מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 26-6-2019

*- גורמים רשמיים בארה"ב נמצאים כעת במעקב אחר המאמצים של מדינות, כולל רוסיה ואיראן, על מנת להשפיע על האמריקנים באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית בנושאים כמו בחירות 2020, אמר בכיר במודיעין של ארה"ב לכתבים ביום שני.

👈הוא אמר כי הסוכנויות עוקבות אחר המאמצים של רוסיה "להסית אמריקאים זה נגד זה" באמצעות פרסום במדיה החברתית, בעוד סין משתמשת בפלטפורמות מדיה חברתיות כדי "להשפיע על הסביבה הפוליטית בארה"ב".

👈איראן נוקטת גישה דומה לסין, והיא משתמשת באתרים אלה כדי "לקדם אינטרסים פרו-איראנים", הוסיף בכיר המודיעין.

*- במציאות בלתי נתפסת, כוחותיו של אסד לאורך גבול הגולן מצייתים למפקדי ארגון הטרור, חיזבאללה, הנתמך באיראן ועוזרים לו להתכונן לקונפליקט עם ישראל.

*- משלחת של חברי קונגרס אמריקאים ודיפלומטים אמריקנים לשעבר תגיע לביירות בשבוע הבא לקיים שיחות עם בכירים, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בסוריה ובתיחום הגבולות של לבנון עם ישראל, כך דיווח הבוקר "אל-ג'ומורה".

👈המשלחת הקימה "קבוצת עבודה" למעקב אחר "הסוגיה הסורית" ודנה בהתפתחויות האחרונות באזור ו"לעמוד מקרוב על עמדת לבנון", נכתב בעיתון.

*- איראן הודיעה היום (ג ') כי הסנקציות של ארה"ב שהוטלו על המנהיג העליון, איתאללה עלי ח'אמנא'י, וגורמים בכירים נוספים במדינה, סגרו לצמיתות את הדרך לדיפלומטיה בין איראן לארה"ב.

*- מדיניות ארה"ב כלפי איראן היא תיאורה של ייאוש בממשל טראמפ, אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, ביום שלישי, יום לאחר שטראמפ הטיל סנקציות על המנהיג העליון, איתאללה ח'אמנאי.

בשיחת דיבור בשידור חי בטלוויזיה, אמר רוחאני: "הבית הלבן מפגר נפשית והסנקציות האמריקאיות נגד טהרן ייכשלו".

*- יועצו של הנשיא חסן רוחאני, ח'סמודין אשנה, אמר כי איראן אינה מבדילה בין סנקציות למלחמה וכינה אותן "שני צדדים של אותו מטבע".

*- מצרים לא תעשה ויתורים בחצי האי סיני כחלק מ"עסקת המאה", תוכנית אמריקנית אחורית להגיע להסכם שלום בין הפלסטינים לישראל, כך אמר היום שר החוץ המצרי.

👈"אין שום דבר שיכול לערער את הריבונות של מצרים על סיני", אמר סאמח שוקרי בראיון ל"רוסיה היום".

👈כשנשאל על "מולדת חלופית" בסיני לפלסטינים שנעקרו, הוא חזר על "דחייה מוחלטת בכל הרמות של המדינה [המצרית]".

*- חמאס דחה הצעה חדשה של מצרים להחזרת השליטה במעבר רפיח לרשות הפלסטינית, כך מסר מקור מחמאס ל"אל-וטן קול".

👈לדברי המקור, שהעדיף להישאר בעילום שם, ההצעה הוצעה על ידי המודיעין המצרי, והיא כוללת מיזוג בין אנשי הרשות הפלסטינית וחמאס, והכשרתם על איך לנהל מעברים.

👈חמאס דחה מכל וכל את ההצעה ואמר כי "כוונתה של הרשות הפלסטינית אינה ברורה".

👈בינתיים, אמר המקור, כי מצרים מציבה בימים אלה תוכנית הקשורה למעבר רפיח, אשר עשויה להיות מוכנה בתוך מספר ימים.

*- בכיר בחמאס: יש לשחרר מסגדים בישראל, ולטהר אותם מזוהמת הכיבוש

👈פתחי חמאד, ראש הוועדה המנהלית הכללית של חמאס, אמר בנאומו ב -19 ביוני, השודר בערוץ "אל-אקצא", כי מסגדים צריכים להיות "מוסדות מדעיים, חברתיים, ג'יהאדיים ופוליטיים.

👈הוא קרא גם לאומה הערבית והמוסלמית לסייע לפלסטינים לשחרר את המסגדים שלדבריו, "נלחמים תחת הכיבוש הציוני" בחיפה, בצפת, בעכו, בתל אביב ובמקומות אחרים בישראל.

👈הוא טען כי המסגדים הללו הפכו לפאבים ולצפיפות של הציונים וכי יש לשחררם יחד עם מסגד אל-אקצא מ"טינופת הכיבוש".

*- גורם ביטחוני רוסי בכיר: תקיפה אווירית ישראלית על סוריה אינה רצויה

👈שר המועצה הרוסית ניקולאי פאטרושב אמר היום (ג '), כי תקיפות אוויריות של ישראל על סוריה אינן רצויות.

👈ישראל תקפה שוב ושוב את מה שהיא מתארת כמטרות איראניות בסוריה ובמטרות של בעלות הברית, כולל של החיזבאללה בלבנון. התקפות גרמו לחיכוך בין ישראל לרוסיה.

*- הנשיא דונלד טראמפ דיבר באופן פרטי על נסיגת הסכם ההגנה עם יפן לאחר המלחמה, כך על פי שלושה מקורות המכירים את הנושא.

👈טראמפ אמר לאנשי סודו כי ההסכם לא הוגן כלפי ארה"ב, משום שהוא מבטיח לסייע ליפן אם תותקף אי פעם, אך אינו דורש שיפן תבוא להגנת ארה"ב, כך אמרו המקורבים ל"בלומברג".

*- בכיר במערכת הביטחון האיראנית אמר, כי ארה"ב מודעת היטב לנכסיה במזרח התיכון שניתן להשמידם על ידי הטילים האיראניים ויודעת כי אם תפרוץ מלחמה באזור, זה לא יהיה "טיול בפארק".

👈בראיון שהעניק ב-20 ביוני לטלויזיה העיראקית, אמר שר ההגנה האיראני, האלוף חוסין דהאן, כי "צבא איראן עלול להרוס את בסיסי הצבא האמריקאיים באזור", ולהשמיד את ישראל.

👈"הטילים שלנו יכולים למחוק לחלוטין את הבסיסים האלה," אמר דהאן והוסיף כי "ישראל יודעת שאיראן תמחק את ישותה ותעקור אותה מקיומה במקרה של מלחמה".

👈הוא טען כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וארצו חוששים מפרוץ המלחמה, משום שהם אינם מסוגלים לקבל לגיטימציה משפטית גלובלית להתקפה או להרכיב קואליציה בינלאומית נגד איראן. הוא הזהיר כי אם תפרוץ מלחמה, ארה"ב תמצא את עצמה "בפח האשפה של ההיסטוריה".

*- הפרלמנט האיראני גיבש הצעת חוק שתאושר מאוחר יותר, המחייבת את הממשלה באיראן לגבות מס על מטען וכלי צבא העוברים במיצרי הורמוז, לשם הגנה על ביטחונם.

👈"הצעת החוק ניתנה על ידי המחוקקים המחייבים את הממשלה לגבות הוצאות על הגנת כלי שיט, צבאיים או לא צבאיים, במצרי הורמוז", כך אמר חוסיין עלי חג'י דליגאני, מחוקק בכיר באיראן, ל- FNA יום שלישי.

*- סגן שר ההגנה האיראני, תא"ל תגיזאדה, יצא לביקור ברוסיה ביום שלישי בבוקר.

👈הוא ינהל שיחות עם שר הביטחון הרוסי ופקידים רשמיים, כמו גם ביקור צבאי בינלאומי טכני בפורום -ARMY-2019.

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה