מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 12-6-2019

*- ניסיונותיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לעקוף את הקונגרס ולקיים מכירות של נשק גרעיני ותמיכה צבאית אחרת בסעודיה, עולים בקנה אחד עם מדיניות החוץ של ישראל, ופוגעים באינטרסים של ארה"ב ושל מדינות המזרח התיכון.

"נראה שממשל טראמפ והנשיא בפרט אימצו מדיניות חוץ ציונית, אשר הביאה רבים להסיק כי טראמפ בובה של ביבי נתניהו", אמר ג'יימס פצר, פרופסור לפילוסופיה בדימוס באוניברסיטת מינסוטה.

"ממשל טראמפ איבד את דרכו ובגד באמון העם האמריקני בהבטחותיו ביחס למדיניות החוץ", אמר פצר לעיתונות.

*- רוסיה תפתח מפעל לעיבוד פירות ים על האי השנוי במחלוקת שיקוטאן בחודש הבא, מהלך שעלול לסבך את שיחות השלום שהחלו בשנה שעברה עם יפן.

*- במהלך פעולות מעצר של פעילי טרור בעיר שכם, פרצו חילופי אש בין חיילי צה"ל לבין אנשים, אשר זוהו על ידי החיילים כחשודים. לאחר מעשה נקבע כי מדובר בשירותי מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

?מושל שכם, אבראהים רמדאן, אמר כי כוחות ישראליים פתחו באש לעבר בניין אבטחה פלסטיני ופצעו את אחד מכוחות הביטחון של הרשות.

?הוא אמר כי הכוחות הישראליים ירו בבניין "ישירות וללא הצדקה", וכי ישראל לא הודיעה לרש"פ לפני הכניסה לעיר, בניגוד לנהלים הרגילים, כך דיווח האתר הרשמי של הרשות הפלסטינית.

*- תחנת טלוויזיה באיראן שידרה סרט דוקומנטרי על כפר בצפון איראן, אשר ביצע הדמיית התקפה על ישראל, הבית הלבן וספינת חיל הים של ארה"ב, ובהדמייה צפו גנרלים איראנים.

?הקטע מתוך הטלוויזיה "אופוג", אשר שודר ב -1 ביוני, מתעד תצוגה שנתית בכפר Kiasar, קהילה קטנה ממזרח לטהראן.

?הסרטון נפתח עם התושבים המייצרים את הטילים המדומים בסדנה, ועל הטילים נרשם הציטוט של קריאתו של איאתאללה ח'ומיני, "ישראל חייבת להימחק מתולדות ההיסטוריה".

?קצין צבא באיראן המזוהה כגנרל עלי פאזלי, איש משמרות המהפכה האסלאמית, סיפר בסרטון כי "הטיל הסמלי הזה מדגים את כוח הרצון שלהם ואת אמונתם. למעשה, אם יש צורך יום אחד, המקום הזה יהפוך בסיס אמיתי להגנה על הדת של אלוהים."

?התושבים כולל נשים וילדים, מתכנסים על גבעה כדי לצפות בהדמייה.

?הקריין הכריז: התכוננו למחוק את ישראל מתולדות ההיסטוריה. סימן הבושה הזה יימחק במהירות ובצמיתות מתולדות העולם. הבסיס הזה של הציונות העולמית, אנגליה ואמריקה – נחסל אותו מעל האדמה, ואנו נמחק אותו מתולדות ההיסטוריה".

?ואז הטילים המזויפים נשלחים במהירות לעבר המטרות שלהם – הדמייה של הבית הלבן, ספינת חיל הים של ארה"ב ודגל של ישראל.

?המטרות נשרפות בהתפוצצויות ובקריאות הקהל.

*- בכיר חמאס, סאמי אבו זהרי, גילה כי חמאס קיבל הזמנה ממדינה ערבית לארח מפגש פלסטיני שמטרתו להתמודד עם יוזמת השלום של ארה"ב, עסקת המאה, אך הרשות הפלסטינית דחתה אותה.

*- גורמי התיאום של סוריה ורוסיה העוסקים בהחזרת הפליטים הסוריים אישרו, כי ארה"ב ובעלות בריתה מסייעות לארגוני הטרור בסוריה ומפריעות למאמצים הסוריים-רוסיים לשובם של הפליטים.

?בהודעה נכתב כי הנוכחות הלא-לגיטימית של ארה"ב בסוריה מעכבת את המאמצים לסגור את מחנות אל-רוקבאן ואל-הול, ומאיצה את סבלם של התושבים שם.

?הם אישרו כי הפתרון הטוב ביותר לסיום סבלם של האזרחים בשני המחנות הוא הפסקת הכיבוש של ארה"ב, התומך בארגוני טרור.

*- "טורקיה אינה רואה את ההצעתה של ארה"ב לספק את טילי הפטריוט מספקת כדי לעמוד בדרישות ההגנה שלה", כך אמר ארדואן קראקוס, סגן חיל האוויר הטורקי בדימוס.

