מבזקי חדשות מהעולם הערבי ליום 5-6-2019.מתעדכן

*- העיתון הסעודי "אל-חיאת" מדווח: במסגרת המגעים שנוצרו לאחרונה בין לבנון לישראל בנושא הגבולות הימיים, בתיווך אמריקאי , הוצגו שוב טענות שעלו והופנו מגורמיי ממשל אמריקאים בפניי אנשיי ממשל לבנונים,אודות מערך הטילים המדויקים שברשות ארגון הטרור חיזבאללה והבהירו בפניהם כי ארצות הברית מוטרדת מכך וכבר לא תוכל מלמנוע מישראל מלפעול נגדם ולהגן על ביטחונם של אזרחיה .

חיזבאללה ופטרונו שלו בטהרן, נתונים ללחץ הולך ומתגבר חרף הסנקציות הכלכליות נגדם.

*-המחבלים באידליב שורפים שדות חיטה ושעורה ומטעים כ300 אלף תושבים ברחו מהמקום האו"ם מגנה אבל אצלינו שורפים שדות יבולים כבר שנה ולא שומעים את האו"ם מגנה.

*- אהבתו של חמינאי לספרים "מוקצים" עכשיו מתגלה לציבור הרחב בספר ביוגרפיה חדש!

בספר מתואר כיצד המנהיג מביע את "תשוקתו לקריאת רומנים מפורסמים באיראן ובעולם", ועומד על כך שקריאת הרומנים "משפיעה עליו עמוקות".

המנהיג האיראני, איתאללה עלי ח'אמנאי, מחבב את הספרות הצרפתית הרומנטית וספרים אחרים האסורים כיום ברפובליקה האיסלאמית, כך נחשף בספר חדש, לפי אמשרק אל-אוסט .

הספר על ח'אמנהאי, המתואר כמין ביוגרפיה, פורסם במקור בערבית כ"עין מעזה אל-סבר פאתאן "(" הסבלנות מובילה לניצחון ").

*- שר ההגנה הסיני במסר מאיים !

זועם על תמיכת ארצות הברית בתרגיל ימי שביצע חיל הים הטייוואני ואמר כי ארצו לא שוללת פעולה צבאית לביצוע איחוד בין סין וטייוואן.

"שום ניסיון לפצל את סין לא יצליח. כל ניסיון אמריקני להתערב בשאלת טאיוואן נידון לכישלון. בעוד שתמיד נפעל למצות את האפשרות של פתרון של שלום בכנות ופשרנות, אין אנו שוללים את האפשרות של שימוש בכוח".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- לאחר הדיווח על שריפת שדות החיטה באידליב בידי המורדים מה שנקרא "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים" חטפו את העיתונאי מוחמד
תופיק אל-סאהיר שדיווח על המקרה וגם על פרסום צילומי שרפות שדות החיטה בקאמישלי.

*-טראמפ ישן במהלך הדיבור של המלכה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא היה מסוגל להשתלט על עצמו והיה מנומנם, בעוד המלכה אליזבת השנייה קיבלה אותו בצורה ממלכתית לרגל ביקורו של הנשיא וכמה מבני משפחתו בבריטניה.

במהלך ביקור בארמון בקינגהאם ביקר באחד המקומות שבו מודגשות היחסים הכלכליים בין ארצות הברית לבריטניה, קלטה עדשת המצלמה את הנשיא , כשהוא עוצם את עיניו שוב ושוב לפני שאסף את כוחו והתעורר כדי להימנע מבושה.

 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה