אסד האריך בשנה נוספת את כהונתו של מפקד מודיעין חה"א הסורי .הערכות

התקשורת הסורית מדווחת כי הנשיא אסד אישית האריך את כהונתו של האלוף ג'מיל חסן כמפקד מודיעין חיל האוויר הסורי בשנה נוספת ,בהוראה מיוחדת שהוציא אתמול.

על פי הוראה זאת האלוף אלחסן ישמור על משרתו במנהלת מודיעין חיל האוויר שנה נוספת וכך הוא ישרת בתפקידו זאת השנה השביעית ברציפות למרות שההערכות היו כי הוא יסיים את תפקידו השנה עקב מצב בריאותו המתדרדר לאחר שעבר ניתוח לב פתוח בתחילת השנה בלבנון .
האלוף אלחסן יכול "לזקוף" לחובתו רצח של אלפי אזרחים סורים שהתנגדו למשטר והשתתפו במרד הסוני במדינה. האלוף אלחסם ידוע בברוטאליות שלו ובעינויים הקשים, עליהם הוא מנצח , אותם עוברים מתנגדי השלטון.
בגלל פעולותיו הרצחניות הכניסו אותו מדינות אירופה לרשימה השחורה והוא כרגע מבוקש ,חי או מת על ידי מרבית מדינות אירופה וע"י ארגון האינטרפול העולמי.

מיד כשנודע שהאלוף אלחסן שוהה בלבנון לניתוח לב העביר האינטרפול בקשה להסגיר אותו לידיה אך הוא הצליח לחזור לאדמה סורית בשלום לאחר שקבל טיפול רפואי מציל חיים.
הערה:

להערכתי הארכת כהונתו של האלוף אלחסן כמפקד ארגון המודיעין הגדול והחזק בסוריה, שם פעילים יותר מ-10 ארגוני מודיעין,הנלחמים לעיתים אחד נגד השני על תשומת לבו של הנשיא, היא פשרה במאבק הצמרת הבלתי מוכרע עדיין על עמדות השפעה במעגל הראשון של הנשיא אסד, בין האיראנים והרוסים.

הרוסים פתחו לאחרונה במאמץ לטהר את רחבי דמשק מהשפעה איראנית והם הצליחו להטיל את מרותם גם על מודיעין חיל האוויר למגינת לבו של האלוף מאהר אלאסד מפקד דויויזיה 4 הנאמן כיום לאיראנים.

לכולם ברור כי למעשה האלוף אלחסן כמעט לא מתפקד בגלל מצבו הבריאותי הקשה ( 2 ניתוחי מעקפים וניתוח לב פתוח בתוך כשנה) אך ברור כי לאסד נוח להשאירו בתפקידו כדי שהאיראנים לא יאלצו אותו למנות קצין בכיר הנאמן להם ובכך יבעירו את חמתם של הרוסים שינקטו סנקציות קשות נגד הנשיא אסד אישית ומעגל המקורבים ביותר אליו. ההארכה תיתן לאיראנים שנה שלמה להתכונן ולהכשיר קצין בכיר הנאמן להם למשרה זאת . ולא שהרוסים ישבו בשקט. גם הם פועלים כרגע במציאת קצין סורי מתאים,אחד מאותם אלו הנאמנים להם למשרה זאת. יש לציין כי מפקד כוח אלנימר – תת אלוף סוהיל אלחסן כשמונה לתפקידו הוא קבל תואר נוסף:"מפקד מודיעין חיל האוויר בצפון סוריה". ההערכה היא כי אם יצליח סוהיל אלחסן להכריע את המורדים באזורי חמאה ואידליב הרוסים יתגמלו אותו בעלייה לדרגת אלוף ובמינויו כמפקד מודיעין חיל האוויר הסורי.

הרוסים מכשירים את אלחסן להשתתף בשורת האישים הראשונה שינהלו את סוריה לאחר סיום המרד וירידת משפחת אסד מהשלטון. הרוסים גם יודעים שסוהיל אלחסן הוא שנוא נפשם של משפחת אסד ומעגל מקורביו לכן שמו עליו משמר אישי הבנוי מסוכני ספצנז רוסיים ההולכים אתו לכל אשר יילך.

כתיבת תגובה