מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 28-6-2019

*- קבוצת טרור אנטי-איראנית מגובה בחסות ארצות הברית וסעודיה, הודיעה על תוכנית להתנקש בחייו של מפקד צבאי איראני בכיר וראש הרשות השופטת החדש של איראן.

👈ארגון Mujahedin-e Khalq (MKO) הודיע לחבריו על התוכנית באמצעות הודעה פנימית שהתפרסמה לאחרונה.

👈הארגון פירט את מטרותיו ובינהן את מפקד "כוח קדס" של משמרות המהפכה האסלאמית, קאסם סלימאני, ואת אברהים רייסי, אשר מונה לתפקיד השופט העליון של איראן על ידי מנהיג המהפכה האסלאמית, איתאללה סייד עלי חמינאי, לפני כשנה.

👈ארגון הטרור אמר כי הוא "יקדם בברכה" את חיסולם.

👈ל- MKO יש היסטוריה של חיסולים והפצצות נגד הממשלה והאומה האיראנית.

*- צרפת ביקשה מארה"ב לא לגרור את ברית נאט"ו לכל פעולה צבאית אפשרית במפרץ הפרסי, כך אמרו דיפלומטים המשתתפים בדיונים.

👈לדברי הדיפלומטים, גורמים צרפתיים אמרו את הדברים במהלך פגישתם עם שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, ביום חמישי.

*- שר הביטחון הטורקי והשליח המיוחד של ארה"ב לסוריה דנו היום (יום ה ') על המצב שבצפון סוריה וממזרח לנהר פרת, על פי הודעת משרד הביטחון הטורקי.

👈בפגישתם במטה נאט"ו בבריסל, חלוסי אקאר וג'יימס ג'פרי דנו גם בהתפתחויות האחרונות בסוריה.

*- מקור דיפלומטי רוסי דחה את הטענות על מעורבותה של רוסיה בהפרעות המתמשכות במערכות הניווט הלווייני של מטוסים בנמל התעופה בן גוריון .

👈"זה חדשות מזויפות שאנחנו לא יכולים להגיב עליהן ברצינות", הדגיש המקור.

*- שגריר איראן ברוסיה, מהדי צנעאי, אמר כי שיתוף הפעולה ההדדי בין איראן לרוסיה יחווה תנופה משמעותית.

👈"מדיניות המזרח תתחזק בעולם", כך הוא אמר ברוסיה ביום חמישי, בסבב השלישי של שיחות מיוחדות בין איראן לרוסיה.

👈תוך התמקדות בנושאים המדיניים והתרבותיים הפוליטיים החשובים בין שתי המדינות, הדגישו שני הצדדים את הצורך לחזק ולקדם את היחסים יותר מאי פעם.

*- שיא איראן, חסן רוחאני, גינה את נשיא ארצות הברית על התעלמות מארסנל הנשק הגרעיני של ישראל, בזמן שהוא מאשים את איראן בניסיון לפתח נשק גרעיני.

*- מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, פנה למצרים, קטר והאו"ם, אשר מתווכות בעסקת הפסקת האש בין ישראל לבין פלגי ההתנגדות בעזה, לשאת באחריות לאלץ את ישראל לממש את התחייבויות שלה, כפי שנקבעו בהבנות.

👈"צדדים אלה [מצרים, קטאר והאו"ם] צריכים לשאת באחריותם על ידי חיוב הכיבוש ליישם את היתרונות של ההבנות", אמר הניה ביום רביעי למפגינים בעזה, שמחאו כנגד ועידת בחריין.

👈הניה ציין כי ההחלטה הישראלית להפסיק את אספקת הדלק הקטארי לתחנת הכוח היחידה היא מעשה תוקפני ותקיפה על הזכויות של הפלסטינים.

*- בכיר בצבא תימן הודיע כי הכוחות המזוינים של תימן יחשפו את הציוד הצבאי החדש שתוכנן ופועל, כולל טילים בליסטיים, רקטות מכונפות וכלי טיס בלתי מאוישים.

👈דובר צבא תימן, יחיא סארי, אמר בהצהרה ביום רביעי, כי ההישגים יוצגו בקרוב, כך דיווחה סוכנות הידיעות התימנית.

