מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 3-7-2019

*- ראש המוסד, יוסי כהן, אמר (יום ב ') כי איראן וארגונה, "חיזבאללה הלבנוני", מתכוונים להעביר חלקים מבסיסים צבאיים בדרום סוריה לצפון.

👈כהן אמר כי "המוסד מגלה מגמה" בתגובה על התקפות ישראליות בסוריה, וכי איראן וחיזבאללה "מבקשים להעביר כמה בסיסים לצפון סוריה, מקום שהם בטעות חושבים שיהיה לנו קשה יותר להגיע אליהם".

*- העיתון הראשי של צפון קוריאה תיאר את יפן כ"גידול ממאיר" של האזור

👈העיתון גינה את מאמציה של יפן לפרוס מערכות הגנה מפני טילים, היכולות לשמש את יפן לפלוש למדינות אחרות.

👈בהתייחסות לתוכנית של יפן להציב זוג של מערכות Aegis Ashore, מערכת הגנה אשר פותחה בארה"ב, כתב העיתון "רודונג סינמון", כי המערכות מכוונות לא רק לחצי האי קוריאה, אלא גם לסין ולרוסיה.

👈העיתון הסביר כי המהלך הוא חלק ממזימה רחבה יותר של יפן, כדי להפוך ל "ענקית צבאית" ו"לפלוש למדינות אחרות".

👈יפן הדגישה כי המערכות שיוצבו הם למטרות הגנה בלבד, תוך שהיא מציינת את פרובוקציות הטילים של צפון קוריאה.

👈אך העיתון הרשמי של מפלגת השלטון בצפון קוריאה טען, כי המערכת, Aegis, יכולה בקלות להפוך נשק התקפה, כאשר היא טעונה בטילי טומהוק.

👈יפן, שיצאה מגדרה כדי להפוך לענקית צבאית ומגשימה את שאיפתה לגילוי מחדש, היא גידול ממאיר המאיים על השלום והיציבות של צפון מזרח אסיה", כתב העיתון.

*- הסנאט האמריקאי העביר חקיקה, המביאה את הודו לשוויון עם בנות הברית של נאט"ו ומדינות כמו ישראל ודרום קוריאה, על מנת להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני.

*- רוסיה בחנה בהצלחה את טיל היירוט החדש שלה במדבר במרכז אסיה, בזמן שצבא רוסיה מתכונן לקבל את מערכות ההגנה האוויריות של הדור הבא של ה-S-500.

*- בהמשך לדיווחים על השריפה בצוללת הרוסית, התקשורת הרוסית דיווחה כי זו הצוללת הסודית ביותר של רוסיה, כלי שיט גרעיני המיועד למשימות רגישות במעמקי האוקיינוס.

*- פוטין: "זה לא כלי שיט רגיל, זה כלי מחקר עם צוות מקצועי מאוד", אמר פוטין, והוסיף כי שבעה מן המתים היו בדרגה של קפטן ושניים זכו במדליית האומה הגבוהה ביותר, של גיבורי רוסיה.

👈השריפה התרחשה בזמן שהצוללת אמדה את עומק הים במימייה הטריטוריאליים של רוסיה, אמר פוטין והוסיף כי הספינה משמשת גם לחקר קרקעית הים.

*- הכוחות הסיניים, הנמצאים על איים שנויים במחלוקת בים סין הדרומי, הודיעו בסוף השבוע כי אזור שנטען גם על ידי הפיליפינים ייסגר לתנועה חיצונית במשך חמישה ימים לשם תרגיל צבאי. צבא ארה"ב זיהה בדיקות של טילים נגד ספינות במהלך התרגיל.

קרדיט: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה