הקרב הבא על מחוז אידליב בצפון סוריה יהיה "יוצא דופן"

בדו"ח שפורסם על ידי "סקיי ניוז" נכתב, כי הקרב הסורי על אידליב ,אינו דומה למאבקים האחרים בין הצבא הסורי לבין הפלגים החמושים, בכמה אזורים סוריים בשנים האחרונות, וכי הוא יהיה קרב "יוצא דופן".

לאחר חודשיים של עימותים ותקיפות בין שני הצדדים, התקדם הצבא הסורי בכיס קטן בלבד של האופוזיציה המזוינת בצפון מערב סוריה.
חבל אידליב וסביבותיו , היו רגועים יחסית לאחר החתימה על הסכם רוסי-תורכי בספטמבר 2018, שקבע כינון אזור מפורז בין הכוחות הסוריים והפלגים הסוריים,אך ההסכם עדיין לא הושלם.

בשבועות האחרונים, במחוז אנו עדים ללחימה אינטנסיבית ביותר מאז החתימה על ההסכם.

מאז תחילת ההסלמה בסוף אפריל, מאות נהרגו על ידי הפצצות סוריות ורוסיות והפגזות שבין כל הפלגים, דיווחה חדשות סקיי, ממקורות סוריים.

ההסלמה גם גרמה ליותר מ -330 אלף בני אדם לברוח מהאזור שלהם, לפי האו"ם, שהעריך כי יותר מ -25 מתקנים רפואיים נפגעו, בתקיפות אוויריות, מאז סוף אפריל.
יש שתי גופים בינלאומיים שמעורבים בלחימה:
*- הראשונה היא טורקיה, שחתמה עם רוסיה על הסכם להקטנת ההסלמה בשטחים אלה, אך היא תומכת במיליטנטים וב- "חזית הניצחון ".

*- הצד השני הוא רוסיה, התומכת בצבא הסורי, וזו יכולה להיות סיבה מספקת, למשוך את פתרון הסוגיה, לטובת הכוחות הסוריים, כפי שהיה במאבקים קודמים תמיד, על פי דיווח חדשות סקיי.

הצבא הסורי ממקד את התקפותיו בפאתי מרכז מחוז אידליב, בניסיון לפתוח מחדש את הכבישים הראשיים, העוברים בשטחי הפלגים החמושים, אך אסטרטגיה זו, ובשל התמיכה התורכית במיליטנטים, לא נושאת פרי, על פי משקיפים.

עשרות תושבי הכפרים נמלטו מבתיהם , וגרמו לטורקיה לחוש בסכנה של גל חדש של פליטים, שנעקרו מבתיהם, מה שהביא אותה להודיע על כוונתה לארח פסגה נוספת עם רוסיה ואיראן, אולי כדי להגיע להסכם הדומה להסכם הכללי שנחתם בעבר עם מוסקבה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה