מקור ישראלי: לאחרונה תקפנו 3 שיירות נשק בדרכן מלוב לחמאס בעזה

מקור ישראלי גילה (לאתר חדשות I 24 NEWS), כי מאז נובמבר 2018 ועד היום הפציצה ישראל 3 פעמים בסיני משלוחי נשק שיועדו לאנשי החמא"ס ויותר מכך לגא"פ ברצועת עזה. המשלוחים כללו טילים, וחומרי נפץ רבי עצמה, לצד כלי נשק נוספים.
הנשק, האיראני הגיע למצרים דרך לוב השסועה בתוך מלחמת אזרחים קשה, והועבר לסוחרי נשק מצרים, אשר בתורם מכרו אותו למתווכים פלסטיניים.
בנוסף, מדווחים מקורות פלסטיניים על מספר רב של הפצצות שביצעה ישראל בתיאום עם שלטונות מצרים, הפצצות של מנהרות הברחה בסיני, כמו גם של מטרות של דאע"ש בחצי האי סיני.
יצוין, כי המצרים ניהלו בשנים האחרונות מערכה קשה לצמצום תשתית המנהרות בין רפיח המצרית לרצועת עזה, ולצורך זה חישפו שטחים נרחבים לאורך הגבול,כשבמקביל, הם פתחו את מסוף רפיח ליצוא סחורה ממצרים לרצועה בהיקף נרחב.
היצוא המצרי לרצועה הפך כה משמעותי עד שלאחרונה דרשו מגדלי הענבים ברצועה משלטונות החמא"ס למנוע הכנסת יבוא מתחרה ממצרים, כדי להגן על תוצרתם.
כן יצוין, שככל שמצטמצמת פעילות ההברחות דרך המנהרות (מצטמצמת אך לא פוסקת לחלוטין בשום שלב), כן מתגברת פעילות ההברחות דרך הים, כאשר הגדלת מרחב הדיג בידי ישראל מסייעת מאוד להברחות אלו, רובן הברחה מסחרית של סמים ומוצרי טבק, ורק מיעוטן של נשק.
כן יצוין, שלא אחת פעלו המצרים עצמם ביד קשה נגד מערך המנהרות, ומילאו מנהרות בבטון ובמים, תוך פגיעה באנשי החמא"ס שהיו בתוכם מה שעורר זעם רב בקרב אנשי החמא"ס. בתקופה האחרונה לא נרשמו תקריות שכאלה, וייתכן שהדבר משקף הבנות סמויות בין החמא"ס למודיעין הכללי המצרי, שאנשיו מגיעים לרצועה על
בסיס קבוע לאחרונה.

קרדיט:יעקב סבג. לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש

כתיבת תגובה