אמריקה נגד איראן: המלחמה תגיע ללבנון ותימשך שבועות כולל לחימה תת ימית

המכון The Atlantic Council  פרסם דו"ח על תפקידו של החיזבאללה, במקרה של מלחמה בין ארצות הברית לאיראן, לנוכח ההתפתחויות המהירות והמסוכנות באזור המפרץ.

ב -1 ביוני ביום ירושלים הצהיר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה כי "כל מלחמה באיראן תצית את האזור, וכל הכוחות והאינטרסים האמריקאים יושמדו ".

המכון ציין כי החיזבאללה מייצג את ההצלחה הגדולה ביותר שהשיגה איראן כתוצאה מיצוא המהפכה האסלאמית, וציין כי יכולותיה התפתחו והפכו לכוח הביתי החזק ביותר במדינה. המכון הצביע על כך שמספר חיילי ה"חיזבאללה "הוערך בכ -30 אלף לוחמים, שרבים מהם זכו לניסיון קרבי חשוב ,בשל השתתפות במלחמה בסוריה. במכון נאמר כי ישראל מעריכה שלחיזבאללה יש כ -150 אלף רקטות , והוסיף כי הוא מאמין שהיא השיגה אמצעי לחימה נגד מטוסים, וכן מטוסי ריגול בלתי מאוישים, וצוללות קטנות.

המכון הזהיר כי אם יתקיף חיזבאללה את ישראל בתמיכה בטהראן, הוא יפעיל מלחמה שיכולה להימשך שבועות ולגרום להרס בלבנון ובישראל. המכון הצביע על כך שהנושא קשור במידה רבה להיקף הסכסוך שעלול להתפרץ, וחיזבאללה עשוי למלא תפקיד נסתר שלא ניתן להכחישו במקרה של סכסוך בקנה מידה קטן.

לוחמי החיזבאללה מתפרסים בסוריה, ובמידה פחותה גם בעיראק ובתימן, שם הם מסוגלים לתמוך באיראן על ידי תמיכה והפעלה של מספר גדול של גופים הנתמכים על ידי איראן ,על מנת לפגוע במטרות ובבעלות הברית באזור. עם זאת, המכון חוזה כי הפעלת  חיזבאללה יהיה אך ורק אם טהרן תגיע למסקנה כי רמת המערכה האמריקאית נגדם מהווה איום קיומי על הרפובליקה האסלאמית. המכון הסביר כי חיזבאללה עלול לפתוח במתקפה ישירה על ישראל, ללא תלות בהשלכותיה האפשריות על לבנון, כטענתם.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

2 thoughts on “אמריקה נגד איראן: המלחמה תגיע ללבנון ותימשך שבועות כולל לחימה תת ימית

כתיבת תגובה