מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 10-5-2019. מתעדכן

*- רוסיה קוראת לכל המדינות להמשיך ולקנות נפט איראני למרות החרפת הסנקציות וההכרזה האמריקנית על סיום ויתור על יבוא נפט איראני, כך דיווח הבוקר משרד החוץ הרוסי.

"אנו קוראים לכולם לא לנתק קשרים כלכליים כאלה, כולל רכישת מוצרים איראניים, בעיקר משאבי אנרגיה, אנו מתעקשים כי על ארה"ב להפסיק כל פעולה שתעכב את האינטראקציה של מדינות אחרות עם איראן בתחומים כלכליים, מדיניים ואחרים, "נאמר בהצהרה.

*- הרוסים מפיצים דיסאינפורמציה, אשר הגיעה אולי ל-241 מיליון אירופאים, כמעט מחצית מאוכלוסיית האיחוד האירופי, על פי דו"ח חדש אשר ניתח כ -3.5 מיליון הודעות מדיה חברתית.

הדיסאינפורמציה באה מ -6,700 "שחקנים רעים", רובוטים אוטומטיים (בוטים) של שחקנים רוסיים ושחקנים אנושיים שהציבו תכנים שהביאו להגדלת חילוקי הדעות החברתיים הקיימים בין פוליטיקאים של האיחוד האירופי. גרמניה, צרפת ובריטניה הותקפו עם "כמות לא פרופורציונלית של הודעות מבוססות חדשות מטעם", נכתב בדו"ח. "אם אתה סופג מידע באמצעים אלקטרוניים – כולם הורעלו בהצלחה בצורה זו או אחרת", אמר אוטביו פרייר, מייסד-שותף SafeGuard Cyber, החברה האמריקאית שערכה את החקירה.

*- מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, אמר כי ארצות הברית לא תאפשר לרוסיה להשתמש באנרגיה כמנוף של לחץ על אירופה, ויחד עם בריטניה הם ינסו למנוע התרחבות נוספת של פרויקט צינור הגז התת-ימי "נורד סטרים-2 – דיווח של קול אמריקה. בהרצאה של מזכיר המדינה במרכז למדעי המדינה בלנקסטר האוס, מייק פומפאו אמר כי בריטניה וארה"ב שוחחו על בניית צינור הגז הרוסי נורד-סטרים 2 כדי שרוסיה תוכל "להשתמש באנרגיה כמנוף לחץ על אירופה". הוא הדגיש כי ארה"ב ובריטניה "לא יאפשרו לזה לקרות". ראש מחלקת המדינה בבריטניה קרא לבעלי הברית הבריטים "לשתף פעולה הדוק בנושא".

*- יו"ר הוועדה הביטחונית בפרלמנט העיראקי, מחמד רזא, אמר כי בכוונת הממשלה לגוון את מקורות רכישת הנשק שלה במקום להסתמך רק על נשק אמריקאי.

רזא אמר בהודעה לעיתון "אל-סבח", כי יש בעירק נטייה לגוון את מקורות רכישת הנשק לצבא עיראק ולכלול גם רכש מרוסיה, סין, יפן ודרום קוריאה".

במהלך השנים האחרונות, הפוליטיקאים העיראקיים מתחו ביקורת על עיכוב באספקת נשק אמריקאי לעיראק, במיוחד במהלך מלחמתם נגד דאע"ש בין השנים 2014 ל -2017.

רזא הוסיף כי "חימוש הצבא העיראקי כיום נוטה להסתמך על הצד האמריקאי במקום על רוסיה, למרות שהציוד הרוסי מתאים יותר לחייל העיראקי, בנוסף לזאת תנאי התשלום נוחים יותר וכן רוסיה מבטיחה לשלוח מדריכי צבא כדי להדריך את הצבא העיראקי בשימוש בנשק הרוסי".

*- הודו מאיימת להסיט זרימת מי נהרות הרחק מפקיסטן בשל "תמיכה בטרור".

האזהרה מגיעה כמעט שלושה חודשים לאחר שמחבל מתאבד, אשר נשלח על-ידי ג'יש-מוחמד הרג יותר מ -40 אנשי צבא בהודו, בפיגוע בצפון ג'אמו וקשמיר.

הודו שוקלת להסיט את מי הנהרות שלה הזורמים לתוך פקיסטן, שכן היא מאוכזבת מתמיכתה העקבית של פקיסטן בטרוריסטים, כך אמר היום (ה ') שר האוצר ההודי , ניטין Gadkari.

"יחסי השלום היו הבסיס לאמנת המים של משנת 1960, שבגללה הודו מאפשרת למספר נהרות לזרום לפקיסטן", ציין השר. הודו אינה מחויבת לציית לאמנת Indus Waters אם פקיסטן לא תעמוד ברוח ההסכם, הוסיף Gadkari.

*- תרגיל הפגנת כוח חדש של חיל הים של ארה"ב – בים סין הדרומי:

תרגיל של הפגנת כוח בוצע על ידי משחתת טילים מונחים של ארצות הברית, נושאת מטוסים יפנית, שתי ספינות חיל הים ההודי וסירת סיור של הפיליפינים בנתיב המים של סין וארצות הברית, דווח ביום חמישי.

בעוד שתרגילים דומים נערכו בים סין הדרומי בעבר, הפעם הייתה תצוגה משולבת של ארבע מדינות, דבר אשר מהווה אתגר חדש לסין, זה קורה כאשר טראמפ, מאיים להעלות תעריפים.

*- מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, ביטל היום ביקור מתוכנן בגרינלנד, זהו הביטול הבינלאומי השני השבוע, הודיעה מחלקת המדינה ביום חמישי.

הדוברת מורגן אורטגוס אמרה כי פומפיאו לא יוכל לנסוע לגרינלנד "בשל הצורך שהמזכיר יהיה בוושינגטון היום".הסיבה לא הוסברה.

(קרדיט-אברהם תמקר – פרד"ס)

כתיבת תגובה