?"מסיבה זו ממש טורקיה מתעקשת לקבל את מערכות ה-S-400," הוא הוסיף.

?בנוסף הוא ציין, כי טורקיה יודעת שאם ארה"ב תספק פטריוט לטורקיה, לא תהיה שום שיחה על כל סוג של העברת טכנולוגיה.

?"לכן, היו בעיות עם רכישת הפטריוט מלכתחילה, כאשר ביקשנו מארה"ב שיספקו לנו את המערכת הזאת בתנאי שחלק מהמערכת יופק בטורקיה, עמדנו מול סירוב של ארה"ב. עכשיו נקבע לקנות S-400".

*- ככל שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מתגברת, דרום קוריאה הולכת ומסתבכת יותר ויותר במאבק בין המדינות.

?ארה"ב קוראת בגלוי לחברות בדרום קוריאה להפסיק לעשות עסקים עם החברה הסינית Huawei, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם.

?ממשלת סין מצידה דיווחה על לחץ סמוי, אשר מופנה כלפי חברות מדרום קוריאה, בכך שסין ביקשה מהן לשמור על קשרים עסקיים נורמליים עם Huawei.

*- שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, השתתף בפורום של "פרימקוב רידינגס" במוסקבה והצהיר כמה דברים על הנושאים הבינלאומיים הדחופים ביותר.

?הפורום הביא לפחות 80 מומחים עסקיים ופוליטיים ברמה גבוהה מ -29 מדינות.

?הסנקציות של ארה"ב ומלחמות הסחר הן שיטות תחרותיות בלתי הוגנות המנוגדות לתקנות ארגון הסחר העולמי (WTO), אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ביום שלישי.

?"בעוד [ארה"ב] טוענת כי היא מטילה סדר מבוסס חוק, היא למעשה יוצרת מבנים אזוריים, ומנסה להציג את ההחלטות שהיא עושה בתחומים שונים – מנשק כימי לאיומים קיברנטיים ועיתונאות, כדעה של הקהילה הגלובלית. שלא לדבר על שיטות אכזריות כאלה של תחרות לא הוגנת, בניגוד לתקנות הסחר של הארגון העולמי, כמו סנקציות כלכליות חד-צדדיות, מלחמות סחר ויישום חוץ-טריטוריאלי של המשפט הלאומי", אמר לברוב בפסגה הבינלאומית.

?על מדיניות ארה"ב כלפי איראן לברוב אמר כי הוא סבור שהפעולות של ארצות הברית ביחס לאיראן מהוות ניסיון ברור לגרום לקהילה הבינלאומית להתעלם מהחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם ולחנוק את המדינה.

?"חוסר היכולת להגיע להסכם הוא כנראה הדבר הנחמד ביותר שאפשר לומר [על פעולות ארצות הברית נגד איראן], שכן יש בבירור ניסיון לכפות על כל העולם לא להיענות לפתרון של מועצת הביטחון של האו"ם, וזאת כדי להשיג מטרה של חנק על מדינה אחת," אמר לברוב בפורום פרימקוב במוסקבה ביום שלישי.

?על אי קבילות הסכסוך הגרעיני לברוב אמר:
"חשוב מאוד שרוסיה וארצות הברית יכנסו את שאר העולם לקבל ולאמץ אמירה משותפת ברמה העליונה, לפיה אין כל זוכה במלחמה גרעינית, ולכן אין זה מקובל ובלתי קביל".

?לברוב המשיך והסביר כי מנהיגים לשעבר של ארה"ב וברית המועצות ביטאו הצהרות כאלה פעמיים.

?"אנחנו לא מבינים למה אנחנו לא יכולים לאשר מחדש את העמדה הזאת, בהתחשב במצב הנוכחי, הצד האמריקאי לומד את ההצעות שלנו", ציין לברוב.

*- שר החוץ של איראן האשים את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, באיום להרוס את הרפובליקה האיסלאמית והזהיר שאיראן לא תישאר פאסיבית.

?"אתם צריכים לשאול את המשטר בעל הנשק גרעיני על איך נתניהו עומד ליד כור בדימונה, אתר נשק גרעיני, ואומר כי איראן צריכה להיהרס," הוסיף זריף.

*- היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, אישר כי ארה"ב עוסקת בפעולות סייבר פוגעניות בחו"ל כדי להראות לרוסיה ולאומות אחרות כי הם "ישלמו מחיר" על התערבותם בענייני ארה"ב.

*- ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI) והנציג העליון לאנרגיה אטומית באפגניסטן חתמו על מזכר הבנות במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנושא אנרגיה גרעינית שלווה.

?מזכר הבנות נחתם בין שני הצדדים במהלך ביקורה של משלחת מטעם נציבות האנרגיה האפגנית באיראן ביום שני.

?המשלחת האפגנית ביקרה באיראן כדי להכיר את הישגיה של המדינה בתעשיית הגרעין ולהרחיב את שיתוף הפעולה הגרעיני הדו-צדדי למטרות שלום.

?הביקור נערך בתיאום עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEI).

?על פי מזכר ההבנות, ישתפו שני הצדדים בתחומים שונים הקשורים לגרעין, ובמיוחד בבניית כוח אדם, ויישומה של אנרגיה אטומית בתחומי הבריאות והחקלאות.

?אפגניסטן היא שכנתה המזרחית של איראן המייבאת נפט, גז וחשמל מאיראן, וההסכם החדש נועד לחזק את תשתית האנרגיה של המדינה הענייה.

*- ארה"ב ממשיכה את ניסיונותיה להתערב בענייני רוסיה, "ללמד ולתמוך בפעילים פוליטיים ולממן כוחות אנטי רוסים", כך טוען הדו"ח השנתי של הוועדה למועצת הפדרציה על ההגנת ריבונות המדינה.

?הדו"ח הוצג על ידי אנדריי קלימוב, העומד בראש הוועדה בבית העליון של הפרלמנט הרוסי.

?מחברי הדו"ח מאשימים את ארה"ב במתן כוחות אנטי-רוסיים פרו-מערביים "עם תמיכה פוליטית, ארגונית, מתודולוגית ואינפורמטיבית רחבה".

?פעילותם מתואמת על ידי משרד החוץ האמריקאי במסווה של "המאבק למען הדמוקרטיה ברוסיה", נכתב במסמך.

*- צבא תימן יפתיע עוד יותר את ערב הסעודית ואת איחוד האמירויות במקרה של המשך ההתקפות על תימן, כך הדגיש דובר צבא תימן, תא"ל יחיא סארי.

?הוא גם הזהיר את הקואליציה בראשות סעודיה כי הצבא התימני מסוגל לבצע פעולות מקבילות, והוסיף כי הם מרחיבים את טווח ההתקפות שלהם.

?"אנחנו מייעצים לממשלות של סעודיה ושל איחוד האמירויות לעצור התקפות, יש לנו הפתעות רבות שיתגלו בימים הקרובים", הדגיש סארי.

*- סין שוב הגיבה בחריפות למזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפיאו

?זהו היום השני ברציפות שמשרד החוץ של סין מתח ביקורת על הצהרותיו הכוזבות פומפייאו.

?ביום שני אמר שר החוץ של סין כי דבריו של פומפייאו בנוגע לסיכונים הביטחוניים של הוואוויי "מלאים בשקרים ובכישלונות".

?"למר פומפיאו אין הבנה בסיסית על סין ואין לו שום כוונה לדעת מהי סין האמיתית", אמר דובר משרד החוץ הסיני, גנג שואנג, במסיבת העיתונאים.

?"ככל שהוא מופיע יותר, כך הוא חושף את מטרתו האמיתית, וכל ניסיון תחת מסווה של דת וזכויות אדם להתערב בענייניה הפנימיים של סין נועד לכישלון", הוסיף גנג.

*- היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, האשים את איראן כי היא פועלת להרחבת השפעתה בוונצואלה כדי לנסות לקבל גישה לעתודות האורניום העצומים במדינה.

*- שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר היום (ג ') את הקהילה הבינלאומית בניסיונות לבודד את איראן והתריע כי איראן בעיצומן של הכנות נדרשות למלחמה וכל תרחיש עלול ליצור תרחיש אימים בכל אזור המפרץ.

"יש להימנע מבידודה של איראן על ידי הקהילה הבינלאומית, בייחוד על ידי ארצות הברית, באופן מיידי שניתן יהיה למנוע תוקפנות מיותרת של שניי הצדדים , אמר לברוב.

*- ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, אמר היום (ג ') כי ממשלתו נחושה להימנע מהפעלת הליך של האיחוד האירופי, אשר נועד כנגד מדינות בגוש המגיעות לרמות חוב מופרזות.

?בשבוע שעבר הודיעה הנציבות האירופית לאיטליה על החובות הגבוהים שלה ועל מצב הגירעון המידרדר שלה.

?בכך נפתח מחדש המאבק הפוליטי של הגוש האירופי עם איטליה.

?התהליך של הזרוע המבצעת באיחוד האירופי כנגד כלכלת הגרעון של איטליה מתחיל תהליך מסובך.

בין היתר, במידה ויאושר התהליך על ידי שרי גוש האירופי, איטליה תקבל קנס חסר תקדים של יותר משלושה מיליארד יורו (3.4 מיליארד דולר), אמר ראש ממשלת איטליה והוסיף כי הוא מקווה להימנע מכך.

?"המשא ומתן עם הנציבות האירופית ועם השותפים שלנו באיחוד האירופי יגלה, כי הממשלה שלנו נחושה בהחלטיות להימנע בחודשים הקרובים מהליך לחובות מופרזים", אמר ראש ממשלת איטליה בכנס ראשי של עסקים ברומא.

?סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלוניני, מצידו גם הבטיח לא להיכנע לאיחוד האירופי.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

One thought on “מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 12-6-2019

כתיבת תגובה