מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 15-5-2019. מתעדכן

*- "אם הדם הפלסטיני יישפך בהפגנות לציון יום הנכבה מחר, הארגונים [בעזה] יגיבו מיד", אמרו גורמים באגף הצבאי של הג'האד האסלאמי בפלסטין.

*- בכיר בחמאס אמר בראיון לעיתון אל-אח'באר הלבנוני, כי ארגונו שלח לישראל מסר שהיא עדיין אינה מיישמת את כל ההתחייבויות שהארגון דרש בעסקת הפסקת האש.

?המקור אמר כי הענקת הכספים הקטריים לרצועת עזה היא רק אחת ההתחייבויות של ישראל, וכי הארגון גם הגיש תביעות ביחס לאסירים של חמאס, הכלואים בישראל; הוא הוסיף כי אם ישראל לא תכבד את התחייבויות שלה, עלול להתרחש עימות נוסף בין שני הצדדים.

?הפקיד אמר גם כי ארגונו מרוצה מהתשלום הכספי הקטרי, וכי הוא יעזור לשמור על השקט.

?הוא הוסיף כי גורמים במשא ומתן הבטיחו לארגונו שישראל תעמוד בהתחייבויות שלה ותתחיל בקרוב בפרויקטים אחרים כמו תשתית וחשמל ברצועה.

*- היועץ של נשיא איראן אמר, כי הנשיא דונלד טראמפ מתקדם למלחמה עם איראן במקום לנסות להגיע לעסקה.

?היועץ של נשיא אירן אמר: "רצית עסקה טובה יותר עם איראן, נראה כאילו אתה הולך לקבל במקום מלחמה."

?הוא טען כי טראמפ מובל על ידי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון. הוא אומר: "זה מה שקורה כשאתה מקשיב לשפם", כאשר הוא מכוון לשפם של בולטון.

?המנהיג העליון של איראן, איתאללה עלי ח'אמנאי, אמר כי ארצו לא תנהל מו"מ עם ארה"ב ולא תהיה מלחמה בין שתי המדינות.

?ח'אמנאי, אמר: "לא אנחנו ולא הם מחפשים מלחמה, הם יודעים שזה לא לטובתם".

*- אמריקה נגררת "לעימות צבאי מסוכן" עם איראן על ידי ברית של מדינות זדוניות במזרח התיכון ונצים בממשלת טראמפ, טען אחד הדיפלומטים הבכירים ביותר בטהראן.

מנהיגי ישראל , ערב הסעודית , איחוד האמירויות הערביות ויועצו של נשיא ארה"ב לביטחון לאומי נבחרו כל ידי שגריר איראן בבריטניה, כמנהיגים שניסו לכאורה לתזמר סכסוך.

*- תקיפות צבאיות נגד איראן יהיו "קטסטרופה מוחלטת", הזהיר ראש חיל הים המלכותי לשעבר.

אדמירל לורד ווסט אמר כי האיום הגובר והולך של הסכסוך באיראן הוא "מסוכן ביותר".

*- סעודיה טוענת כי תשתיות הנפט שלה הותקפו על ידי מזל"ט

?ארבע מכליות נפט מעוגנות במזרח התיכון נפגעו במה שתיארו גורמים רשמיים במפרץ אתמול כתקיפת "חבלה".

?ההצהרה הסעודית תיארה אותה כ"מיקוד מוגבל" על תחנות דלק באזורים אלדדמי ועפיף, באזור ריאד.

*- נשיא הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, הזהיר כי הזמן אוזל למדינות אירופה לפצות על היעדר פעולה בהתאם לעסקה הגרעינית, ואמר כי לאירופה לא נותרו יותר מ -50 יום לספק לטהראן את היתרונות שלה לפני המועד האחרון של איראן.

?"עשרה ימים נעלמו מהזדמנות של חודשיים לאירופאים לנקוט בצעדים מעשיים כדי להקל על ענייני הבנקאות האיראנים במסגרת הסכם הגרעין, אך עדיין לא נראה מהם שום צעד מעשי, וכמובן שיש להם רק עוד 50 ימים לעשות מה שהם צריכים", צוטט לאריג'אני, ביום שלישי.

*- שרד החוץ האיראני תיאר את המשטר הישראלי כאיום ממשי על שלום העולם והביטחון של האזור וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול לסיום כיבוש ישראל על השטחים הפלסטינים.

?משרד החוץ אמר את הדברים בהצהרה לציון יום הנכבה, שהוא יום השנה שבו נוצר המשטר הלא חוקי של ישראל, לטענתם.

*- העתיד של תוכנית הפעולה המשותפת המשותפת (JCPOA), הידועה כעיסקה גרעין עם איראן, תלויה בנכונות הקהילה העולמית להגיב במשותף לפעולות ההרסניות של ארה"ב, כך דיווחה סוכנות הידיעות "ספוטניק", וציטטה את ולדימיר ארמקוב, מנהל מחלקת החוץ של משרד החוץ הרוסי למניעת הפצת נשק גרעיני.

?"אנו מאמינים כי עתידה של העסקה הגרעינית, כמו גם של משטר מניעת התפוצה העולמית, תלויה במידה רבה בנכונות הקהילה העולמית לחפש תגובה מאוחדת לאתגרים חמורים שמגיעים מארצות הברית, במקום לעשות ניסיונות לא מוצדקים לרצות את ארה"ב, "אמר ארמקוב.

?רוסיה תקדם בברכה את היוזמה הבריטית-גרמנית-צרפתית ליצירת "מנגנון ייעודי", אשר יאפשר לשותפות של איראן להמשיך ולעשות סחר עם המדינה למרות הסנקציות של ארה"ב.

*- נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, האשים את המשטר הסורי בניסיון לסכסך  ביחסים של טורקיה עם רוסיה באמצעות המתקפה האחרונה שלה בצפון מערב המדינה.

*- קוריאה הצפונית דרשה את החזרת ספינת מטען שנתפסה על ידי ארה"ב בשבוע שעבר, בשל הפרת סנקציות בינלאומיות וכינתה את את זה כ"מעשה שוד בלתי חוקי".

*- פקיד אמריקאי אומר: הערכה ראשונית של ארה"ב כי פרוקסי מגובה באיראן או איראני השתמשו בחומרי נפץ כדי לפוצץ חורים גדולים בארבעה ספינות עוגנות מול חופי איחוד האמירויות הערביות.

?הפקיד גם אמר, כי לכל ספינה יש חור 5 עד 10 רגל, ליד או מתחת לקו המים. צוות צבא של ארה"ב מעריך כי החורים נגרמו על ידי מטעני נפץ.

?איחוד האמירויות הערביות ביקשה מארה"ב לסייע בחקירת ה"חבלה"

?הפקיד לא הוסמך לדון בחקירה בפומבי ודיבר בעילום שם.

(קרדיט על כל הידיעות בכתבה זאת: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה