מאחורי הכחשת איראן ניסיון חטיפת המכלית הבריטית

חמש ספינות קרב איראניות חמושות, לכאורה, התקרבו למכלית נפט בריטית במפרץ הפרסי, וביקשו מהספינה לשנות כיוון, אך הונסו על ידי ספינת מלחמה בריטית.

התקרית ,כפי שדווחה,ארעה ביום רביעי, כאשר המכלית "בריטיש הריטאג '" הפליגה דרך מצר הורמוז הצר- כך דיווחו  פקידי ממשל שלא הזדהו לרשתות – CNN ורויטרס. הסירות, השייכות, ככל הנראה, למשמרות המהפכה האיראניות , ביקשו, לכאורה, מן הספינה הבריטית לשנות את מסלולה ולהיכנס למים הטריטוריאליים של איראן.

מכל מקום, לאחר שידור אזהרה "מילולית" במערכת הקשר של פריגטה בריטית שהיתה באזור, הסירות נסוגו לאחור והניחו למכלית לעבור. משרד ההגנה הבריטי טרם הגיב על הדיווחים שטענו כי האירוע כולו צולם על ידי מטוסים אמריקאים.

האיראנים,אגב,מכחישים מכל וכל ניסיון חטיפת המכלית הבריטית.

יש  לציין כי  פריגטה בריטית ,אניית הוד מלכותה מונטרוז- HMS Montrose, נראתה מלווה את המכלית "פסיפיק וויאג'ר" – Pacific Voyager  לנמל פוג'ירה- Fujairah שבאיחוד האמירויות הערביות ביום שני.

מכלית הנפט – Heritage השייכת לחברת בריטיש פטרוליום ועובדת על הקו עם עיר הנמל בצרה שבדרום עיראק ,בצעה סיבוב מלא לאחור ,ב-6 ביולי,במימי המפרץ הפרסי ,לאחר שאנשי קומנדו בריטים השתלטו על מכלית איראנית מחוץ למימי גיברלטר,ונכנסה לנמל סעודי כדי למצוא מקלט מחשש לתגמול איראני.

רק ביום שלישי הודיעה ארה"ב כי היא רוצה להקים "קואליציה" שתבטיח את חופש השיט הן במצרי הורמוז והן במצרי באב אל-מנדב".  יו"ר המטות המשולבים, ג'וזף דונפורד אמר כי ארה"ב נמצאת בקשר עם "מספר מדינות" כדי לראות אם "יש את הרצון הפוליטי" לתמוך ביוזמה.

בעבר האשימה וושינגטון את איראן כעומדת מאחורי התקפות מסתוריות על שתי מכליות נפט במפרץ עומאן, כמו גם שתי ספינות אחרות במפרץ הפרסי. טהראן הכחישה את ההאשמות, וגם המדינות שספינותיהן נפגעו לא שוכנעו שאיראן אכן מאחורי הפיגועים.

אבל בהודעת הפנטגון כי היא "תבנה קונצנזוס עולמי" נגד טהראן והקריאות לקואליציה ימית אפשר והן תירוץ למלחמה עם איראן שיכולה להיות רק עניין של זמן.

המומחה הצבאי של אתר Nziv.Net טוען כי האיראנים יצאו בהכחשה שהיה אירוע כזה למרות שבאמצעי התקשורת העולמיים פורסם שהאירוע כולו לווה ע"י מטוס מודיעין אמריקאי. לאחר שראו את איכות הצילום של המטוסים ,באירוע הקודם,נראה שיותר משהם מכחישים הם מעוניינים לראות את חומרי המודיעין המלווה, יכולת הלילה והרזולוציה כדי להגיע מוכנים לפעם הבאה…(וזו יכולה לבוא במרחב גאוגרפי אחר ולא צפוי).

כתיבת תגובה