רוסיה במאמץ צבאי לדחיקת האיראנים מצפון סוריה

היום,יום שבת, פרצו עימותים אלימים בין מיליציות סוריות הנאמנות לרוסיה ובין מיליציות שיעיות שהובאו לסוריה על ידי איראן. העימותים פרצו בקרבת שדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב בצפון סוריה,המהווה כרגע את אחד המעוזים האיראנים הגדולים ביותר בסוריה, כמו בדמשק.

מקורות מקומיים ספרו כי העימותים פרצו לפנות בוקר באזור שדה התעופה כאשר המיליציות הרוסיות החלו לתקוף את העמדות האיראניות שבתוך השדה במקלעים כבדים . המיליציות האיראניות מצדן השיבו באש מרגמות וגרמו לנפגעים בקרב התוקפים.

קמפיין לגירוש האיראנים
באותו הקשר פורסם כי המיליציות התומכות ברוסיה  החלו במבצע לסילוק האיראנים משדה התעופה אחרי שהם השתלטו עליו אחרי שבועות של לחימה כבדה מה שגרם למתיחות גדולה בין 2 הצדדים.

לפני מספר ימים, נמל התעופה הבינלאומי של חאלב וסביבתו היו עדים לעימותים קשים בין המיליציות הרוסיות והאיראניות, שהחלו  בעקבות מבצע "חאלב" שהחל לפני כמה שבועות, והמשקיפים קישרו אותו להסכם רוסי-ישראלי על מדיניות של הפחתה הדרגתית של ההשפעה האיראנית בסוריה.

ראוי לציין כי עימותים בין המיליציות של איראן לבין אלו של רוסיה הפועלות בסוריה, החלו בסוף השנה שעברה, עימותים שבאו על הרקע של ניגוד העניינים והשפעה בין שני הצדדים על מי לוקח את החלק הגדול ביותר של העוגה הסורית.

 

 

כתיבת תגובה