובעיקר את הנקודה ממנה היא התבצעה לכן היא בחרה לבצע את מתקפת הסייבר דרך אחת מזרועות הפרוקסי שלה בסוריה הסובלת מכאוס מערכתי חובק מדינה,כך שישראל תתקשה לאתר את האחראים לתקיפה.
לאחד שסוריה נבחרה ,בחרה איראן במטרה "לגיטימית" , מתקן תעשייה צבאי-אזרחי של מדינת ישראל,כמו מפעל התעשייה הצבאית (תע"ש) בצומת מורשה ליד רמת השרון.
את תוצאות התקיפה ראו כולם. מה בדיוק קרה שם ? מה הותקף ? ולמה דווקא מטרה זאת נבחרה ? את זה אף אחד לא יודע אלא רק את מה שפורסם. האם השרפה אכן הייתה בחדר אחסון לרימוני עשן נשרף או שמא זאת רק תוצאת הלוואי ? את זה נשאיר לאלוקי הפתרונים של ממשלת ישראל.
לאחר שישראל התעשתה והבינה מה מקור העשן ומה הסיבה שמאחוריה ובעיקר מי המושך בקלידים שגרמו זאת ,הבינה ישראל את מלוא משמעות המסר האיראני מה שגרם לראש ממשלת ישראל לצאת בהכרזה פתאומית כמפורטת לעיל.
אלא ,שישראל מבינה, כי בלי תגובה נמרצת תוך כדי משלוח מסר מתאים הן למדינה המארחת והן למדינה המבצעת,אי אפשר,שהרי במזרח התיכון מי שנותן לך אגרוף לפחות מצפה לאגרוף בתשובה,החליטה להוציא לפועל מכת נגד וגם היא באותה שפה-"מכת סייבר". המטרה שנבחרה היתה "תחנת הכוח לייצור חשמל בעיר הנמל הגדול ביותר בצפון מערב סוריה – לטקיה. רק לפני תקופה קצרה התפרסם כי סוריה העניקה לאיראן חלק מנמל לטקיה בו איראן שואפת להקים נקודת מוצא ליד התיכון לא רק לאזרחיה אלא גם לכוחותיה הצבאיים.
ב-"מכת סייבר" מתוכננת היטב התקבלה התוצאה שכל תושבי לטקיה ראו במו עיניהם: פטריית אש ענקית שהאירה את שמי האזור שהגיעה כתוצאה מפיצוץ השנאי המרכזי של התחנה.
האם החשבון נסגר והשלווה חזרה לאזורנו ?
לא הייתי מציע לאף אחד אפילו לנחם את עצמו כך!
מלחמת הסייבר,אם אכן האירועים היו קשורים, עלתה מדרגה ואנו צפויים להחלפת מהלומות נוספות עם איראן וגרורותיה.
ישראל גם צריכה להיות אחראית ולהוציא ממרכזי הערים "פצצות זמן מתקתקות "  שפגיע מתקפות סייבר בהן יכולה להביא לאסון סביבתי גדול וכבד.
בעל ערוץ הטלגרם – @sababotelegram – העיר אתמול כדלקמן:

מלחמות תקע ושקע?

הקצר בא-לָּאדִ'קִיַּה: אמר זאת כך – זרם שלילי עובר במפעלי התעשייה הצבאית הסורית.

תארו לעצמכם שבתקשורת המקומית זה בערך נשמע כך:
פיצוץ עז ועשן מיתמר במפעל סולתם עקב קצר, תושבים מאזור רמ-לוד מדווחים על סדרת קולות נפץ ושריפה עזה סמוך למתקני תע"ש, תופעה דומה לחוייה של התושבים באזור השרון.

שותפות גורל?

צירוף מקרים רנדומאלי שתושבי השרון דיווחו בצהרי יום האתמול (שני) על עשן מיתמר מאחד המתקנים שבמפעל תע"ש?

אכן כן, אף הוא ככל הנראה בגין מאבקי שליטה של תקע ושקע.

אז מי צריך לחיות בסרט אם החיים כל כך מרתקים ?

אכן,שחר חדש הפציע!!

כתיבת תגובה