איראן בשליטה מלאה על שה"ת דיר א-זור להשלמת נתיב הגשר היבשתי מטהרן

רשת החדשות הסורית במזרח המדינה-עין הפרת – "عين الفرات" מדווחת כי אנשי משמרות המהפכה האיראנים פיטרו קצינים סורים בכירים ,הידועים בנאמנותם לרוסיה והמשרתים בשדה התעופה הצבאי של דיר א-זור.

רשת החדשות סיפרה כי אנשי משמרות המהפכה האיראנים,אשר שולטים על שדה התעופה הצבאי דיר א-זור פיטרו 15 קצינים סורים מדרגות סגן אלוף ועד תת אלוף ושרובם הינם מפקדים ביחידות ההגנה האווירית הסורית הסמוכים לשדה.

פיטורים אלו של משמרות המהפכה,שנערכו בשבועות האחרונים, עברו ללא תגובה מצד משטר אסד משום שזה נחשב חלק מהסכסוך האיראני-רוסי בסוריה.

שדה התעופה הצבאי שבמחוז דיר א-זור נמצא בשליטה מלאה של האיראנים ואין בו נוכחות לכל כוח צבאי אחר מלבד למיליציות האיראניות וחיילי דיוויזיה 4 שבפיקודו של האלוף מאהר אלאסד הנאמנים לאיראנים.

כמו כן שולטים המיליציות האיראניות על כל צירי התנועה היוצאים משדה התעופה בדיר א-זור ועד לגבול העיראקי שבאזור העיר אלבוכמאל וזהו ניסיון איראני לטהר את כל תא השטח הזה המהווה חולייה בדרך בגדד-דמשק,ניסיון שאיראן כבר מנסה להגשימו למעלה מ-8 שנים.

יש לזכור כי המפה הפוליטית והצבאית בסוריה מושפעת מהסכסוך הפתוח כין רוסיה ואיראן במדינה ובמיוחד לאחר שכל צד הצליח להקים מיליציות חמושות הנאמנות לו בלבד ,וכאן במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה עדיין 2 הצדדים תלויים אחד בשני כדי ליצור איזון צבאי מול טורקיה וארה"ב, למרות שהרוסים כבר הצהירו כי האיראנים כבר לא בני ברית שלהם בסוריה וזה מעיד על עומק היריבות בין מוסקבה וטהרן במחוז עצמו ,אותו רואה איראן כשער כניסה חשוב מאוד להגשמת חלום הסהר השיעי  ובעוד רוסיה חותרת להשיג שליטה צבאית מלאה על כל האזור כולו.

 

 

כתיבת תגובה