הדרוזים מדרום סוריה מבקשים עזרת הרוסים לשחרר לחץ האיראנים והחיזבאללה

מאז תחילת המרד הסוני בסוריה סרבו הדרוזים במחוז סוידאא' שבדרום סוריה לשלוח את צעיריהם החייבים בגיוס חובה לשרת בצבא מה שקבל תהודה גבוהה ביותר לאחר שיותר משני שליש מהחיילים ערק.  צבא סוריה,שהיה זקוק לכל חייל , קיים לחץ קשה על העדה הדרוזית בסוריה ואף הגיע לידי חטיפת צעירים וגיוסם בכוח. אך גם הצעדים הקשים לא עזרו והדרוזים ,גם כיום,לא שולחים כמעט את בניהם לשרת בצבא סוריה וכתחליף להגנתם הם הקימו מיליציות חמושות שיגנו על כל יישובי הדרוזים במחוז. הרוסים,שהבינו את פוטנציאל העדה המונה יותר מ-750 אלף תושבים במחוז בדחיקת האיראנים מהאזור,סייעו ולחצו על משטר אסד לאמן ולחמש מיליציות אלו . לאחר שצבא סוריה הטיל מרותו מחדש על כל דרום סוריה וסילק את כוחות המורדים החלו האיראנים, בעזרת החיזבאללה, ללחוץ על הדרוזים להתגייס למיליציות שלהם ,בשכר מלא, על מנת לבסס את שלטונם לאורך הגבול הירדני.

Image result for ‫דרוזים בסוידא‬‎

אלא שגם הפעם לא נחלו האיראנים והחיזבאללה הצלחה ומתנדבים מקרב צעירי הדרוזים לא הגיעו למחנות האימונים של האיראנים בדרום סוריה.

האיראנים לא אמרו נואש ובעזרת כוחות חיזבאללה שהתמקמו בדרום סוריה החלו להציק לעדה הדרוזית, הן באישור מתקפות של גורמי דאעש שבמזרח מחוז סוידאא' נגד יישובים דרוזים והן בהצקות שלהם עצמם כנגד העדה .זכורה היטב מתקפת המתאבדים של דאעש,בהנחיה אירנית-סורית שקטה,כנגד ישובים דרוזים במחוז שהביא למאות הרוגים בקרבם.

בעבר הרחוק הצליחו אנשי מודיעין סורים,שברובם נאמנים כיום לאיראן, לפגוע שוב ושוב במיליציות הדרוזיות וזכורה פרשת חיסול מפקד המיליציות הדרוזיות-בלעוס על ידי מחסלים מהמשטר. מאז מונה מפקד חדש אך גם לאחרונה חוסל בצורה מסתורית אחד מבכירי המיליציה – وسام العيد-ןסאם אלעיד.

בצר להם,פנו הדרוזים,התחילת חודש מאי, לשגרירות הרוסית בדמשק בבקשת עזרה והשגריר הרוסי קבלה משלחת שלהם בדמשק בראשות השייח חמוד אלחנאוי.בישיבה זאת השתתף גם אל"מ איגור אידיטוב – האחראי על דרום סוריה בפיקוד הרוסי בחמימים.

Image result for ‫דרוזים בסוידא‬‎

בעקבות פגישה זאת מונה סגן השגריר הסורי בדמשק להיות אחראי על ריכוז הטיפול בעדה הדרוזית והוא נתבקש לסייע במילוי בקשותיהם. הדרוזים בקשו מהרוסים עוד להפסיק את סיורי הצבא הסורי במחוזם ולהעביר את הטיפול בהם,בנושאים בטחונים וצבאיים לידי הפיקוד הרוסי תוך הבטחת שיתוף פעולה מלא מצד הדרוזים עם הרוסים.

בנוסף בקשו הדרוזים את סיוע הרוסים בהפסקת המעורבות האיראנים במחוז המבוצעת על ידי שגרירות איראן בדמשק.

 

כתיבת תגובה