החיזבאללה מגביר אחיזתו,בשליחות האיראנים, בדרום סוריה מול ישראל וירדן

הדיווחים שמגיעים מדרום סוריה סותרים לחלוטין את הרושם שהרוסים מנסים לטעת בלב ישראל כאילו הכוחות הנאמנים לאיראן שניסו להתבסס בדרום סוריה בניגוד לרצונם של ישראל וירדן, עזבו את המקום ומתבססים במרחק העולה מ-85 ק"מ מגבול הגולן הישראלי.

על מידע שהגיע לרשת החדשות הסורית,המקורבת לאופוזיציה ,עולה כי החיזבאללה הלבנוני ,המקורב לאיראנים ולכוחות משמרות המהפכה, הקים 2 מחנות אימונים ללוחמים חדשים שהוא מגייס בדרום סוריה .

*- הבסיס הראשון נמצא דרומית לבסיס חיל האוויר הסורי-אלחולחולה הנמצא באזור הצפוני מזרחי של מחוז סוידאא'.

*- הבסיס השני נמצא צפונית מזרחית לעיירה חוש חמאד הנמצאת באזורי הפרברים בין מחוזות דרעא וסוידאא' שם ישנם גם מתקנים לאחסון נשק של החיזבאללה.

עד כה הצליח החיזבאללה לגייס , לא פחות, מ-609 לוחמים חדשים מבני מחוזות דרעא,סוידאא' וקונייטרה שהעדיפו להצטרף למיליצייה החדשה של החיזבאללה מאשר להתגייס לצבא סוריה. יש לציין כי ,עד לא מזמן העניק החיזבאללה,במימון איראני, משכורות משופרות בהרבה מהשכר שנותן צבא סוריה למתגייסיו החדשים.

גם גורמים בדיויזיה 4 שריון הסורית,שבפיקודו של האלוף מאהר אלאסד, מעורבים עד צוואר בפעילות החיזבאללה  המכוונת להעמיק התבססותם באזור דרום סוריה.

דיוויזיה 4, ובמיוחד מפקדה-מאהר אלאסד, תפסו צד בסכסוכי השליטה על סוריה בין רוסיה ואיראן,והעניקו את נאמנותם לאיראן, היות ובשום שלב לא שקלו הרוסים את מועמדותו של מאהר לרשת את אחיו בשאר במקרה והרוסים ירצו לנסות ולפשר בין האופוזיציה הסורית למשטר המרכזי כחלק מהפתרון הפוליטי שיפסיק את מלחמת האזרחים במדינה.

על פי מקורות בדרום סוריה קצין מודיעין מדיויזיה 4 ,סא"ל מוחמד מסאול ,קבל הוראה מבכיר בכוחות החיזבאללה לשלוח 85 חיילים מיחידות הדיויזיה לאימונים במתקני הארגון החדשים בדרום סוריה ,שימשכו 25 יום  ,על מנת להעלות את רמת הכושר הקרבי שלהם.

מדוע השתלט החיזבאללה על העיירה חוש חמאד ?

בעבר היתה העיירה בשליטת כוחות דאעש , ג'ייש חאלד בן ואליד, והם הקימו במקום מפקדות צבאיות  וחפרו  מנהרות ומיקמו שם מחסני נשק  כדי להגן עליהם הן מפני הצבא הסורי והן מפני ידה הארוכה של ישראל.

אחרי שהחיזבאללה השתלט על המקום הוא הרחיב את המנהרות והחביא שם את מערכות הנשק שלו מחשש שישראל תשמיד לה אותן.

לאחר שהתבסס במקום החל החיזבאללה במסע גיוס לוחמים למיליציה המקומית שהקים מבני המשפחות העניות שבאזור והעניק להם משכורת התחלתית של 350 דולר,הרבה יותר מאשר צבא סוריה משלם למגויסי החובה בשורותיו הנאמד בכ-200 דולר לחייל.

2 בסיסי האימונים החדשים שהחיזבאללה הקים לאחרונה מצטרפים לבסיס האימונים של שהקים הארגון ביחד עם האיראנים  ב-"חקל (שדה) כרים " הנמצא צפונית להם ,כדי לבסס את אחיזתם הביטחונית בכל דרום סוריה.

 

ישראל כבר הבהירה בעבר כי לא תאפשר לאיראן ולכוחות הפרוקסי שלה,ובמיוחד לחיזבאללה להתבסס לאורך גבול הגולן שלה וכי תפעל לסילוקם או להשמדתם,מה שהצורך יחייב.

הניסיון האיראני לעקוף את ההתנגדות הישראלית,הנתמכת הן ע"י ארה"ב והן ע"י רוסיה,בגיוס צעירים סורים מבני האזור למיליציות שיהיו תחת פיקודם המלא, לא נעלם מעיני ישראל שהבהירה כי רק לכוחות הלגיטימיים של הממשלה הסורית יש זכות לפעול לאורך גבולה וכל כוח אחר יאלץ להפסיק את פעילותו או גורלו ייחרץ.

וכבר ראינו בשנים האחרונות,תקיפות ישראליות על עמדות איראניות שונות שהוקמו בקרבת גבול ישראל.

 

 

כתיבת תגובה