איראן מזהירה את ארה"ב: הסנקציות יובילו למלחמה בלתי נמנעת

איראן הזהירה כי אם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא "ינטוש" את הסנקציות נגד איראן, הוא יוביל את העולם ל"מלחמה בלתי נמנעת".

👈"אם ארה"ב באמת לא רוצה לצאת למלחמה עם איראן, נשיא ארה"ב צריך לנטוש את המדיניות הנוכחית, בנוגע לסנקציות על איראן. אחרת, המתחים הגוברים באופן אוטומטי יביאו אותנו למלחמה בלתי נמנעת, במוקדם או במאוחר", כך צייץ דיאקו חוסייני.

👈 דיאקו חוסייני הוא "מנהל תוכנית הלימודים במרכז ללימודים אסטרטגיים" של איראן(CSS) – זהו צוות החשיבה המייעץ לממשל באיראן על מדיניות החוץ, כמו גם על ענייני הפנים.

👈חוסייני אמר לסוכנות הידיעות "טסנים" הרשמית למחצה: "כל עוד המלחמה הכלכלית של ארה"ב נגד איראן נמשכת, איראן אינה נותנת שום ערובה לכך כי הכלים, אשר המדינה תתשמש בהם על מנת להתמודד עם המלחמה הכלכלית הזו, יהיו רק כלים כלכליים"

👈חוסייני הוסיף: "אם הישרדותה של איראן תהיה בסכנה, משום המלחמה [הכלכלית] הזו, איראן תשתמש בכל הכלים הזמינים כדי להגן על עצמה. זו לא הבעיה שלנו אם זה גורם לדאגה במדינות אחרות. אם הם מודאגים, הם צריכים לדחוף את ארה"ב לשים קץ למלחמה הכלכלית נגד איראן".

👈באפריל 2019 אמר חוסייני לסוכנות הידיעות איסנא, כי מטרת ארה"ב בהגדרת משמרות המהפכה האסלאמיים כארגון טרור, הוא ניסיון לשנות את המדיניות של איראן באזור, אך למעשה זה "יגרום לקבוצות פוליטיות באיראן להתאחד".

👈חוסייני גם הזהיר בחשבון הטוויטר שלו כי אם תהיה מלחמה, איחוד האמירויות ובחריין יהיו המפסידות הגדולות ביותר.

👈"המפסידות הגדולות ביותר במפרץ הפרסי יהיו המיני-מדינות, כמו האמירות. הם יאבדו את קיומן או לפחות את הנכסים העיקריים שלהן במלחמה כזו", הוא צייץ ביום שישי, כתגובה לציוץ על האפשרות למלחמה.

👈בציוץ אחר ביום שישי, בתשובתו לשר החוץ מאיחוד האמירויות, הזהיר חוסייני, כי במקרה של מלחמה "תימחק האמירויות מהמפה".

👈חוסייני כתב על חשבון הטוויטר: "מלכתחילה, ההסלמה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך, לא של איראן, אם תתקיים מלחמה, כל האזור ומחוצה לו יסבלו בממדים שונים, אך איחוד האמיריות תמחק מהמפה. הפעולה הנבונה בשמך היא להיות זהיר לגבי מה שאתה רוצה".

👈בדצמבר 2013 כתב חוסייני מאמר בפרסית, אשר פורסם בעיתון החדשותי, "חובר אונליין", – "מדוע זה לא רעיון טוב להתחבר עם סעודיה". חוסייני כתב במאמר, כי הטוענים בטובת היחסים עם ערב הסעודית מציגים טיעונים "שקריים" ש"יובילו את מדיניות החוץ של איראן בכיוון הלא נכון".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה