לאחר שנחשף קלונה איראן רומזת כי המכלית שנתפסה בגיברלטר לא תגיע לסוריה

עולם הדיפלומטיה האיראני מלא בשקרים ובחצאי אמיתות וגם ההודאה בכך מגיעה בדרך האופיינית לסוחר סוסים פרסי ממוצע בשוק סוסים אוזבקי.

לאמור, כל הדרך נספר שקרים ואם יתפסו אותנו נכחיש ואם יעמידו בפנינו הוכחות חד משמעיות נרמוז בעקיפין כי אני מסכימים שנתפסנו עם המכנסים למטה ואנו נסוגים מכוונתנו הרגילה.

רוצים דוגמא ? בבקשה!

סגן שר החוץ של איראן, סייד עבאס עראקצ'י, דחה את הטענה של בריטניה, כי המכלית שנתפסה על ידי הכוחות הבריטיים במצרי גיברלטר, נשאה נפט גולמי לסוריה, ואמר כי הנמל, אשר צוטט על ידי בריטניה אינו מסוגל לקבל מכלית גדולה כזו.

👈"בניגוד להכרזה של בריטניה, המכלית לא הייתה קשורה לסוריה, והנמל שהוזכר אינו מסוגל לקבל מכלית כזו", אמר עראקצ'י, במסיבת עיתונאים ביום ראשון בבוקר.

👈המכלית שנתפסה היא בעלת קיבולת של 2 מיליון חביות נפט גדולות מאוד (VLCC), אמר עראקצ'י, והוסיף כי המיכלית אינה יכול לעבור בתעלת סואץ, ולכן היה עליו לעבור קילומטרים נוספים דרך גיברלטר.

סגן שר החוץ של איראן גילה, כי שגריר בריטניה בטהראן ביקר אתמול (שבת) במשרד החוץ האיראני, בפעם השנייה, כדי לדון בנושא מכלית הנפט איראנית שנתפסה בגיברלטר.

👈עבאס עראקצ'י, אמר לתקשורת ביום ראשון, 7 ביולי: "אנחנו בקשר רציף עם הממשלה הבריטית, והפעם, שוב ביקר השגריר הבריטי במשרד החוץ ואנחנו עוקבים אחר ערוצים משפטיים".

👈המכלית "גרייס 1" נעצרה על ידי שלטונות גיברלטר בסיוע נחתים בריטים, ב -4 ביולי, במים הטריטוריאליים, שספרד טוענת כי זה התרחש בתחום שיפוטה.

👈עראקצ'י הוסיף כי "הזמנו גם את שגריר ספרד באיראן ואנו מקיימים כמה דיונים עם ממשלת ספרד".

רוסיה גינתה את השתלטותה של בריטניה על מכלית הנפט שהפליגה בגיברלטר תחת דגל פנמה, והדגישה כי הפעולה של בריטניה וארה"ב רק תחמיר את המצב סביב איראן וסוריה.

👈"אנו רואים את תפיסת הספינה ואת מטענה כפעולה מכוונת שמטרתה להחמיר את המצב סביב איראן וסוריה", כך אמרה היום (א') דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה.

👈"הערות נלהבות של בכירים אמריקנים ואנגלים מיד לאחר המבצע, מאשרים את המסקנה הזאת ומוכיחים כי הפעולה הייתה בהיתהוות ארוכה עם מעורבות של שירותים וסוכנויות של כמה מדינות", היא הוסיפה.

👈בכל מקרה, אנו משוכנעים כי צעד זה סותר את הכוונה המוצהרת של המדינות המובילות באיחוד האירופי, כולל בריטניה, לפעול על מנת לשמר את הסכמי הגרעין עם איראן", הדגישה זכרובה.

לאמור אם תשוחרר המכלית האיראנית הנושאת 2 מיליון חביות נפט היא לא תגיע בסופו של יום לסוריה ואיראן תיסוג מכוונתה לעשות זאת.

בריטניה, שגם לה מסורת של "דיפלומטיית אניות תותחים" ארוכת שנים, טוענת,בעקיפין, כי ההשתלטות שלה על מכלית הענק באה רק אחרי שנתקבל מידע מודיעיני שעל המכלית ישנו גם מטען של נשק איראני המיועד להיות מפורק בסוריה וחלקו מיועד להגיע למחסני החיזבאללה הן בסוריה והן בלבנון.

אם בריטניה תראה לאיראנים,בדיסקרטיות מלאה , את "האקדח המעשן" הרי שזה יסביר את נסיגת האיראנים מעמדתם והחזרת מכלית הנפט ליעד לא ברור אך לסוריה היא לא תגיע.

במקרים כאלו סביר שנראה רק את "התוצאות הסופיות" ומהן ניתן יהיה לגזור את האירועים האמיתיים.

 

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

מכלית הנפט האיראנית גרייס-1 שנתפסה בגיברלטר

כתיבת תגובה