מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 29-6-2019

*- "יש הבנה עמוקה יותר בין רוסיה לארה"ב לקדם את תהליך השלום הסורי", כך אמר שליח האו"ם בסוריה, גייר פדרסן, בראיון שהתפרסם היום.

👈פדרסן מנסה לארגן ועדה שתפקידה לפקח על הרפורמה בחוקה הסורית.

👈פדרסן קרא לשחקנים מרכזיים שהוא צריך "מערך בינלאומי אחר", וכי הוא מעוניין לכנס קבוצה של מדינות משפיעות לצד הוועדה החוקתית.

👈המערך יכלול את חמשת חברי מועצת הביטחון הקבועים ושתי קבוצות של מדינות שהיו פעילות פוליטית בסוריה: "קבוצת אסטאנה" הכוללת את איראן וטורקיה וכן את רוסיה, ואת "הקבוצה הקטנה", הכוללת את מצרים, גרמניה, ירדן, ערב הסעודית, צרפת, בריטניה וארה"ב.

👈"זה מעיד על כך שאנחנו נמצאים בשלב חדש, זה נמשך יותר מדי זמן, וצריך להיות אפשרי להתקדם. זה כמובן יהיה דורש הבנה עמוקה יותר בין רוסיה וארצות הברית על איך להתקדם", הוא אמר והוסיף כי "אנחנו עובדים גם על זה".

👈שליח האו"ם אמר כי הוא לחץ על המשטר הסורי ועל האופוזיציה של הוועדה הלאומית הסורית על חשיבות ההתמודדות עם סוגיית האנשים שנעצרו או נחטפו או נעדרים, והוא קרא להם "לעשות צעדים חד צדדיים גדולים יותר".

*- הודו צפוייה לבצע את התשלומים לרוסיה עבור הנשק הרוסי ביורו, וזאת כדי לעקוף את האיום על הסנקציות מצידה של ארה"ב לרכישת חומרה צבאית כולל S-400 מערכת טילים הגנה אווירית.

*- לדברי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, "אין למהר" לפתור את המתחים בין ארצות הברית לאיראן, אשר עוררו חשש לסכסוך צבאי.

👈"יש לנו הרבה זמן – אין למהר, הם יכולים לקחת את הזמן שלהם. אין שום לחץ זמן", אמר באוסקה, שם נפגשים מנהיגי העולם לפסגת ה- G20.

👈"אני מקווה שבסופו של דבר זה יסתדר. אם זה יקרה, נהדר, אם לא, אתם תשמעו על זה".

*- ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, אמרה לסקיי ניוז כי היא רוצה להעביר למנהיג הרוסי מסר ברור: "רוסיה יכולה ללכת בדרך אחרת אם היא תחדל מהפעילות הזאת".

👈מאי הסבירה שרוסיה חייבת לשים קץ להתנהגות הרעה שלה, לשימוש שלה במתקפות סייבר ודיסאינפורמציה והיא חזרה על הגינוי שלה על הרעלת ברחוב סולסברי בעזרת הגז הרוסי, נוביצ'וק.

👈"בואו נהיה ברורים בקשר להרעלה שהתרחשה בעיירה הבריטית, סולסברי, זה היה מעשה נתעב, זה היה מעשה חסר אחריות", היא אמרה.

👈"אני אהיה ברורה מאוד שאני מצפה שהצדדים האלה יועמדו לדין, ורוסיה אינה מתירה את הסגרת אזרחיה", הוסיפה מיי.

*- סגן שר החוץ לעניינים פוליטיים של איראן, סיד עבאס עראחי, אמר כי ארצות הברית משתמשת בדולר כנשק.

👈הוא דחק בקהילה הבינלאומית לעמוד מול המדיניות הלא נכונה של ארה"ב, המשתמשת בדולר כנשק נגד ממשלות עצמאיות.

👈הוא אמר את הדברים ביום חמישי ב"סמינר הבינלאומי בנושא צעדים כופים חד-צדדיים והשפעתם", אשר נערך בבירה האוסטרית וינה, במהלכה הצדדים עסקו בסנקציות הבלתי חוקיות והחד-צדדיות של ארה"ב נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן.

👈עראחי קרא לקהילה הבינלאומית להתעמת עם החד-צדדיות האמריקנית והדגיש כי "יש להפסיק את ההתנהגות ההרסנית של ארצות הברית ואת הטרור הכלכלי נגד איראן".

👈ה"סמינר הבינלאומי בנושא צעדים כופים חד צדדיים והשפעתם" התקיים בבירה האוסטרית וינה ביוזמת שליחות פוליטית של איראן, ונצואלה וקובה, וכן כמה דמויות בינלאומיות מכובדות.

*- אירן אמרה היום כי פגישתם ביום שישי בווינה עם שאר המדינות החתומות על הסכם הגרעין היא "הסיכוי האחרון" להציל את ההסכם לאחר הנסיגה של ארה"ב בשנה שעברה והזהירה כי איראן לא תקבל פתרונות "מלאכותיים" לסנקציות של ארה"ב.

*- ניקי היילי: "ככל שנעשה את ישראל טובה יותר וחזקה יותר, כך נהיה בטוחים יותר בעולם".

*- מסנדלים את טראמפ גם בבית

👈הסנאט עומד להצביע ביום שישי על אמצעי אישור המלחמה, אשר יחסום את הנשיא דונלד טראמפ מלהתחיל במתקפה צבאית נגד איראן, אלא אם כן יקבל אישור מפורש של הקונגרס.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שלא יתערב בבחירות בארה"ב, ונראה כי הוא גרם לשערורייה שהובילה לחקירה בת שנתיים בנושא הבחירות ב -2016.

👈כשנשאל על ידי כתב אם הוא יעלה את הנושא במהלך פגישה דו-צדדית עם פוטין, אמר טראמפ: "כן, כמובן שאעשה זאת".

👈טראמפ פנה אל פוטין כדי לתת לו אזהרה אישית פעמיים תוך הצבעה על המנהיג הרוסי.

👈פוטין מצידו שמר על החיוך הקר שלו, כאשר טראמפ האשים אותו.

קרדיט:אברהם תמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה