מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 9-5-2019. מתעדכן

*- סמנכ"ל הסחר העולמי של בריטניה, ליאם פוקס, אמר לסקיי ניוז ביום רביעי כי ארה"ב סיכנה "תוצאות" רחבות יותר בשל מלחמת הסחר שלה עם סין וכי יש ליישב את המחלוקת באמצעות ארגון הסחר העולמי.

מר פוקס אמר כי ארה"ב צריכה להשתמש בארגון הסחר העולמי ולא בעסקאות סחר נפרד כדי לפתור את האתגרים בסחר העולמי, והוסיף כי סכסוכים כאלה ניתן לפתור רק באמצעות הגוף הבינלאומי.

*-משרד ההגנה האמריקני השהה את המשא ומתן עם צפון קוריאה על השבתם של שרידי חיילים אמריקאים שנהרגו במלחמת קוריאה, מתוך סימן לכך שהיחסים בין שתי המדינות עלולים להיות שוב בשפל.

*- "תרגיל הטילים של צפון קוריאה" בשבת, שבו המנהיג קים ג'ונג-און פיקח על שיגור רקטות ולפחות טיל בליסטי קצר טווח אחד היה "רגיל ומתגונן", כך דיווח משרד החוץ של צפון קוריאה.

?"התרגיל האחרון שערך הצבא שלנו הוא לא רק חלק מהאימונים הצבאיים הרגילים, הוא לא פגע באיש ולא הוביל להחמרת המצב באזור", אמר דובר המשרד.

?ממלא מקום שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, אמר אתמול בקונגרס כי צפון קוריאה השיקה "רקטות וטילים", הפעם הראשונה שהפנטגון פירט מה צפון קוריאה שיגרה.

?התרגיל ביום שבת היה המבחן הראשון של טיל בליסטי על ידי צפון קוריאה, מאז ביצעה תרגיל של טיל בליסטי ארוך טווח בין יבשתי, בנובמבר 2017.

?צפון קוריאה טוענת כי התרגיל האחרון היה "הגנה עצמית"

?"תרגיל הטילים של צפון קוריאה" בשבוע שעבר, שבו המנהיג קים ג'ונג-און פיקח על שיגור רקטות ולפחות טיל בליסטי קצר טווח אחד היה "רגיל ומתגונן", כך דיווח משרד החוץ של צפון אמריקה.

?"התרגיל האחרון שערך הצבא שלנו הוא לא רק חלק מהאימונים הצבאיים הרגילים, והוא לא פגע באיש ולא הוביל להחמרת המצב באזור", אמר הדובר מצפון קוריאה.

?ממלא מקום שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, אמר אתמול בשימוע בקונגרס כי צפון קוריאה שיגרה "רקטות וטילים", הפעם הראשונה שהפנטגון פירט מה צפון קוריאה שיגרה.

? התרגיל ביום שבת, היה המבחן הראשון של טיל בליסטי על ידי צפון קוריאה מאז שיגרה טיל בליסטי ארוך טווח בין יבשתי בנובמבר 2017.

?דרום קוריאה הגיבה בשבת בקריאה לשכנה הצפונית "להפסיק את המעשים שמחריפים מתיחות צבאית בחצי האי הקוריאני".

?בהצהרה שנייה של צפון קוריאה, אשר פורסמה אתמול דובר המשרד הצפון קוריאני המופקד על מעורבות צבאית בדרום קוריאה ענה לשכנה מהדרום:

?"על הצבא של דרום קוריאה לבחון מקרוב את ההסכם הצבאי הקוריאני ולזכור מה דרום קוריאה עשתה לפני שמדברת שטויות", אמר הדובר.

?עוד הוסיף הדובר של צפון קוריאה, כי "לצבא דרום קוריאה אין זכות לומר מילה לבני ארצו כאשר הוא פעל כמו אילם שאכל דבש כאשר ארה"ב ירתה טיל יבשתי קטן שמאיים עלינו, " אמר הדובר הצבאי של צפון קוריאה.

?השליח המיוחד של ארה"ב לצפון קוריאה, סטיבן ביגון, הגיע לסיאול ביום רביעי לשיחות עם פקידי דרום קוריאה.

*- צרפת קראה לאיראן לכבד את כל התחייבויותיה להסכם הגרעיני ולאי-הפצת נשק גרעיני והזהירה אותה מפני הסלמה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. צרפת צוטטה על ידי רויטרס, אך צרפת גם הייתה נחושה בדעתה להבטיח שההסכם יישאר במלואו ואיך שנקבע על מנת להבטיח כי הערוצים הפיננסיים והיצוא של איראן ישארו פתוחים.

*- ארצות הברית צריכה להיות מוכנה לכך שסין תבצע עוד מתקפות סייבר בעתיד, אמר שר החוץ האמריקני, מייק פומפיאו, בנאומו במרכז ללימודי מדיניות בלונדון.

?"קבוצת APT10 פעלה מטעם המשרד הסיני לביטחון המדינה לגנוב קניין רוחני ונתונים מסחריים רגישים מאירופה ומאסיה ומארצות הברית, אנו מעריכים את בריטניה בעזרה מול סין על ההתקפה הקיברנטית הזאת, יהיו עוד, ואנחנו חייבים להיות תמיד ערניים", אמר פומפיאו.

*- חודשים לאחר התקפות אוויריות בן פקיסטן להודו, מתכנן חיל האוויר ההודי לרכוש גרסת "מפצח בונקרים" מתקדמת של פצצות ה- Spice-2000, המיוצרות על ידי רפאל הישראלית, דיווחה סוכנות הידיעות ANI.

?הפצצות המתקדמות יכולות להרוס כליל מבנים ובונקרים, הפצצה יוצרת חורים בגגות הבטון של מבנים, מבלי לגרום נזק רב למבנה עצמו. במקום זאת, הם מתפוצצים בתוך הבונקר, עם שילוב של 70-80 ק"ג חומר נפץ ורסיסים.

?"חיל האוויר מתכנן כעת לרכוש את "מפצח הבונקרים" או את גירסת המשחתת עם פצצות "MK84" אמריקאיות עם ראש נפץ אשר יכול להרוס מבנים בדרך ממוקדת", דיווח ANI, כשהוא מצטט מקורות ממשלתיים בהודו.

?פצצות מסוג זה הוטלו ממטוסי חיל האוויר הישראלי על הכור העיראקי ב-1981.

*-סמנכ"ל הסחר העולמי של בריטניה, ליאם פוקס, אמר לסקיי ניוז ביום רביעי כי ארה"ב סיכנה יותר "תוצאות" רחבות בשל מלחמת הסחר שלה עם סין וכי יש ליישב את המחלוקת באמצעות ארגון הסחר העולמי.

?מר פוקס אמר כי ארה"ב צריכה להשתמש בארגון הסחר העולמי ולא בעסקאות סחר נפרד כדי לפתור את האתגרים בסחר העולמי, והוסיף כי סכסוכים כאלה ניתן לפתור רק באמצעות הגוף הבינלאומי.

*- ממשל סוריה אישר תוכנית חירום לשקם את שירותי התקשורת באזורים המשוחררים מהטרור, אשר גרמו להפסדים בהיקף של למעלה ממיליארד דולר.

שר התקשורת והטכנולוגיה, איאד אל-חטיב, הציג תוכנית מקיפה עם מטרה זו, וכן השלמת החזון העתידי ופרויקט ממשל זמין, המתבצע כיום.

*- צוות מחבלים מתאבדים של הטליבאן הסתער על משרדי ארגון לא ממשלתי (NGO), אשר מגובה על ידי הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID). ואחרים.

?עבודת הארגון אשר נפגע בהתקפת הטרור באפגניסטן נועד לחזק את ארגוני החברה האזרחית באפגניסטן, ובוגרי הארגון "משרתים במועצות אזוריות גבוהות, וממשיכים גם לתאם את המאמצים המקומיים לבניית שלום באפגניסטן".

?עם זאת, הטליבאן רואה בעבודתו של הארגון איום על הפרויקט שהוא רוצה להציג באפגניסטן.

?הטאליבאן נטל במהירות את האחריות לפיגוע, אשר החל בפיצוץ ופיגוע משולב נמשך מספר שעות.

?הטליבאן, מתייחס בעקביות לעצמו כאל השלטון האסלאמי באפגניסטן, מאשים את הארגון המשתייך לארה"ב, אשר הותקף באשמת קידום "תרבות המערב" ו"הערבוב" של גברים ונשים.

*- קפריסין תגייס תמיכה ממדינות אחרות באיחוד האירופי ומדינות אחרות כדי להתמודד עם רצונה של טורקיה לקדוח במים של האיים המזרח-תיכוניים שקפריסין טוענת שלה יש זכויות כלכליות בלעדיות, אמרו גורמים קפריסאים ביום רביעי, סוכנות הידיעות AP דיווחה.

*- פומפיאו –בפגישה הראשונה שלו בבירה הבריטית, נמפגש עם אנשי דת מבריטניה, כולל הארכיבישוף של קנטרברי ג'אסטין ולבי, פומפיאו אמר למשתתפים כי ממשל טראמפ מחוייב לזכויותיהם של כל האנשים לסגוד כרצונם.

?"בארצות הברית זה בחוקה שלנו, התיקון הראשון, זה מרכזי ביסודנו", אמר.

?איש הדת הודה לפומפיאו על תשומת הלב של ממשל טראמפ לנושא, וציין כי הנוצרים במזרח התיכון ובאפריקה והמיעוטים הדתיים נמצאים בכל מקום תחת איום. אבל הוא גם השמיע נימה זהירה בכך שאמר לפומפייאו, כי להמצאות צבאיות זרות יש לעתים קרובות השלכות חמורות על חירויות הדת.

?פומפיאו לא התייחס לדבריו של איש הדת הבריטי ואמר: "איפה האינטרסים של המיעוטים הדתיים, התערבויות זרות יכול להיות לעיתים קרובות השפעות רציניות מאוד, לטווח ארו", אמר פומפייאו.

?פומפאו הגיע ללונדון לאחר שביטל ביקור בגרמניה ובמקום ביקר בעיראק, שם הזהיר את פקידי עיראק על מה שהוא כינה איומים על האינטרסים האמריקאים במזרח התיכון.

(קרדיט-אברהם תמקר – פרד"ס)

 

 

Image result for ‫חדשות העולם‬‎

כתיבת תגובה