👈"יכולות האיתור, המעקב והמיקוד של החימוש החדש יהפכו דף חדש בתולדות הצבא התימני, במיוחד כאשר כלי הנשק המתקדמים עברו שלבי ניסוי מוצלחים והוכיחו את יעילותם", ציין סארי.

👈"הכוחות המזוינים של תימן פועלים בעוז, כדי לפתח את יכולות ההגנה שלהם, לעצור את התוקפנות (הסעודית), ולהסיר את המצור על תימן. זה בתוך מסגרת הזכויות הלגיטימיות שלנו להגן על עצמנו, על המדינה שלנו, על העם שלנו, על הדת ועל הכבוד שלנו", הוסיף דובר צבא תימן.

*- ארצות הברית תבטיח אספקה יציבה של נפט גולמי להודו במחירים הנכונים, כך אמר ביום רביעי שר החוץ האמריקני, מייקל פומפאו, משום שהן הודו והן ארה"ב מחזקות את קשרי האנרגיה בין המתחים הגיאו-פוליטיים במזרח התיכון.

*- איראן אומרת כי אין בידי ארה"ב אמצעים אחרים למחיקת איראן, מלבד נשק מלוכלך

👈איום בוטה לפתוח במלחמה גרעינית נגד מדינה אחרת, אינו רק בלתי חוקי על פי המשפט הבינלאומי, זה אף מוכיח כי הנשיא טראמפ אינו חושב על ההשלכות של הרטוריקה שלו, אמר זריף.

👈"יש אמנת האו"ם, ואיום המלחמות הוא בלתי חוקי", אמר ג'וואד זריף ל- CNN בפרסום מחדש של סעיף 2.4 לאמנת האו"ם.

👈יום לאחר שהנשיא טראמפ איים ב"מחיקת" איראן, במידה והיא תפגע ב"כל נכס אמריקאי", אמר זריף בתגובה לדבריו של טראמפ:

👈"הצהרה זו מראה כי הכוונות של ארצות הברית הן בלתי חוקיות. ארצות-הברית אינה מסוגלת למחוק את איראן, אין להם יכולת אחרת מלבד שימוש בנשק אסור".

*- ההתקפות החוזרות ונשנות של החותים הנתמכים באיראן על מטרות אזרחיות בלב ערב הסעודית הן סימן מבשר רעות לכך שאיראן נחושה להעניק למלחמת תימן ממד אזורי רחב יותר שיקיף את ערב הסעודית השכנה, ואולי גם את מדינות המפרץ.

*- שיחותיו של שר החוץ האמריקני, מייקל פומפייאו, ושר החוץ ההודי, סברהאמאניאם ג'שישנקר, התמקדו היום בכל קשת היחסים הדו-צדדיים, כולל סוגיית הטרור, עסקת הטילים S-400 בין הודו לרוסיה, סכסוכי סחר, איראן, אפגניסטן ופקיסטן, כאשר שני הצדדים מברכים על "היחסים הגדולים" שלהם ועל "התמונה הגדולה" למרות ההבדלים החדים בכמה נושאים.

👈במסיבת עיתונאים משותפת לאחר השיחות, הודו ציינה, כי היא ממשיכה בעסקת הטילים S-400 עם רוסיה, למרות החששות של ארה"ב.

👈ג'שישנקר אמר כי הודו תפעל לפי "האינטרסים הלאומיים שלה" ותקיים יחסים עם מדינות אחרות שיש להן "מעמד" של "היסטוריה" עם הודו.

👈פומפייאו מצידו דחף לחופש דתי ואמר, כי הודו היא ביתם של ארבע הדתות בעולם.

👈"הודו היא מקום לידתן של ארבע הדתות הגדולות בעולם. בואו נעמוד יחד למען חופש דת לכל, בואו נדבר חזק ביחד למען הזכויות האלה, בכל פעם שאנחנו פוגעים בזכויות האלה, העולם הופך גרוע יותר", אמר פומפייאו ב"נאום מדיניות הודו" במרכז הבינלאומי בהודו.

👈בנוכחותו של שר החוץ ההודי, פומפייאו כינה את איראן כ"הספונסרית הגדולה ביותר של הטרור", בעוד שידוע היטב שבשביל הודו, פקיסטן היא התומכת העיקרית בטרור הממלכתי[ברמה של מדינה].

*- הרשויות בוונצואלה סיכלו ניסיון נוסף להפיכה, כך אמר שר התקשורת והמידע, חורחה רודריגז, ביום רביעי.

👈"יש לנו הקלטות וידיאו המשמשות ראיות לכך שהנשק וכסף הועברו [לשם ביצוע הפיכה]", אמר רודריגז במסיבת עיתונאים ששודרה בערוץ הטלוויזיה "טלסר".

👈רודריגז אמר כי הקושרים תכננו לתפוס מחסני תחמושת בשדה תעופה צבאי בקראקס, ואז לשחרר את שר הביטחון לשעבר ראול בדואל, מהכלא ולבסוף תכננו להכריז עליו כנשיא ונצואלה.

*- נשיא עיראק, ברהם צאלח בשיחה עם "סקיי ניוז": "העולם על סף קטסטרופה רצינית".

*- חוקרת באו"ם קוראת למדינות להעמיד ולשפוט בדין גורמים רשמיים בסעודיה, האחראים למה שהיא טוענת הוצאתו להורג המתוכננת של העיתונאי הסעודי, ג'מאל חשוגי, באיסטנבול באוקטובר.

👈החוקרת הציגה את ממצאי חקירתה בת שישה חודשים לרצח חשוגי למועצת זכויות האדם של האו"ם ביום רביעי בג'נבה.

*- סגן שר החוץ ויו"ר המרכז ללימודים בינלאומיים במשרד החוץ האיראני, סעיד מוחמד קאזם סאגאדפור, אמר כי "ארצות הברית חותרת לערער את תפקידה המשפיע של איראן, רוסיה וסין בזירה הבינלאומית".

👈המטרה האיראנית מבוססת על היגיון, ורוב חברי הקהילה הבינלאומית, כולל רוסיה, סין ומדינות אירופה אישרו את עמדת איראן בתחום הזה.

👈הוא אמר את הדברים במוסקבה ביום רביעי, בסבב השלישי של שיחות מיוחדות בין איראן לרוסיה.

👈הוא תקף את מדיניות ארה"ב שאיימה על הביטחון האזורי, ואמר כי כאשר דונלד טראמפ נכנס לתפקידו כנשיא ארה"ב, הוא שלף את ארה"ב מעסקת הגרעין האיראנית שכונתה "JCPOA" באופן חד צדדי והפר חוקים ותקנות בינלאומיות.

👈הקהילה הבינלאומית מסכימה שממשל ארה"ב שיבש את השלום והביטחון באזור ולצערנו, המתחים שנוצרו באזור הם חלק מהגישה העולמית של ארצות הברית", כך הוא אמר והוסיף, כי "ארצות הברית חותרת לערער את תפקידה המשפיע של איראן, רוסיה וסין בזירה הבינלאומית".

👈למעשה, ממשל ארה"ב מבקשת לקדם את ההגמוניה הבריטית שלו בעולם, המשיך סג'אדפור.

👈הוא הצביע על היחסים המשופרים בין איראן לרוסיה והוסיף כי "חיזוק הקשרים בין איראן לרוסיה יפיק תועלת הן לשתי המדינות והן לכל האזור והעולם כולו".

*- עבאס אראצ'י, סגן שר החוץ האיראני, אמר היום כי כישלון אירופה להבטיח את האינטרסים של איראן על פי הסכם הגרעין, הותיר את איראן ללא ברירה אלא להפסיק את ההתחייבות החד-צדדית להסכם הרב-צדדי.

👈אראקשי אמר את הדברים בפגישה עם לוקאס פריזק, מזכיר המדינה במשרד החוץ והאירופי של הרפובליקה הסלובקית.

*- האקרים שעבדו במשרד הביטחון של סין פרצו לרשתות של שמונה מספקי שירותי הטכנולוגיה הגדולים בעולם, במאמץ לגנוב סודות מסחריים מלקוחותיהם, כך על פי מקורות המכירים את הנושא.

👈סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום על פרטים רבים ומפורטים על מסע פריצה עולמי, הידוע בשם "קלאוד הופר" וייחסה לסין התקפות סייבר כנגד ארצות הברית ובעלות בריתה המערביות.

קרדיט:אברהם תמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה