שוב נתפסו על חם: נחשף הכטב"מ האיראני שתקף את מכליות הנפט במפרץ

לפני כמה ימים פרסם פיקוד המרכז של הצבא האמריקאי-סנטקו"ם סרטון בו נראית סירת תקיפה מהירה איראנית על אנשי צוותה ליד אחת ממכליות הנפט שנפגעו במתקפת טרור ,כשהם מחלצים מאחת מדפנותיה מוקש עלוקה שלא התפוצץ.

ארה"ב ראתה בסרטון זה הוכחה לזאת שאיראן עומדת מאחורי מתקפת הטרור בים עומאן בו נפגעו 2 מכליות נפט שהיו בדרכן אל מחוץ למימי המפרץ הפרסי כשהן עמוסות במיליוני טונות של נפט.

אלא שהיה ברור שמה שפגע המכליות היו לא רק מוקשים נצמדים. בתחילה חשבו שמדובר בטיל טורפדו שירתה אחת הצוללות האיראניות ששרצו באזור אך מניתוח ממצאי הפגיעה אפשרת זאת נשללה.

היום צעד הממשל האמריקאי צעד גדול נוסף ב-"הפללת" האיראנים והאשמתם כעומדים מאחורי הפיגועים.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב – סנטקו"ם פרסם סרטון וידאו נוסף בו נחשף מה היה כלי הנשק השני שפגע במכליות.

על פי הצבא האמריקאי כטב"מ איראני מדגם  Shahed-129 חמוש בטילים מונחים מדגם שדיד – Sadid הנמצא בשרות כוחות הקומנדו הימי של משמרות המהפכה האיראנים הוא שתקף את מכליות הנפט  Kokuka Courageous ו- Front Altairבים עומאן בתאריך ה-13 ליוני 2019. הסרטון צולם על ידי כטב"מ אמריקאי מדגם  MQ-9  שהיה בזמן התקיפה באוויר באזור מפרץ עומאן.

כזכור היו דיווחים כי את סירת הקומנדו האיראני שפרקה את המוקש הנצמד מדופן המכלית צילמה מערכת צילום שהיתה מותקנת על מטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני מדגם פוסידון ששהה באוויר באזור בזמן התקיפה.

האם נוכחות אווירית אמריקאית כבדה דווקא באזור התקיפה מעידה כי לאמריקאים היה מידע מוקדם על המבצע והם דאגו יותר לאסוף חומרים "מרשיעים" על האיראנים במקום לסקל מתקפה זאת באיבה ?

בכל מקרה עצם הנוכחות האמריקאית ב-"זירת הפשע" משחקת לידי האיראנים שטוענים שהאמריקאים הם אלו שביימו את התקיפה.

מה האמת ? כנראה שנדע אותה עוד בקרוב.

האם חשיפת 2 האקדחים המעשנים על ידי ארה"ב מקרבת מכה צבאית אמריקאית נגד אינטרסים איראנים באזור? ימים יגידו!

 

 

 

כתיבת תגובה