עיראק פותחת במבצע טיהור אזורי המדבר המערבי מנוכחות דאעש

נראה כי נוכחות כוחות דאעש באזורים המדבריים במערב עיראק מונעים מאיראן לממש את פעילות הגשר היבשתי דרכו מתכוונת להעביר נשק וטילים כבדים לסוריה וללבנון. הפגיעות של כוחות דאעש, הן בכוחות הביטחון העיראקים והן במיליציות האיראניות באזור, הן כה קשות עד שהגנרל סולימני – מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האירנים "הכריח" את צבא עיראק לצאת למבצע טיהור ענק במשולש המדבר במהלכו הם ינסו לא רק להשמיד כמה שיותר מכוחו של דאעש אלא לדחוק את הנותרים לאזורים שבהם לא עובר מתווה הגשר היבשתי והם לא יוכלו למנוע את מעבר הציוד והכוחות מטהרן מערבה.

צבא עיראק מכריז על מבצע צבאי גדול ב"משולש המדבר", בשיתוף הקואליציה בראשות ארה"ב

👈כוחות הביטחון של עיראק הודיעו ביום ראשון, כי הם החלו במבצע צבאי חדש "גדול", אשר מטרתו לרדוף את שרידי המדינה האסלאמית במספר מקומות של שטח מדברי למחצה, הממוקם בחלק הצפוני-מערבי של המדינה הקרובה לגבול עם סוריה.

האזורים שבהם מופעל המבצע; במחוזות נינוה, צלאח- א דין וענבר, מוכרים יחד בשם "משולש המדבר", כך אמר מקור ביטחוני מעיראק ל"כורדיסטאן 24"

מאז נפילת המשטר הקודם בעיראק בשנת 2003, שימש האזור כנקודת שיגור של קבוצות מורדים, כדי לתקוף את כוחות הביטחון העיראקים ואת היעדים האזרחיים בעיראק.

המערכה הצבאית החדשה נגד שאר חברי המדינה האסלאמית, היא הגדולה ביותר שבוצעה על-ידי כוחות הביטחון של עיראק לאחרונה.

במבצע משתתפים גם המיליציות השיעיות של השהיד אל-שאבי ומיעוטים סונים מקומיים, כך על פי הודעה שפורסמה על ידי סגן מפקד המבצע המשותף, עבד אל-עמיר יראללה, שגם הוסיף כי תמיכה נוספת ניתנה, על ידי מטוסי הקואליציה בראשות ארה"ב.

הוא הוסיף כי "הבוקר, השלב הראשון של מבצע, עראדה אל-נאסר, החל במסע גדול לניקוי השטחים בין מחוזות צלאח א-דין, נינוה וענבר לאורך הגבול בין עיראק לסוריה".

"המבצע הזה יימשך כמה ימים", הוא הוסיף.

ראש ממשלת עיראק, עבד אל-מהדי, אמר בהצהרה, אשר פורסמה זמן קצר לאחר הפעלת המבצע, כי הכוחות המשולבים "ישיגו ניצחון ברור, נגד כנופיות מחבלים של דאע"ש".

האזור בו יפעל צבא עיראק לטיהורו מכוחות דאעש:

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס  מקבוצת נציב

כתיבת תגובה