דיווח לא מאושר:מתקן נפט איראני עלה באש כתוצאה ממתקפת סייבר סעודית

היום תקף כוח אווירי שמנה 7 כלי טייס בלתי מאויישים מדגם כסיף תוצרת איראן המשתייכים לכוחות החות'ים באיראן 2 תחנות שאיבה השייכים למערך הצינורות הסעודים המובילים נפט ממזרח המדינה לנמל במערבה שם הוא מוטען למכליות ויוצא לשוקי העולם.

סעודיה הרגישה מאוד לכבודה הלאומי ובמיוחד מול המאתגרים אותה ללא סוף האיראנים השיעים שלא מחמיצים הזדמנות להשפיל את הוואהבים בסעודיה.

לכן שזה רק אך טבעי שכל מי שמכיר את המנטליות הסעודית מעריך כי סעודיה תמצא את הדרך להתנקם באיראן על פגישה כה משפילה בעומק שטחה.

דיווחים בלתי מאושרים ,עדיין, טוענים כי סעודיה כבר נקמה את השפלתה בדרך שטרם נראה באזורנו.

היום פרצה שריפה במתקני נפט בעיר טיבריז – ' שבצפון מערב איראן וגורמים ערביים מסויימים טוענים כי השריפה במתקן האיראני פרצה כתוצאה ממתקפת סייבר סעודית.

על פי פרטים ראשוניים שכבר התקבלו ,כך מעריכים , מתברר כי מערכת ההתראה של מתקן הנפט הופעל על ידי מקור מחוץ לאיראן שהצליח לפרוץ למחשבי הבקרה במתקן הנפט האיראני וגרמו למחשבים לתת הוראה למשאבות הנפט להעביר נפט מהמאגרים שבמקום אל צינור השורף את שאריות הנפט (כנוהל בטחון רגיל ). הכוונה הייתה שהזרמת כמות נפט כה גדולה לצינור השריפה יגרום בתוך שניות להתפוצצות או להתלקחות גדולה שתכלה את המתקן ואולי אף יתפשט לסביבה ויגרום להתפשטות האש למכלי אחסון הנפט שבמתקן.

בסופו של עניין האש בערה מספר דקות ואמנם גרמה לשריפה קטנה אך היא לא התפשטה ולא נגרם כל פיצוץ.

כאמור זאת רק הערכת מומחים בעולם הערבי ואין כרגע כל הוכחה שאכן יש קשר בין הדברים.

סרטון מהשריפה בטבריז:

 

Related image

 

כתיבת תגובה