מבזקי חדשות ליום 20-6-2019. מתעדכן

*- ‏ארצות הברית שוקלת להטיל סנקציות על טורקיה בעקבות רכישת מערכת ההגנה האווירית ה-S-400 מרוסיה – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי גורמים המעורים בנושא.

*- איראן: "לא יהיה עימות צבאי עם ארצות הברית"

מזכיר המועצה העליונה של איראן לביטחון לאומי, עלי שמחאני, אמר כי "לא יהיה עימות צבאי בין איראן לארצות הברית, מכיוון שאין סיבה למלחמה". כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. אמש התייחס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למתיחות עם איראן ואמר כי ארצו "מוכנה היטב ונראה מה יקרה".

*- רוסיה: המצב בחצי האי הקוריאני עלול להידרדר

רוסיה מזהירה שהמצב בחצי האי הקוריאני עשוי להידרדר במהלך 2020 במידה וארצות הברית תכשל במגעים הדיפלומטיים לריסון המשטר בפיונגיאנג.

*- המתיחות במפרץ: שר הנפט האיראני ביג'אן זנגנה אומר כי אירופה לא משתפת פעולה ולא קונה נפט מאיראן.

*- פומפאו: לא מעוניינים במלחמה, נמשיך בלחץ על איראן

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הבהיר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אינו מעוניין במלחמה עם איראן.
"נמשיך בקמפיין לחץ על איראן. ארצות הברית מעוניינת להביא להרתעה נגד תוקפנות אך לא מעוניינת במלחמה. נמשיך לפעול עם בעלי בריתנו ברחבי העולם על מנת לוודא שיהיה חופש תנועה באזור זה", אמר פומפאו..

קרדיט: עין הנץ מקבוצת נציב

*- ועדת החוץ ובטחון של בית הנבחרים לענייני המזרח התיכון, צפון אפריקה והטרור הבינלאומי, קיימה דיון דחוף היום בנושא פיקוח על מדיניות התנהלותו המדינית של טראמפ באיראן.

*- שיא של 71 מיליון בני אדם נעקרו ברחבי העולם ממלחמה, רדיפות ואלימות אחרת, כך דיווחה סוכנות הפליטים של האו"ם ביום רביעי, עלייה של יותר מ -2 מיליון איש מבשנה שעברה.

*- ביום שלישי, 19 ביוני, נתלו שלושה שבויים בבנדר עבאס שבדרום איראן.

סוכנות הידיעות פארס (Pars), שצוטטה על ידי המדינה, ציטטה את בכיר השופטים במשטר בהורמוזגן, עלי סלחי, שאמר כי השלישייה נתלתה בבית הכלא המרכזי של העיר.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה