אסטרטגית חמשת הסיבים הסינית לסיום העליונות הטכנולוגית האמריקאית

צבא ארה"ב עשוי להיות קרוב לנפילה בשל אסטרטגיה סינית מכוונת, סבלנית וחסכונית, כדי להקהות את היתרונות הטכנולוגיים של הכוחות המזוינים של ארה"ב, כך נכתב בדו"ח חדש שכתב שותף בכיר לשעבר בפנטגון.

?המחקר, אשר נכתב על ידי סגן שר ההגנה לשעבר, רוברט א. וורק, מפרט את מה שמחברי הדו"ח מתארים כ"אסטרטגיה סינית בעלת חמישה סיבים" כדי לסיים את העליונות הטכנולוגית של צבא ארה"ב.

?המטרה של סין בטווח הקצר היא לעשות את זה יקר מדי עבור ארה"ב להתערב במערב האוקיינוס ​​השקט, ובסופו של דבר להפוך את סין לכוח המוביל של העולם, כך לפי המחקר אשר פורסם.

?"צבא השחרור העממי הסיני עוקב בסבלנות אחרי צבא ארה"ב במשך שני עשורים", נכתב בדו"ח.

?"סין בחנה את דרך המלחמה המועדפת על ארה"ב, ותיכננה אסטרטגיה כדי לנצל את החולשות של ארה"ב ולקזז את הכוח שלה – במיוחד את העוצמה הצבאית-טכנולוגית", נכתב בדו"ח.

?המחקר אשר פורסם על ידי המרכז לביטחון ארה"ב (CNAS), הגיע למסקנה כי מספר גדל והולך של פקידי הפנטגון הנוכחיים והמפקדים הבכירים, מצלצלים בפעמוני אזעקה על מה שהם טוענים, כי הצבא העולה של סין עשוי לעלות על זה של ארה"ב ללא כל תחרות או עימות צבאי.

?גנרל פול סלווה, סגן יו"ר המטות המשולבים הזהיר, כי הצבא הסיני יכול להגיע לשוויון טכנולוגי עם ארה"ב בתחילת שנות ה -2020, ולהעלות על ארה"ב בשנת-2030, במידה וצבא ארה"ב לא יגיב לאתגר.

?בתחילת שנת 2018, פירסם ממשל טראמפ אסטרטגיית הגנה לאומית חדשה.

?האסטרטגיה החדשה קראה לצבא ארה"ב להעביר את הדגש שלו מהטרור במזרח התיכון, אשר הפך את למוקד העיקרי של מלחמות ארה"ב, ובמקום זאת להתרכז "בתחרות כוח גדולה" עם סין ורוסיה.

?הדו"ח מציין: "הסינים באים, הסינים באים, הסינים באים, אם היינו מסוגלים לעשות את זה, היינו מנסים להקרין תחושה גדולה יותר של דחיפות, שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות יותר, כל יום שאנחנו מחכים אנחנו נופלים רחוק יותר ויותר".

?הדו"ח גילה דאגה מיוחדת מהטכנולוגיה שהשיגה סין כדי לנצל את נקודות החולשה באופן שבו ארה"ב מנהלת את המלחמה.

?הדו"ח ציין, כי הרעיון של סין הוא להשיג ניצחון נגד ארה"ב בכל סכסוך פוטנציאלי על ידי השבתת רשתות התקשורת והטכנולוגיה, אשר מאפשרות לצבא ארה"ב המודרני לפעול.

?"במילים אחרות, לא אכפת להם כמה ספינות הם מטביעים, לא אכפת להם כמה מטוסים הם מיירטים", נכתב בדו"ח.

?"כל מה שחשוב להם זה – אם הם יוכלו לפרק את הרשת הדיגיטלית שארה"ב משתמשת בה כדי להפעיל כוח, ולמנוע מארה"ב להשיג את מטרות המבצעים אליהם היא יוצאת", הדו"ח הוסיף.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

Related image

 

 

One thought on “אסטרטגית חמשת הסיבים הסינית לסיום העליונות הטכנולוגית האמריקאית

כתיבת תגובה