מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 5-7-2019

*- נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אמר כי ארצו תומכת באופן מלא באיראן כנגד כל האיומים ומעשי התוקפנות.

👈אסד הצהיר כי סוריה מגינה על שאיפתם של האיראנים לזכויותיהם ועומדת על ידם כנגד כל האיומים והמעשים המפרים את הבסיס של המשפט הבינלאומי.

*- נשיא מצרים, עבד אל-סיסי, אמר ביום רביעי כי המאמצים שמטרתם ליישב את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, חייבים להתקדם בהתאם להיבטים הבינלאומיים של פתרון שתי מדינות ויוזמת השלום הערבית.

👈סיסי אמר את הדברים במהלך פגישתו עם הסנאטור האמריקני, לינדסי גרהאם, בקהיר.

👈נשיא מצרים הדגיש את תמיכתה של מצרים במאמצים השונים, אשר מטרתם להניע את תהליך השלום ולחדש את המשא ומתן באופן שישמור על זכויות העם הפלסטיני וקיווה להקים מדינה עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית.

*- פקידי הפנטגון חוששים שארה"ב מסייעת לתכניתו של פוטין לשליטה כלכלית עולמית

👈אף שהברית המועצות חדלה להתקיים ב-1991 ורוסיה נטשה מזמן את הקומוניזם, כמה דברים לא השתנו.

👈רוסיה היא כיום אלופת הקפיטליזם, המיוצג על ידי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ובעלי בריתו האוליגרכים. רוסיה עדיין מחזיקה במטרות אימפריאליסטיות — ולפי הדו"ח של ה-1 ביולי הפנטגון חושש שארה"ב עוזרת לפוטין להשיג אותן.

👈פקידי הפנטגון רואים בפוטין איום – ו"פוליטיקו" השיג עותק של דו"ח פנטגון בעל 150 עמודים, המתאר בפירוט את תוכניות הממשלה הרוסית לשליטה כלכלית עולמית.

👈הדו"ח אשר הועבר לפנטגון ולמפקדי המטות המשולבים במאי, ציטט את אדמירל הצי הימי, ג'פרי צ'צ'רוקו, כי בעתיד, "התחרות הכלכלית, השפעת הקמפיינים, פעולות צבאיות, חדירות של סייבר ומלחמה פוליטית יהפכו להיות נפוצים יותר".

👈הדו"ח מפרט את המטרות האימפריאליסטיות של הפדרציה הרוסית, הכוללות רצון "להבטיח את השפעתה של רוסיה על מדינות ברית המועצות לשעבר", להשיג "הכרה עולמית כ"מעצמה גדולה" ו"להשיג השפעה כלכלית, צבאית ופוליטית על מדינות ברחבי העולם".

👈אחת מכותבי דו"ח הפנטגון היא אנה בורשצ'בקאיה, עמיתה בכירה במכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב .לדברי בורשבצ'סקאיה, ממשלת רוסיה סבורה כי היא אינה יכולה להשיג את מטרותיה ללא נפילתה של ארצות הברית. אבל ארה"ב חסרת "אסטרטגיה מקיפה" למאבק במטרות של הממשלה הרוסית.

*- גמר גביע פלסטין בכדורגל נדחה לאחר שישראל סירבה לספק היתרי נסיעה לקבוצת הכדורגל של עזה, שתשחק את יריבתה בגדה המערבית. המשחק היה אמור להתרחש אתמול.

*- רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 דווחה בדרום קליפורניה ביום חמישי, אחרי השעה 10:30 בבוקר.

👈לוחמי האש והמשטרה של לוס אנג'לס ציירו על האירוע רק דקות ספורות לאחר מכן וכינו אותה "רעידת אדמה משמעותית".

👈לא ברור אם מישהו נפגע, או אם נגרם נזק.

👈המרכז הלאומי לאזעקת הצונאמי בארה"ב צייץ כי צונאמי לא צפוי אחר הרעש.

*- ארגון זכויות אדם מצרי הזהיר, כי דמות אופוזיציה בולטת ומועמד לנשיאות לשעבר, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח עלולים למות בכלא בשל רשלנות רפואית.

👈מכון קהיר לחקר זכויות האדם אמר בהצהרה שפורסמה ביום חמישי, כי הרשויות במצרים מונעות במתכוון מהמנהיג בן ה -68 של מפלגת מצרים את "הבריאות הזקוקה" למחלותיו הכרוניות.

👈בהצהרה נכתב כי הפוליטיקאי עומד בפני "מוות קרוב".

👈אבו אל-פתוח, נעצר ב -14 בפברואר 2018, בעקבות ראיון שהעניק ל"אל-ג'זירה", שבו הוא מתח ביקורת על נשיא מצרים, עבד אל-פתאח אל-סיסי.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (ה ') כי הוא מודאג מכך שמיליטנטים זורמים ללוב ממחוז אידלב בסוריה, והזהיר כי המצב בלוב הולך ומתדרדר.

👈פוטין אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה ברומא לאחר שיחות עם ראש ממשלת איטליה, כי רוסיה רוצה שהצדדים הלוחמים של לוב יסכימו להפסקת אש, לנהל שיחות, ולהיכנס לתהליך מדיני ראוי לפתרון הבעיות במדינה.

*- ג'רד קושניר, חתנו של הנשיא טראמפ, תקף את ההנהגה הפלסטינית ב"מעשה היסטרי וטיפשי" על סירובם להשתתף בוועידה לשלום ופיתוח כלכלי בבחריין.

*- החות'ים של תימן מסרו היום (ה ') כי הם ביצעו תקיפות באתרים צבאיים בנמל התעופה ג'זאן בסעודיה, כך דיווחה הטלוויזיה של אל-מסירה. לא היה שום אישור סעודי להתקפות.

*- העולם כולו יושפע אם ארה"ב וסין לא יצליחו למצוא מוצא מהחיכוכים המסחריים, יש צורך לנטוש את הפרקטיקות של הגבלות, המונעות ממניעים פוליטיים, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום חמישי לאחר שיחות עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה.

👈"הכלכלה העולמית כולה תיפגע, כאשר הסחר העולמי יירד ב -17% בשנת 2024 והתוצר העולמי יירד ב -2%", אמר פוטין. "זה יהיה רע לכולם, אז אני חושב שאנחנו לא צריכים לחסוך כל מאמץ כדי להגיע להסכמים ואת המדיניות המטילות הגבלות מונעים פוליטית, סנקציות ותעריפים חד צדדיים [צריך] לעצור."

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה